|
|
کدخبر: ۱۵۰۵۱۶

ورزشگاه عضدی رشت یک ورزشگاه چند منظوره با روکش چمن مصنوعی است که تا ۲۰ هزار نفر در خود برای تماشاگران جای دارد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه شهید حسن عضدی یک ورزشگاه چند منظوره با قدمتی بیش از نیم قرن در کلانشهر می باشد.

این ورزشگاه ورزشگاه خانگی تیم های سپید رود رشت، پگاه گیلان و شهرداری رشت است.

این ورزشگاه درحال بازسازی کلی است و با روکش چمن مصنوعی در اختیار تیم فوتبال داماش گیلان قرار گرفته و تیم سپید رود رشت به ورزشگاه سردار جنگل رشت کوچ کرده است و این ورزشگاه را در اختیار دارد.

بازسازی کلی ورزشگاه در ۲ فاز انجام خواهد شد؛ فاز اول بازسازی ورزشگاه که با تجهیزات جایگاه تماشاگران به صندلی و احداثسالن کنفرانس، نصب نمایشگر ورزشگاه و امکانات ارتباطی و سایر امکانات طبق آیین نامه های AFC به پایان رسیده است و با انجام فاز دوم بازسازی بنیادی امکانات ورزشگاه شهید عضدی رشت فراتر از استاندارد های AFC خواهد بود.

با به خدمت گرفتن پیست تارتان، به یک ورزشگاه اختصاصی فوتبال با چمن طبیعی و ۵۵ هزار نفر ظرفیت در ۲ طبقه با پارکینگ طبقاتی تبدیل خواهد شد.

این ورزشگاه در یکی از نقاط مرکزی شهر رشت در خیابان جهان پهلوان نامجو قرار دارد.

اداره کل تربیت بدنی استان گیلان در کنار این مجموعه ورزشی بنا شده است با صعود تیم داماش گیلان به لیگ برتر فوتبال ایران اعلام شد با تجهیز ورزشگاه به صندلی و نصب اسکوربرد دیدار های تیم داماش گیلان در لیگ برتر در ورزشگاه شهید عضری رشت برگزار می شود.

گنجایش ورزشگاه عضری ۱۷ هزار نفر در یک طبقه است که در حالت فشرده تا ۲۰ هزار نفر را هم می تواند در خود جای دهد.
از ویژگی های منحصر به فرد ورزشگاه عضدی رشت این است که برای اولین بار در ایران درج کلمه رشت با رنگ آبی تیره بر زمینه سفید به صورت لاتین RASHT بر روی صندلی های رو به روی جایگاه ورزشگاه اصلی شهر رشت نوشته شد.

*روشنایی

روشنایی زمین و ورزشگاه توسط ۴ عدد نورافکن که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار دارند تامین می شود که سطح آن برابر ۱۴۰۰ لوکس در سطح زمین تولید می کنند که این مقدار ۲۰۰ لوکس فراتر از استاندارد AFC است.

ورزشگاه عضدی رشت پس از بازسازی دارای امکانات نور دهی در کل محیط ورزشگاه، راهرو ها و راه های ارتباطی محوطه داخل مجموعه ورزشی است.

*صوتی

سیستم صوتی ورزشگاه غیر متمرکز و برای هر جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت های مختلف استفاده شده است.

*ارتباطی

امکانات ارتباطی این ورزشگاه؛ اتاق کنفرانس مطبوعاتی، اتاق خبرنگاران مجهز، دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم ویژه رسانه ها و جایگاه تصویر برداری حرفه ای از بازی ها و مجهز به آسانسور ویژه تصویر برداران است.

*نمایشگر

نمایشگر یا اسکوربرد ورزشگاه در ابتدا به صورت متنی و تک رنگی بود اما پس از بازسازی به صورت یک نمایشگر رنگی درآمد.

*امکانات رفاهی

امکانات رفاهی - تشریفاتی این ورزشگاه شامل جایگاه VIP به صورت مبلمان، رختکن های میهمان و میزبان به صورت مدرن و مبلمان، کولر اسپلیت جهت سرمایش و گرمایش اتاق ها و رختکن ها، نیمکت های ذخیره مبله، اتاق ویژه داوران، اتاق تست دوپینگ، ۲ دستگاه آب سرد کن مجهز به سیستم تصفیه آب ویژه تماشاگران و ۲ مجموعه سرویس های بهداشتی شامل بر ۲۴ دستشویی ویژه تماشاگران است.

*امکانات فنی

اتاق امنیت و کنترل که در این اتاق کنترل سیستم اسکوربرد، کنترل سیستم های صوتی تصویری و کنترل سیستم برق ورزشگاه را زیر نظر خواهند داشت و همچنین دارای دوربین های مدار بسته نیز می باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار