|
|
کدخبر: ۱۵۰۷۷۷

تیم ملی فوتبال آرژانتین در منطقه آمریکای جنوبی قرار دارد و در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با تیم های کلمبیا، شیلی، اکوادور، اروگوئه، ونزوئلا، پرو، بولیوی و پاراگوئه همگروه بود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال آرژانتین از لحاظ جغرافیایی در منطقه آمریکای جنوبی قرار دارد و در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با تیم های کلمبیا، شیلی، اکوادور، اروگوئه، ونزوئلا، پرو، بولیوی و پاراگوئه همگروه بود.

آرژانتینی ها توانستند با کسب ۳۲ امتیاز از ۱۶ بازی رفت و برگشت به عنوان تیم اول این گروه به جام جهانی صعود کنند.

این تیم توانست به ۹ برد و ۵ تساوی و ۲ باخت دست پیدا کند که بیشتر بردهایش درخانه خودش رقم خورد و با زدن ۳۵ گل و دریافت ۱۵ گل از رقیبان و با تفاضل گل ۲۰ با اقتدار و به راحتی به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد.

گفتنی است؛ آرژانتین پس از برزیل میزبان، به راحتی توانست در دور انتخابی جام جهانی جواز رفتن به برزیل را بدست بیاورد.



گل های مسی باعثشد آنها به آسانی حضورشان در رقابت های جام جهانی را تجربه کنند. مسی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت اما باید منتظر ماند و دید آرژانتین با در اختیار داشتن بهترین بازیکن فوتبال جهان می تواند به ۲۸ سال ناکامی در رسیدن به قهرمانی درجام جهانی پایان دهد؟

در دور مقدماتی به دلیل اینکه میزبان بدون بازی مقدماتی در جام جهانی حضور دارد کار آرژانتین برای سرگروهی در این منطقه خیلی سخت نبود. یاران مسی توانستند در رده نخست این منطقه قرار بگیرند اما آرژانتینی ها از سفرشان به بولیوی خاطره خوبی ندارند. ارتفاع بالا در کشوربولیوی سبب شد تا بازیکنان آرژانتین در تنفس دچار مشکل شوند. بولیوی ۱۳ هزار متر نسبت به سطح دریا ارتفاع دارد و همین کار را برای بازیکنان آرژانتین سخت کرده بود. مسی در بین ۲ نیمه این بازی حالت تهوع پیدا کرد.

اسطوره فوتبال حال حاضر آرژانتین برای رسیدن به رکورد گلزنی " دیه گو مارادونا " باید ۲ گل دیگر به ثمر برساند.

آرژانتین پس از صعود و در بین تیم های راه یافته به تورنمنت جهانی ۲۰۱۴ در گروه F قرار گرفت و با تیم های ایران، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار