|
|
کدخبر: ۱۵۰۹۷۵

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به محرومیت ۲ ساله کاتالان ها

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان از جریمه نقدی و محرومیت ۲ ساله باشگاه بارسلونا در امر نقل و انتقالات توسط فیفا به خاطر رعایت نکردن حقوق بازیکنان کم سن و سال حمایت کرد.

به گزارشخبرگزاری فارس، ولفگانگ نیرس باخ تصمیم اعلام شده فدراسیون جهانی فوتبال در مورد نقض حقوق نقل و انتقالات بازیکنان خردسال و نوجوان توسط بارسا را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: بدون بحثدر نظر گرفتن این مسئله که حکم مذکور مربوط به چه باشگاهی است، من از توجه و حمایت فیفا در حقوق مربوط به کودکان و نوجوانان فوتبالیست حمایت و استقبال می کنم.

وی ادامه داد: فکر می کنم عاقبت قدمی جدی در زمینه حمایت از بازیکنانی که کمتر از ۱۸ سال دارند، با این حرکت برداشت. فکر می کنم درکل اقدام و نشانه ای صحیح بود.

این اظهارات ساعتی پس از انتشار حکم فیفا علیه کاتالان ها عنوان شد. بر همین اساس فدراسیون بین المللی فوتبال بارسلونا را به مدت ۲ فصل از خرید یا واگذاری بازیکن در سطح ملی و بین المللی محروم کرد. فیفا با این رای در اصل عنوان کرد بارسا در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ حداقل در ۱۰ مورد در جذب بازیکنان خردسال و نوجوان قوانین را رعایت نکرده است.

از این رو حتی موظف به پرداخت ۳۷۰ هزار یورو جریمه نقدی شده اند. همچنین فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز به خاطر آگاهی از نقل و انتقالات خلاف قانون در بارسا، به مبلغ ۴۱۰ هزار یورو جریمه شده است.

در حکم دو صفحه ای عنوان شده است: برای فیفا محرز شده که فدراسیون فوتبال اسپانیا و بارسلونا در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ مفاد نقل و انتقالات بین المللی را رعایت نکردند و به قوانین موجود در جذب بازیکنان کم سن احترام نگذاشتند.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار