|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۵۴

طراحی ورزشگاه های نسل جدید؛

در ده قسمت قبلی در مورد کاهش مشکلات زیست محیطی، امنیت وایمنی، تعیین ظرفیت و هندسه ساخت در طراحی ورزشگاه های نسل جدید صحبت کردیم. این قسمت در مورد طراحی صندلی تماشاگران در این ورزشگاه ها خواهیم گفت.

مهرنوش قدسی کارشناس مهندسی ورزش در باره ویژگی های اصلی در طراحی صندلی های تماشاگران بهخبرنگار باشگاه خبرنگارانگفت: آسایش و راحتی، ایمنی، استحکام، اقتصادی بودن چهار فاکتور اصلی در طراحی صندلی های تماشاگران در ورزشگاه های نسل جدید محسوب می شوند.

وی در مورد فاکتور آسایش راحتی در طراحی صندلی های تماشاگران ورزشگاه نسل جدید تصریح کرد: آسایش و راحتی صندلی نسبت به مدت زمان حضور و نشستن تماشاچیان تعیین می شود، بنابراین کشورمان با توجه به اینکه تماشاگران ساعت های قبل از مسابقه در ورزشگاه حضور می یابند، صندلی ورزشگاه های کشورمان باید دارای آسایش وراحتی بیشتر نسبت به سایر نقاط دنیا باشد.

این کارشناس مهندسی ورزش در مورد ایمنی صندلی های تماشاگران ورزشگاه های نسل جدید افزود: استفاده از صندلی های تاشو به منظور حرکت روان تر تماشاچیان و نیر وهای امنیتی توصیه می شود.

قدسی در مورد استحکام صندلی های تماشاگران درطراحی ورزشگاه های نسل جدید خاطرنشان کرد: براساس نحوه رفتار تماشاگران و شرایط فرهنگی و نیز میزان مقاومت صندلی در برابر شرایط مختلف اقلیمی تعیین می شود.

وی در مورد اقتصادی بودن صندلی های تماشاگران به عنوان چهارمین فاکتور از ویژگی صندلی های ورزشگاه نسل جدید گفت: صندلی های پلاستیکی و نیز صندلی های دسته دار با الیاف نرم تر انتخاب مناسب تری به نظر می رسند. استفاده از صندلی های چوبی و آلومینومی توصیه نمی شود.

قدسی در مورد مصالح ساخت صندلی های تماشاگران در طراحی نسل جدید ورزشگاه خاطر نشان کرد: روکش صندلی باید مقاوم در برابر باران، اسیدهاو ایمنی کافی را در برابر آتش داشته و رنگ صندلی قابلیت جذب کنندگی اشعه ماورا بنفش داشته و برای نگهداری صندلی ها باید دارای شماره و تمیزشوندگی مناسب باشد.

وی در مورد تکنولوژی طراحی صندلی های ورزشگاه در آینده نزدیک نیز گفت: امکانات آینده که روی صندلی نصب خواهد شد که شامل سینی مخصوص غذا، لیوان، برنامه مسابقه، صفحات نمایشگر برای مشاهده صحنه های مهم و یا مسابقات استادیوم های دیگر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار