|
|
کدخبر: ۱۵۲۵۵۳

مسابقات کاراته جام بوسفر - ترکیه

خبرگزاری تسنیم: حاصل تلاش کاراته کاهای کشورمان در مبارزات انفرادی بیست وهفتمین دوره مسابقات بین المللی بوسفر در ترکیه کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت ها که با حضور کاراته کاهای ۲۰ کشور در حال برگزاری است، سجاد گنج زاده نماینده سنگین وزن کشورمان با کسب نشان طلا به کار خود پایان داد. گنج زاده که کاراته کاهای ترکیه(۸ بر صفر)، آذربایجان(۳ بر صفر) و رومانی(۸ بر صفر) را شکست داده بود در گام چهارم ۳ بر ۲ برابر شاهین آماتوف نایب قهرمان جهان از آذربایجان ۳ بر ۲ صاحب برتری شد تا در فینال به مصاف سامان حیدری دیگر نماینده کاراته کشورمان برود.

گنج زاده در پنجمین مبارزه خود روی تاتامی جام بوسفر، حیدری را شکست داد تا به نشان طلا دست یابد. حیدری پیش از رویارویی با گنج زاده، توانسته بود در ۴ مبارزه از سد کاراته کاهای ترکیه و آذربایجان بگذرد.

دیگر مدال آور کاراته ایران در جام بوسفر پگاه زنگنه کاپیتان تیم ملی بانوان در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم بود که صاحب نشان نقره شد. زنگنه پس از یک دور استراحت برابر حریف ترکیه ای(۲ بر یک) و قزاقستانی(۷بر یک) به پیروزی رسید اما در فینال مغلوب حریف خود از کشور میزبان شد و بر سکوی دوم ایستاد.

سحر کرجی کاراته کای وزن منهای ۵۰ کیلوگرم بانوان در این رقابت ها مدال برنز را کسب کرد. کرجی ابتدا نماینده ای از ترکیه را برد و سپس موفق شد مقابل دیگر حریف خود از کشور میزبان در هانتی پیروز شود. وی در سومین دیدار برابر کاراته کایی از ترکیه ۲ بر یک شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت. در این گروه او موفق شد حریفی از رومانی را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان، فاطمه چالاکی دومین نشان برنز تیم ملی کاراته را در جام بوسفر به دست آورد. چالاکی پس از شکست مقابل نماینده ترکیه و با راهیابی این کاراته کا به فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده ها ادامه داد. او در این گروه ابتدا نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت، سپس حریفی از رومانی را برد و در ادامه موفق شد کاراته کای دیگری از رومانی را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

بهمن عسگری هم دیگر مدال آور کشورمان در تاتامی بوسفر بود. نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم مردان، پس از غلبه بر حریفی از کشور میزبان صاحب مدال برنز این وزن شد. عسگری ابتدا موفق شده بود حریفی از ترکیه را ۸ بر صفر مغلوب کند. او در دومین مبارزه خود مقابل دیگر نماینده ترکیه ۸ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی حریفش به دیدار فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده ها ادامه داد. عسگری در این گروه ۱۳ بر ۵ کاراته کایی از رومانی را شکست داد و سپس حریف ترکیه ای را ۱۰ بر صفر برد و به مدال برنز دست یافت.

در سایر اوزان و در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، امیر مهدی زاده در نخستین مبارزه خود در حالی که مقابل رقیب ترکیه ای به تساوی ۳ بر ۳ رسیده بود با رای داوران در هانتی مغلوب شد. در این وزن هامون درفشی پور ۲ بر یک برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، سعید احمدی مقابل نمایندگان ترکیه با نتایج مشابه ۸ بر صفر به برتری رسید. در مبارزه سوم هم مقابل دیگر نماینده ترکیه پس از تساوی ۳ بر ۳ با رای داوران در هانتی بازنده شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

دیگر نماینده این وزن حسین سمندر بود که مقابل ۲ نماینده کشور میزبان به پیروزی رسید و در سومین دیدار مغلوب حریفی از آذربایجان شد تا در جدول بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه پس از پیروزی برابر کاراته کایی از قزاقستان، مقابل حریف ترکیه ای مغلوب شد و نتوانست خود را به سکوی سوم برساند.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب پس از ۳ پیروزی پی در پی مقابل حریفانی از ترکیه، رومانی و آذربایجان در مبارزه چهارم مقابل حریف دیگری از رومانی مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در بخش بانوان، رزیتا علیپور در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماینده صربستان پیروز شد و در مبارزه دوم برابر حریفی از کشورمیزبان در حالی که با نتیجه ۳ بر صفر پیش بود، ۴ بر ۳ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم، حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفی از ترکیه شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

بیست وهفتمین دوره مسابقات بین المللی جام بوسفر امروز(یک شنبه) با برگزاری مبارزات تیمی به پایان می رسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار