|
|
کدخبر: ۱۵۲۶۵۱

رئیس سابق کمیته انضباطی گفت: هنگام وقوع جرم بر اساس قوانین فیفا باید با توجه به قوانین وضع شده در آن کشور با آن جرم برخورد کرد.

عبدالرحمن شاه حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی در خصوص " مقررات فدراسیون فوتبال مبنی بر احترام و اجرا قوانین کشور " بهخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: فیفا در سنوات گذشته به فدراسیون های عضو تاکیده کرده است که در هنگام انعقاد و تصویب اساسنامه مقررات فیفا، به قوانین موضوعه کشور خود احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود: در قضیه فوتبال چندین بحثمطرح است که می توان به بحثتخصصی فنی و انضباطی فوتبال اشاره کرد که برخورد با آن بر طبق مقررات بین المللی انجام می شود و در صورت بحثتخلف داخلی هم با آن برخورد شده و رسیدگی به این تخلفات بر عهده فدراسیون ها خواهد بود.



شاه حسینی تصریح کرد: بعضی اوقات ممکن است در فوتبال اتفاقاتی به وقوع بپیوندد که تخلف جرمی هم صورت گیرد که در آن صورت رسیدگی به جرم از اختیار فدراسیون فوتبال خارج بوده و سایر دستگاه های انتظامی، امنیتی، نظارتی، قضایی مطابق قوانین موضوعه کشور عمل خواهند کرد.

رئیس سابق کمیته انضباطی با اشاره به کمیسیون اصل ۹۰ هم گفت: کمیسیون اصل ۹۰ نه تنها در فوتبال بلکه در سایر موارد دیگر هم وارد می شود و این کمیسیون در اجرای مقررات قانونی رسیدگی به شکایات را برعهده دارد و با توجه به تبانی در فوتبال و ارائه گزارش ها این کمیسیون می تواند به این مسائل ورود کند و با هیچ قانونی مغایرت ندارد و مطابق قانون فیفا است.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مطابق قانون، وظیفه کار تحقیقاتی و رسیدگی را به عهده دارد و اگر یک قضیه به جرم منجر شد دستگاه های قضایی کار خود را ادامه خواهند داد.

شاه حسینی بیان داشت: در واقع کمیسیون اصل ۹۰ هیچ مغایرتی با صلاحیت های ذاتی فدراسیون فوتبال ندارد.

رئیس سابق کمیته انضباطی با اشاره به کشور های اروپایی و سایر کشور های صاحب سبک فوتبال هم گفت: وقتی تبانی در فوتبال در کشوری از کشور های اروپایی بوجود می آید سایر دستگاه ها هم برای حل آن مسئله وارد شده و حتی محکومیت زیادی متوجه فرد یا افراد می شود و چنانچه دیده ایم محکومیت حبس های طولانی متوجه شخص یا اشخاص می شود.



وی تأکید کرد: در کشور ما هیچ اعتراضی مغایر با مقررات بین المللی انجام نمی شود و نکته بسیار مهم این است که بعضی از اشخاص به محض اینکه سایر نهاد های قانونی کشورمان به مسئله ورود می کنند احساس خطر کرده و با ایجاد جوسازی بحثتعلیق را پیش خواهند کشید و باید بگویم فیفا قوانین کشوری را که از هر طریقی به فوتبال آن کشور ورود پیدا کند، تشویق می کند.

شاه حسینی اذعان داشت: در واقع دستگاه قضایی نیز در بحثتخصصی رسیدگی به جرم ورود می کنند و مغایرتی هم با قوانین فدراسیون فوتبال ندارند.

رئیس سابق کمیته انضباطی هم به تبانی اشاره و بیان کرد: زمانی که در حین مسابقه فوتبال قتلی صورت می گیرد، آیا برخورد با قتل در حیطه فدراسیون فوتبال است یا نیروی انتظامی و یا باید دستگاه قضایی به مسئله ورود پیدا کند؛ به طور قطع کار رسیدگی به جرم در اختیار دستگاه قضایی خواهد بود و کمیسیون اصل ۹۰ هم به قضیه ای که به جرم ختم شود، وارد می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع هیچ گاه در راه مخالف قوانین فدراسیون فوتبال گامی برداشته نمی شود و ورود کمیسیون اصل ۹۰ احترام به قوانین کشورمان است که با قوانین فیفا مطابقت دارد و امیدوارم که همه افراد به این قانون احترام بگذارند و آن را اجرا کنند و بر خلاف آن گام بر ندارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار