|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۷۳

همه احتمالات جدول لیگ برتر فوتبال؛

سیزدهمین دوره از لیگ برتر فوتبال در پایانی ترین روزهای خود به سر می بر د و تنها دو هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانسیزدهمین دوره از لیگ برتر فوتبال هم روبه پایان است و پیچیدگی و فشردگی جدول و نزدیک بودن امتیازها، احتمالات زیادی را برای کسب عنوان قهرمانی در بالای جدول و یا سقوط تیم ها در انتهای آن به وجود آورده است.

*امسال جام بالای سر کدام تیم می رود؟

در جایی که سرخابی های پایتخت هم در میان مدعیان قهرمانی دیده می شوند این تیم فولاد است که هم چنان با اقتدار صدرنشین است.

فولادی ها ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر با ۵۴ امتیاز در رتبه اول قرار دارند.

شاگردان فرکی که در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور موفقی داشته اند در ۲۸ بازی انجام داده به ۱۵ برد، ۹ تساوی و ۴ باخت رسیده اند.

فولاد اگر در بازی امروز به پیروزی دست پیدا کند و ۲ حریف اصلی آن یعنی پرسپولیس و نفت تهران که هر یک ۵۱ امتیاز دارند مقابل حریفانشان ببازند، یک هفته مانده به پایان لیگ جام را بالای سر خود می برد. اما اگر سرخپوشان اهوازی در بازی امروز مقابل استقلال به تساوی برسند ۵۵ امتیازه و در صورت برد پرسپولیس و نفت ۵۱ امتیازه هم، فولاد صدرنشین می ماند.

اما اگر آبی پوشان پایتخت امروز فولاد را ببرند شانس دیگر مدعیان را تا حد زیادی بالا خواهند برد.

پرسپولیسی ها و نفتی ها شرایط مشابهی دارند هر دو ۵۱ امتیاز هستند و در صورت برد ۵۴ امتیاز می شوند و وضعیت آنها بستگی به نتیجه فولاد دارد.

استقلال هم اگرچه ۵۰ امتیاز است اما هنوز برای قهرمانی شانس دارد به شرط آنکه بالانشین هایش ضعیف کار کنند.

کمترین شانس در میان مدعیان مربوط به سپاهان است به گونه ای که شانس قهرمانی آن بسیار ضعیف است اگر سپاهان هر دو بازی خود را با تفاضل گل خوب ببرد و چهار تیم بالای سرش همه بازی هایشان را ببازند شانس قهرمانی از آن طلایی پوشان می شود.

*کدام تیم ها سقوط می کنند؟

دو تیم به صورت مستقیم از جدول این دوره از لیگ سقوط می کنند.

داماش گیلان، فجر سپاسی، ذوب آهن و مس کرمان چهار گزینه اصلی سقوط هستند البته همه چیز بستگی به نتایج دو هفته پایانی دارد.

مس با کمترین امتیاز(۲۰ امتیاز) گزینه اصلی سقوط است، ذوب آهن هم ۲۳ امتیاز است و داماش و فجر هر یک ۲۵ امتیاز دارند مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می شود تا تنها یک هفته به پایان لیگ باقی بماند پرونده لیگ برتر سیزدهم نیز چند روز دیگر به پایان می رسد و تکلیف تیم های سقوط کرده و قهرمان لیگ مشخص می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار