|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۷۹

دو میلیارد فقط حق بازیکنان فعلی پرسپولیس نیست

کارشناس فوتبال ایران گفت: اینکه کفاشیان خداحافظی جباری از تیم ملی را با سرباز فراری مقایسه کرده است، صحبتی احساسی محسوب می شود.

حسین عبدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر خصوص ارزیابی اش از دلایل خداحافظی مجتبی جباری گفت: دلیل این کار را نمی دانم. برخی مواقع دلایلی هست که در آینده موجه می شود اما برخی مواقع دیگر خیلی از دلایل هست که موجه نیست به خصوص اینکه پای تیم ملی و کمک به این تیم در میان باشد. البته باز هم تأکید می کنم که دلایل جباری هم می تواند موجه باشد و ما باید ابتدا از دلایل واقعی این اقدام او مطلع شویم.

وی افزود: آرزوی هر بازیکنی حضور در تیم ملی آن هم در جام جهانی است و البته در صورت دعوت به تیم ملی نیز وظیفه هر بازیکنی کمک به تیم است بنابراین اگر دلایل جباری واقعا بچگانه و بی پایه و اساس باشد به هیج وجه قابل توجیه نیست چراکه کمک به تیم ملی را حتی را می توان با حضور در جبهه های جنگ مقایسه کرد.

عبدی در مورد این صحبت کفاشیان که جباری در صورت خداحافظی از تیم ملی مثل سرباز فراری محسوب شده و دیگر نباید از منافع فوتبال سودی ببرد گفت: این حرف آقای کفاشیان احساساتی است چراکه هر کسی می تواند بر اساس زندگی خودش تصمیم گرفته و از تیم ملی فوتبال کشورش انصراف داده یا حتی خداحافظی کند. زندگی شخصی یک بازیکن در دستان خودش بوده و یک بازیکن می تواند این طور تصمیم بگیرد که فقط در تیم های باشگاهی بازی کند، اما مسئولیت عرفی هر کسی این است که به کشورش در هر موضوعی کمک کند.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص این صحبت علی کفاشیان مبنی بر اینکه وقتی مبلغ قرارداد کی روش به رسانه ها اعلام می شود، پس دیگر نیازی به رایزنی با دولت یا وزارت ورزش وجود نداشته و خود مسئولان باید از طریق رسانه ها از این موضوع مطلع شوند، گفت: کارهای اداری باید در هر اقدام این چنینی لحاظ شود و شاید رسانه ها یک تفسیر دیگر از این ماجرا داشته باشند، با شناختی که از کفاشیان دارم فکر می کنم او رئیسی است که سیستماتیک عمل کرده و مطمئنا باید اقدامات اداری و نامه نگاری ها در این خصوص باید انجام شده و بر اساس اینکه یک حرفی در روزنامه زده شده و مصاحبه ای شده است نباید، منتظر کمک ماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اراده ای برای ماندن کی روش در فدراسیون فوتبال وجود دارد یا خیر گفت: در این خصوص ما چند مشکل داریم اول اینکه آیا کی روش می تواند طی سال های آینده به ما کمک کند، دوم اینکه آیا او می تواند با همین نفرات و همین زیرساخت ها و همین شرایط موفقیت آینده فوتبال ایران را تضمین کند یا خیر و سؤال هایی از این دست. بنابراین باید این فاکتورها در ادامه همکاری کی روش با فدراسیون فوتبال ایران لحاظ شود. در هر صورت فکر می کنم تا الات کی روش و فدراسیون تا حالا مشکلی نداشته اند و امیدوارم هیچ زمان هم بین آنها مشکلی به وجود نیاید.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد این قسمت از صحبت های کفاشیان مبنی بر اینکه تزریق ۲ میلیاردی به پرسپولیس مثل تزریق مسکن بوده و باید مشکل این تیم را از ریشه و اساس حل کرد، تصریح کرد: این حرف وی کاملا درست است البته نه اینکه این پول را ندهند بلکه آن را هم بدهند تا بدهی های این تیم و بخشی از قراردادها نیز پرداخت شود. به نظر من فقط آنهایی که امروز در پرسپولیس هستند حق گرفتن این پول را ندارند و خیلی های دیگر هم که به این تیم کمک کرده و در غم و شادی هایش شریک بوده اند، این حق را دارند که بدهی گذشته خود را با این باشگاه صاف کنند.

وی افزود: با این حال صحبت کفاشیان درست است و اگر مشکلات مالی باشگاه ها کامل حل نشود، باشگاه ها هر روز بدهکارتر و مشکلاتشان هر روز حادتر می شود. پس بهتر است یک بار برای همیشه این مشکلات را از ریشه حل کرد.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار