|
|
کدخبر: ۱۵۵۰۳۱

۶۴ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

سایت «ساکرلی» در گزارشی اعلام کرد که در صورتی که آرژانتین ایران را در رقابت های جام جهانی دست کم بگیرد، کار احمقانه ای انجام داده است.

به گزارشخبرگزاری فارس، «ساکرلی» در گزارشی به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و بازی شاگردان کی روش مقابل آرژانتین درست ۱۶ سال پس از آن دیدار اشاره کرده و نوشته است: ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ شاهد یک بازی خاطره انگیز برای ایران در تاریخ جام جهانی بود. ایران در لیون فرانسه در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی مقابل آمریکا به میدان رفت. ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۸ روابط آشفته ای باید یکدیگر داشتند و چنین دیداری در جام جهانی احتمالا مهم ترین بازی ایران در رقابت های جام جهانی بود. این مسابقه ای بود که قدرت ورزش را فراتر از هر مسئله دیگری نشان داد. هر دو تیم رفتار ورزشی فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشتند و پیش از مسابقه با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند. ایرانیان پیش از مسابقه به نشانه صلح، گل های سفید به رقبای آمریکایی خود اهدا کردند. ایران در این مسابقه با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا اولین پیروزی این تیم در رقابت های جام جهانی به دست آید.

در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۴، درست ۱۶ سال پس از این مسابقه ایران مقابل آرژانتین به میدان می رود و یک بازی به یادماندنی دیگر برای این تیم در رقابت های جام جهانی رقم می خورد. انتظار می رود این مسابقه آسانی برای مسی و یارانش باشد. ایران در رده بندی فیفا نخستین تیم آسیایی است اما با این حال بسیار عقب تر از آرژانتین قرار دارد. سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرده است که این فرصت خوبی است که در مسابقه ای مقابل آرژانتین به میدان بروند.

هرچند آرژانتین احتمالا در این دیدار به پیروزی می رسد اما این احمقانه خواهد بود که تیم ایران را دست کم بگیرد. شور و انگیزه ای که تیم با آن برای کشورش مسابقه می دهد، می تواند آنها را به غول هایی تبدیل کند. ایران با بازیکنان بسیار توانمندی که در حال حاضر در شرایط عالی به سر می برند، می تواند نتیجه این مسابقه را تغییر دهد و همه را حیرت زده کند. می توانید در این باره از استرالیایی ها سوال کنید که با اینکه در رقابت های مقدماتی جام جهانی در ملبورن با نتیجه دو بر صفر پیش بودند، ایرانی ها در فاصله ۱۰ دقیقه بازی را به تساوی کشاندند و با صعود به جام جهانی آنها را در بهت و حیرت گذاشتند. آمریکایی ها نیز با تجربه ای که در ۱۹۹۸ داشتند، همین حرف را خواهند زد. در پایان تیم ایران برای غرور و احترام بازی خواهد کرد که دو هدف بسیار خطرناک هستند.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار