|
|
کدخبر: ۱۵۵۴۴۱

خبرگزاری تسنیم: نتایج یک نظرسنجی در برزیل نشان می دهد روز به روز بر تعداد شهروندان برزیلی که به برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ در کشورشان اعتراض دارند، افزوده می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از رویترز، در یک نظرسنجی در برزیل، مشخص شد که کمتر از نصف مردم این کشور موافق میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۴ هستند و در کمال تعجب اکثر ساکنان این سرزمین فوتبال خیز معتقدند ضررهایی که جام جهانی به برزیل می زند بیشتر از فواید آن است.

در این نظرسنجی که روز گذشته(سه شبه) انجام شد، تنها ۴۸ درصد از برزیلی ها از میزبانی کشورشان از مهم ترین رویداد فوتبالی دنیا حمایت کردند. این در حالی است که در ماه فوریه نتایج نظرسنجی ها از حمایت ۵۲ درصدی مردم برزیل از میزبانی کشورشان از این رقابت ها حکایت داشت.

این نخستین بار است که درصد شهروندان برزیلی موافق برگزاری جام جهانی در این کشور از ۵۰ درصد پایین تر می آید. نکته جالب توجه این است که این آمار در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸، یعنی یک سال پس از آنکه فیفا امتیاز میزبانی جام جهانی را به برزیل اعطا کرد، ۷۹ درصد از مردم این کشور با میزبانی از این رقابت ها موافق بودند.

ساخت و ساز های ناامن که تا کنون منجر به مرگ چند کارگر ساختمانی در حین احداثاستادیوم ها شده است، هزینه های نجومی که از بودجه عمومی کشور برای احداثاستادیوم ها و تکمیل سایر سازه ها صرف شده است و نگرانی از رسوایی برزیل بابت تاخیر در آماده سازی به موقع ورزشگاه های ۱۲ شهر میزبان از دلایل اصلی بدبینی مردم برزیل به میزبانی کشورشان از جام جهانی ۲۰۱۴ بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار