|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۴۲

چه اشکالی دارد قرارداد بازیکنان منتشر شود؟

دبیر فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد تصمیم جباری قطعی بوده و از نظر فدراسیون خداحافظی وی مردود است.

به گزارشخبرگزاری فارس، مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون فوتبال درباره خداحافظی جباری از تیم ملی گفت: در تعطیلات عید وی با نکونام تماس گرفت و گفت نمی تواند به تیم ملی بیاید نکونام هم به کی روش گفت و کی روش در این خصوص گفت از نظر من جباری بازیکن تیم ملی است و باید با فدراسیون صحبت کند. بعد از تعطیلات با جباری صحبت کردم. او اصرار داشت جایش را به نیروی جوانتر بدهد. این تصمیم شخصی خودش بوده اما جایی که بحثتیم ملی است نباید بحثشخصی مطرح کنیم و باید قبل از هر تصمیمی با بزرگتر مشورت کرد و به جمع بندی رسید.

وی ادامه داد: جباری باید به تهران بیاید و موضوع را با کفاشیان به عنوان کسی که در فدراسیون مسئولیت دارد مطرح کند. جباری گفته درگیر کارش است اما یک مربی یا یک بازیکن به هر کس که در تیم ملی است به عنوان یک سرباز تا لحظه آخر باید باشد. تصمیم جباری بدون مشورت فدراسیون فوتبال بوده و از نظر ما مردود است.

دبیر فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ۲۰ میلیون جوان آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، اظهار داشت: این شانس نصیب جباری شده اما وی گفته شاید در آینده آسیب ببیند و به تیم ملی نمی آید. نوع صحبتش برای ما قابل احترام است اما تصمیم گیری نهایی با مربی و فدراسیون فوتبال است و جباری باید به تهران بیاید و توضیح دهد.

نبی در مورد وضعیت دانیال داوری در بازی گینه و اینکه رحمتی در بازی فولاد با استقلال ناجی دروازه اش بود و احتمال حضورش در تیم ملی اظهار داشت: نیت ما این است که سرمربی تیم ملی در انتخابش اختیار داشته باشد. به شخصه به رحمتی علاقمندم و امیدوارم در گزینش کی روش اسم او باشد. وی سال ها زحمت کشیده و امیدواریم به تیم ملی بیاید.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد کی روش مبنی بر اینکه شما گفته بودید وی تا ۲۰۱۵ در ایران می ماند اما گویی به این صورت نیست، خاطر نشان کرد: قرارداد کی روش تا پایان جام جهانی است. در بهمن سال گذشته در هیأت رئیسه فوتبال تصویب شد تیم در اختیار کی روش باشد و قراردادش تمدید شود. حرفی که من زدم مصوبه هیأت رئیسه بود. طبیعی است در قرارداد کی روش نقطه نظرات فدراسیون لحاظ شود. کفاشیان ایمیلی به کی روش زده تا او نقطه نظراتش را برای تمدید قرارداد ارسال کند. تا مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ فرصت کمی باقی مانده و باید زودتر تصمیم گیری کنیم. در نظرسنجی که یکی از خبرگزاری ها داشت مردم ۸۶ درصد از کی روش و ۷۴ درصد از سازمان لیگ راضی بودند. ما هم باید برای تأمین اعتبار به جیبمان نگاه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که قرارداد کی روش از کجا تأمین می شود، عنوان کرد: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال درآمدها مشخص است. یک بخشی از فیفا، بخش دیگر از AFC، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تأمین می شود. برای سرمربی تیم ملی تأمین منابع مالی بیشتر باید از طریق وزارت ورزش باشد. زمانی که کی روش به ایران آمد رئیس سازمان تربیت بدنی وقت نظرش این بود که بهترین مربی را بیاوریم.

نبی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه رئیس کمیته ملی المپیک گفته پول وینگادا بر عهده فدراسیون فوتبال است، گفت: اساسا تیم ملی المپیک به لحاظ دلاری توسط کمیته تأمین می شود اما حالا آنها به ما پول را به صورت ریالی می دهند و ما دلاری آن را به سرمربی می دهیم. هاشمی سال ها در ورزش بوده و می داند فدراسیون ها مشکلات خاص خودشان را دارند و به ما کمک می کنند.

نبی همچنین درباره اینکه کیومرثهاشمی گفته مربی ایرانی را بیشتر می پسندد و شما مربی خارجی جذب کرده اید و در دوره گذشته مسئولان وقت مربی خارجی می پسندیدند اما شما ایرانی جذب کردید، تصریح کرد: قبل از آمدن هاشمی به کمیته بحثکی روش و مربی خارجی برای تیم امید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شد، این مورد نظر شخصی من و آقای کفاشیان نیست. بعد از آمدن هاشمی مصوبه هیأت رئیسه که از قبل بود انجام شد. ما با کمیته مغایرتی نداشتیم و تعامل کردیم.

دبیر فدراسیون فوتبال درباره سهمیه ایران در باشگاه های آسیا خاطر نشان کرد: ما با ۹۰۵ امتیاز بعد از ژاپن دومین لیگ را داریم و توانستیم ۴ سهمیه بگیریم. پیش از این مسابقات تهران در آزادی برگزار می شد و استقلال و پرسپولیس برای بازی با سایپا به کرج و برای بازی با راه آهن به ورزشگاه های این تیم نمی رفتند اما حالا این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم مسئله مالیاتی است. هر قراردادی که منعقد می شود سازمان لیگ باید آن را منتشر کند. در بحثانتشار قراردادها و شفاف سازی ممکن است برخی ها بگویند محرمانه است اما چه اشکالی دارد که منتشر شود. در جلسه ای که با سازمان بازرسی و وزارتخانه داشتیم قرار شد شفاف سازی در مورد قراردادها باشد تا شاهد ۲-۳ نوع قرارداد نباشیم چرا که اولین شخصی که متضرر می شود مربی و بازیکن است.

نبی در مورد دیدار اهالی فوتبال با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما گفت: به دنبال این بودیم تا هرچه زودتر این موقعیت را فراهم کنیم چراکه انگیزه فوتبالی ها را بیشتر می کرد به طوری که سیدجلال حسینی بعد از این مراسم گفت که خیلی خوشحالم که آقای ضرغامی را دیدم و جلسه خوبی بود حتی آندرانیک تیموریان هم این صحبت ها را کرد و امیدوارم که اینگونه جلسات ادامه دار باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص ستاد تشکیل شده برای حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در وزارت ورزش و جوانان افزود: ما ستادی را در وزارت ورزش تشکیل دادیم که محوریت آن با آقای گودرزی به عنوان وزیر ورزش و آقای سجادی به عنوان معاون وزیر ورزش قرار دارد البته آقای کفاشیان هم در این ستاد حضور دارد که برنامه هایی که در جام جهانی قصد اجرایی کردن آن را داریم در این ستاد هماهنگی هایش انجام می شود به طور مثال در بخش فرهنگی، اعزام، پشتیبانی، تامین منابع مالی و مسائل فنی که برعهده کی روش، من و آقای سجادی است برنامه ها طراحی و هماهنگی هایش انجام می شود و این برنامه ها در این ستاد مورد تصویب قرار می گیرد و مصوب می شود.

نبی درخصوص برنامه تیم ملی فوتبال کشورمان در راه جام جهانی برزیل اظهار داشت: از ۲۶ فروردین تیم ملی به آفریقای جنوبی می رود و تا ۱۷ اردیبهشت در این کشور حضور دارد سپس به تهران می آییم و از ۱۸ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت بازیکنان به استراحت خواهند پرداخت و سپس ۲۲ اردیبهشت به اتریش می رویم و ۲۰ روز هم در این کشور اردو خواهیم داشت و سپس ۱۰ خرداد به تهران می آییم و بازیکنان ۱۲ خرداد به اردوی تیم ملی می روند و در نهایت ۱۴ خرداد به سمت برزیل پرواز خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه فکر نمی کنید اردوهای بلندمدت بازدهی معکوسی برای فوتبالیست های ایرانی داشته باشد تصریح کرد: این یک موضوع فنی است که کی روش در مورد آن نظرات خاص خودش را دارد. او می گوید که بازیکنی که در اروپا تمرین یا بازی می کند با ۱۵ روز تمرین می تواند به شرایط مسابقه در جام جهانی برسد اما بازیکنان لیگ ایران ۶۰ روز زمان لازم دارند تا به آن میزان آمادگی برسند و ما هم ۲ اردوی ۲۰ روزه در آفریقای جنوبی و اتریش داریم و سپس ۲۰ روز هم به برزیل می رویم که در مجموع همان ۶۰ روز مورد نظر کی روش فراهم می شود.

نبی در پایان گفت: فرصت کمی برای آماده سازی وجود دارد و امیدوارم که همه در راه حضور ایران در جام جهانی تعامل کنند تا هر کس به هر میزان که می تواند برای تیم ملی فوتبال کشورش قدم بردارد.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار