|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۴۴

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مجتبی جباری نمی تواند به تنهایی برای خداحافظی از تیم ملی تصمیم گیری کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مهدی محمدنبی در مورد خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی گفت: در تعطیلات عید جباری با نکونام تماس می گیرد و می گوید که قصد دارد از تیم ملی خداحافظی کند. نکونام هم این مسئله را با کی روش مطرح می کند. کی روش هم اعلام کرد که جباری از نظر او بازیکن تیم ملی است و باید در مورد خداحافظی اش با فدراسیون صحبت کند. بعد از تعطیلات که این موضوع را متوجه شدم با جباری تلفنی صحبت کردم. نکته جالب اینجا بود که او اصرار داشت که جایش را در تیم ملی به یک بازیکن جوان بدهد.

وی ادامه داد: خداحافظی از فوتبال یک تصمیم شخصی است ولی بحثتیم ملی فرق می کند. هر بازیکن برای خداحافظی از تیم ملی باید با بزرگترهایش مشورت کند و بعد از جمع بندی نظرش را بگوید. من به جباری توصیه کردم به تهران بیاید و در این خصوص با کفاشیان صحبت کند که او گفت فعلا درگیر تمرینات الاهلی قطر است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تمام بازیکنان تیم ملی مانند سرباز هستند و تا آخرین لحظه باید در اختیار تیم ملی باشند. جباری به من گفت چون ممکن است دچار آسیب دیدگی شود و این آسیب دیدگی به تیم ملی ضربه بزند این تصمیم را گرفته در شرایطی که آدم از یک ثانیه بعد خودش هم خبر ندارد. در مجموع از نظر ما خداحافظی جباری از تیم ملی منتفی است و فدراسیون باید در این باره تصمیم بگیرد.

نبی تاکید کرد: پیراهن تیم ملی به تن هر کسی نمی رود و این بازیکنان از بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر این شانس را پیدا کردند تا پیراهن تیم ملی را بپوشند و باید آن را هم حفظ کنند. این پیراهن ساده به دست نمی آید که ساده از دست برود. باز هم می گویم تصمیم گیری در مورد خداحافظی از تیم ملی با جباری نیست.

وی در مورد احتمال دعوت مهدی رحمتی به تیم ملی تصریح کرد: نظر من و کفاشیان این است که سرمربی تیم ملی در انتخاب بازیکن اختیار داشته باشد. البته شخصا به رحمتی علاقه دارم و امیدوارم نامش در گزینش های کی روش باشد.

نبی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود درباره تمدید قرارداد کی روش یادآور شد: با این مربی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ قرارداد داریم و مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون در بهمن ماه ۹۲ تمدید قرارداد این مربی بوده است. البته در بخش های این قرارداد باید نظرات فدراسیون هم لحاظ شود و نمی شود یک طرفه این قرارداد را تنظیم کرد.

وی تاکید کرد: کفاشیان و کی روش در مذاکرات شفاهی هنوز به توافق نرسیده اند و رئیس فدراسیون ایمیلی برای کی روش فرستاده تا نظراتش را درباره تمدید قرارداد مکتوب کرده و به فدراسیون اعلام کند. جمع بندی ما این است که با توجه به فاصله کم باقیمانده تا جام ملت های ۲۰۱۵ و فرصت اندکی که داریم بهتر است کی روش را حفظ کنیم.

نبی خاطرنشان کرد: در نظرسنجی مردمی اخیر کی روش ۸۶ امتیاز کسب کرده و سازمان لیگ هم ۷۲ امتیاز به دست آورده که نشان می دهد آنها مورد وثوق مردم بوده و موفق عمل کردند. کی روش جزو بهترین مربیان جهان است اما ما هم برای تمدید قرارداد با او باید به جیب مان نگاه کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رقم قرارداد کی روش از چه منبعی تامین خواهد شد، اظهار داشت: طبق اساسنامه فدراسیون محل درآمدهای ما از منابعی چون کمک های فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، همچنین اسپانسر و حامیان تیم ملی است اما حقوق کی روش را با کمک وزارت ورزش پرداخت خواهیم کرد.

نبی ادامه داد: زمانی که کی روش به ایران آمد سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی نظرش این بود که رقم دستمزد او از این سازمان تامین شود. به هر صورت فدراسیون فوتبال ۱۹ تیم دیگر در رده های مختلف دارد که تامین منابع آنها بسیار سخت است و در این زمینه وزارت ورزش در تامین منابع قرارداد سرمربی تیم ملی به ما کمک می کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر اینکه دستمزد وینگادا را فدراسیون پرداخت خواهد کرد، گفت: از گذشته تاکنون هزینه دلاری تیم المپیک توسط کمیته ملی المپیک تهیه می شد اما اکنون قرار است با توجه به مباحثارزی این کمیته مبلغ ریالی قرارداد وینگادا را در اختیار ما بگذارد و دلاری آن را فدراسیون به این مربی پرداخت کند. هاشمی همیشه سعی کرده مشکلات فدراسیون ها را حل کند.

نبی در مورد اینکه کیومرثهاشمی به حضور مربی ایرانی در تیم زیر ۲۲ سال علاقه داشته، گفت: قبل از حضور آقای هاشمی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دو موضوع را مورد تصویب قرار داد، یکی بحثکی روش و دیگری بحثحضور مربی خارجی برای تیم زیر ۲۲ سال. این یک تصمیمی بوده که نظر شخصی کفاشیان یا من نبود و مصوب هیئت رئیسه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تصمیمات فدراسیون فوتبال هیچ مغایرتی با کمیته ملی المپیک ندارد و همیشه تعامل بین این دو سازمان بزرگ برقرار بوده است. کیومرثهاشمی هم مخصوصا در دوره انتقالی فدراسیون فوتبال تدابیر بسیار خوبی برای ما اندیشیده بود.

نبی درباره عملکرد مهدی تاج در سازمان لیگ اظهار داشت: باید از مجموعه سازمان لیگ تشکر کنم. شما می بینید که سالیانه بیش از ۶ هزار مسابقه فوتبال در کشور برگزار می شود که هماهنگی آن برعهده سازمان لیگ است. ضمن اینکه تاج کارهای مختلفی را در زمان حضورش به عنوان رئیس سازمان لیگ انجام داده که یکی از مهمترین آنها بحثپروژه بلیت الکترونیکی در ورزشگاه های فوتبال بود.

وی اضافه کرد: قرار است تا پایان این فصل با توجه به قراردادی که امضا شده تمام ورزشگاه ها مجهز به سیستم فروش بلیت الکترونیکی شوند ضمن اینکه این دستور وزارت ورزش هم است.

نبی گفت: تا این فصل پرسپولیس و استقلال برای بازی با سایپا به کرج نمی رفتند و یا بازی با راه آهن و نفت در ورزشگاه آزادی برگزار می شد اما از امسال بازی های این دو تیم در ورزشگاه های مختلف انجام شد. بحثبعدی موضوع تبلیغات محیطی بود که برای سال اول قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی بین طرفین امضا شد. در کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ ایران موفق شد ۹۰۵ امتیاز به دست آورد و بعد از ژاپن ۹۳۵ امتیازی دومین لیگ آسیا شدیم و توانستیم ۴ سهمیه کشورمان را حفظ کنیم.

وی در مورد شفاف سازی قراردادها و بحثمالیات بازیکنان اظهار داشت: قراردادها را منتشر می کنیم تا دیگر بازیکنان و باشگاه ها گرفتار نشوند و هر فرد مالیات دهنده با توجه به قراردادش آن را پرداخت کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: عده ای می گویند قراردادها محرمانه هستند اما ما می گوییم انتشار آن چه اشکالی دارد و سازمان بازرسی و وزارت ورزش هم بر شفاف سازی و انتشار قراردادها تاکید دارند. قراردادها نباید دو، سه نوع باشد چرا که در این صورت خود بازیکنان و مربیان متضرر می شوند و قراردادهایی ارائه می شود که با قرارداد واقعی متفاوت است.

نبی با بیان این جمله که برگزاری جلسات حمایتی از تیم ملی می تواند به بازیکنان انگیزه بدهد گفت: ستادی در وزارت ورزش برای حمایت از تیم ملی با محوریت دکتر گودرزی، سجادی و کفاشیان تشکیل شده که وظیفه این استاد این است که تمام موارد مربوط به تیم ملی را پشتیبانی کنند مثلا من، کی روش و سجادی عضو کمیته فنی این ستاد هستیم.

وی در مورد حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی تاکید کرد: در جلسه ای که کفاشیان، کی روش و قلعه نویی در آن حضور داشتند تاکید شد که بازیکنان برای رسیدن به حد مطلوب حداقل ۶۰ روز زمان نیاز دارند تا در اردو باشند که ما ۳ اردوی ۲۰ روزه را به دلیل همین بحثفنی پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام /

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار