|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۷۵

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان:

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران با سوارکاران منتخب ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، در این بازدید که با حضور صیدانلو سرپرست فدراسیون انجام شد، سید نصرالله سجادی، معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش ضمن ابراز امیدواری به کسب بهترین نتایج در بازی های بین المللی کره جنوبی گفت: با حضور در این مسابقات سد ایجاد شده در سوارکاری تا حدودی شکسته خواهد شد چرا که اکنون در این رشته اعزام ها مهم تراز نتیجه هستند و راه سوارکاری ایران را هموار می کنند.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان حضور تیمی از سراسر ایران برای شرکت در مسابقات برون مرزی را نکته ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: گردهم آمدن این سوارکاران نشان می دهد که سراسر کشور در این رشته مستعد است. سوارکاری به دلیل الزام در مهارت اسب و سوارکار، ورزشی دشوار و در عین حال لذت بخش است که امیدوارم این حضور شما مقدمه ای برای شروع فعالیتتان در سطح بین الملل باشد.

در این بازدید مسئول روابط بین الملل فدراسیون و طراح مسیر بین المللی کشور نیز استعداد بچه های ایران در سوارکاری را بی نظیر توصیف کرد و گفت: این تیم شاید بهترین ایران نباشد اما از قهرمانان استان ها انتخاب شده که به کسب جایگاه بسیار امیدوار است.

حسین شفیعی مهم ترین مشکل اعزام ها و در کل فدراسیون سوارکاری را موضوع قرنطینه و اعزام اسب به مسابقات برون مرزی عنوان کرد: اعزام اسب همراه با سوارکار منجر به کسب نتیجه دلخواه می شود که باید موضوع قرنطینه اسب با همکاری فدراسیون سوارکاری، وزارت ورزش و جوانان، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی کشور مرتفع شود.

وی پایه آموزش و زیرساخت های سوارکاری در کشور نسبت به دنیا و حتی کشورهای خاورمیانه نظیر قطر را دارای فاصله خواند و گفت: کشورهای آسیایی در این رشته بسیار سرمایه گذاری کرده اند و با ایجاد زیرساخت های مناسب توانسته اند خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان خواهان پیگیری مشکلات فدراسیون سوارکاری توسط مسئولان آن شد و دستورات لازم برای گریز از این معضلات را داد.

مسابقات بین المللی کره جنوبی از ۳۰ فروردین ماه به مدت دو روز در رده سنی بزرگسالان به صورتCSI۲ برگزار خواهد شد.

اردوی تیم منتخب چهار نفره پرش با اسب کشورمان برای آمادگی بیشتر و حضور در این مسابقات همراه با دو مربی از ۱۴تا ۲۰ فروردین ماه برگزار شد.

علیرضا عامری از اصفهان، حسام شالچیان از البرز، بنیامین اژدرافشار از خراسان رضوی و محسن ایرانمنش از استان کرمان نفرات تشکیل دهنده این تیم هستند. علیرضا بختیاری و مازیار جمشیدخوانی به ترتیب به عنوان مربی و کمک مربی تیم را در این مسابقات همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار