|
|
کدخبر: ۱۵۶۸۵۲

کارشناس فوتبال گفت: لیگ سیزدهم فوتبال از نظر فنی هیچ پیشرفتی نداشت و هراس از باخت علت اصلی بی کیفیتی لیگ ایران است.

مجید جلالی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراندرخصوص لیگ سیزدهم گفت: لیگ سیزدهم از نظر فنی پیشرفت شایانی نداشت و تیم ها نتوانسته بودند در مسیر فوتبال حرفه ای گامی موثر بردارند. اما جای خوشحالی است که مسئولین برگزاری مسابقات لیگ توانسته بودند از لحاظ برنامه ریزی و نحوه انجام بازی ها تغییری موثر نسبت به لیگ های گذشته انجام دهند.

جلالی همچنین بیان داشت: تیم های حاضر در لیگ برتر هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت خاصی بودند، اما لازم به ذکر است که دو تیم نفت و فولاد هر دو شایسته قهرمانی بودند و می توان از آنها به عنوان پدیده لیگ سیزدهم یاد کرد. هر کدام از این تیم ها دروازه ی جدیدی از دنیای فوتبال را به روی فوتبال ایران گشودند.

کارشناس فوتبال درخصوص تیم های قعر جدولی گفت: بسیاری از تیم های لیگ برتری دارای مشکلات متفاوت فنی و مادی بودند و همین امر، علتی شد تا آنها از ادامه دادن راه در لیگ برتر ناکام بمانند و در نهایت براساس قانون حذف شده و به لیگ دسته یک سقوط کنند.

وی در ادامه گفتگو خاطر نشان کرد: عدم ثبات در مدیریت باشگاه ها و نبودن قوانین کافی در مورد مربیان باعثشده تا بازی های کم گل و کسل کننده ای از تیم ها ببینیم و فوتبال ایران هر روز تعداد بسیار زیادی از هواداران خود را از دست دهد.

جلالی تصریح کرد: نبودن ناظر و قانون مشخص علتی است که تیم ها به سوی جوانگرایی روی نمی آورند و از نیروهای جوان و پتانسیل بالا استفاده نمی کنند. میانگین سنی ۳۰ سال هراس از باخت را در بین تیم ها تشدید کرده و همین امر باعثپایین بودن میانگین گل های ردو بدل شده در بین تیم ها است.

جلالی گفت: فوتبال ایران نیازمند یک سری قوانین و اصول مربیگری است که باید شیوه ارزشیابی را تغییر دهد و صرفاً ارزش یک تیم به نتیجه ای که به دست آورده بستگی نداشته باشد و با توجه به عملکرد مهره هایش در زمین سطح یک تیم را مشخص نمایند.

وی همچنین در خصوص بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: انتخاب بازیکنان تیم ملی امری است که در انحصار مربی بود، و طبیعتاً نمی تواند تمام سلیقه ها را در برگیرد. سر مربی تیم ملی باید با نگاهی دقیق و ماهرانه بازیکنان را براساس شایستگیشان انتخاب کند و ماباید از نظر او تبعیت کنیم.

جلالی در پایان گفت: در کل باید بگویم لیگ سیزدهم، لیگ جالب و تماشاگر پسندی نبود واین تنزل کیفیت بسیار نگران کننده است وباید فکری مناسب در بازی فوتبال ایران کرد تا بتوان سطح تفاوت لیگ فوتبال ایران با لیگ های سایر کشورها را کاهش داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار