|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۲۵

مدیرعامل باشگاه سایپا در یادداشتی نوشت که برخی از بازیکنان از او خواسته اند که مبلغی از قراردادشان در این فصل را کاهش بدهم و به مصارف دیگر باشگاه برسانم.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از سایت باشگاه سایپا، ناباورانه می پرسد برای آنچه می گویید مستنداتی هم دارید و من در پاسخش می گویم طبیعتا و بعد تاکید می کنم که از آنجا که مجموعه تحت مدیریتم بخشی از یک بنگاه بزرگ اقتصادی است به تناوب حساب و کتاب مالی من توسط مراجع ذیصلاح حسابرسی می شود.

می گوید امکان انتشار رقم قراردادها وجود دارد و من در جوابش می گویم نه! با دلخوری می پرسد چرا؟ و من می گویمش به آن دلیل که در متن قرارداد فی مابین ما و بازیکنان و کادر آورده شده که این بخش توسط طرفین محرمانه خواهد ماند. بلافاصله تاکید می کنم که در صورت ضرورت و اعلام سازمان لیگ امکان انتشار رقم قراردادها وجود دارد.

سپس برای اینکه قدری از دلخوری اش بکاهم می گویم سقف پرداخت امسال ما ۴۰۰ میلیون تومان بوده که به دو نفر از بازیکنان تعلق گرفته و ۹ نفر از بازیکنان نیز زیر ۵۰ میلیون تومان گرفته اند!

با اصرار از من می خواهد که رقم قرارداد کادر و به ویژه سرمربی را برایش بگویم که با صراحت جوابش می دهم که معذورم ولی به وی اطمینان می دهم که رقم این قراردادها نیز از قاعده کلی خارج نبوده است! در تکمیل سخنانم تاکید می کنم که باشگاه تا انتهای سال مالی ۹۲ تواسته کلیه حسابهایش را به روز کند و به کسی بدهکار نباشد.

این بار من رو به سویش برمی گردانم و از او می پرسم چرا از من درباره چگونگی تنظیم قراردادها نمی پرسی؟ سر تکان می دهد و تایید می کند که مثلا آره، چگونه؟! و من با تبسم می گویم سی درصد به صورت اولیه در بدو قرارداد به بازیکن پرداخت شد و چهل درصد به ازاء کارکرد وی در طول فصل تخس شد و النهایه در انتها به وی داده می شود.

قدری درنگ می کنم و با خود می اندیشم به راستی نگرش به مسائل مالی فوتبال، چرا از این زاویه برای او که خبرنگار است اهمیت پیدا کرده است؟ جواب خود را بلافاصله با لیست منتشره منسوب به باشگاه پرسپولیس مرتبط می بینم.

اما به زعم من سوالات زیادی وجود دارد که نه او و نه دیگران هیچگاه از من نخواهند پرسید و من آن را بارها پیش خود مرور کرده و می کنم:

- مثل زمانی که در ابتدای فصل سیزدهم با کاهش بودجه صد درصدی مواجه شدم، چگونه گروهی از بازیکنان پیشکسوت و سرد و گرم کشیده روزگار، راضی به گذشت از ارقام پیشنهادی سایر باشگاهها شده، با اندک من ساختند و کنارم ماندند؟

- چگونه شماری از بازیکنان پس از عقد قرارداد خود بار دیگر به من رجوع کرده و از من خواستند که با توجه به عدم نیازشان به مبلغ قرارداد بخشی از آن را کم کرده و به مصارف باشگاه اختصاص دهم؛ که خب البته من از این گذشت و سخاوت آنان با خضوع و تواضع گذشتم و امتناع کردم.

- و یا چگونه نفراتی از تیم نزد من آمدند و با دلسوزی و تعهد مرا ترغیب به بکارگیری روشها و امکاناتی کردند که به کاهش هزینه هایی چون ترانزیت و اقامت و پوشاک و البسه… تیم منجر می شد.

باور کنید که در فوتبال این چنین صحنه هایی نیز وجود دارد، لطفا در این باره نیز افکار عمومی را مطلع کنید!

هر چند باور دارم که کسی در این فوتبال از این دست سوالات از تو نمی پرسد و من هم طبعا فرصت نخواهم کرد که بگویم که زیر سایه لطف و کرم و افاضه حضرت رب الارباب(جل و اعلی) و نشسته در دامنه بی منتهای زیارت عاشورای اباعبدالله(ع) چگونه می توان بی دغدغه گذشت و عاقبت به خیر شد…

و خدایی که در این نزدیکی است…

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار