|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۶۷

همه احتمالات پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

خبرگزاری تسنیم: باید دید سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات با چه شرایطی روبه رو می شوند؟ دایی فرشته نجات می شود؟ پروین قدرت مدیریتش را به رخ همه می کشد یا معجزه پول به داد سرخپوشان می رسد؟

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی فولاد و نایب قهرمانی پرسپولیس به اتمام رسید. این یعنی سرخپوشان بعد از ۲ سال دوری باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و در ضمن باید در فصل بعد لیگ ایران هم حضور پرقدرتی داشته باشند. بعد از کسب سهمیه آسیایی توسط پرسپولیس بزرگترین دغدغه مسئولان و هواداران این باشگاه مانند سال های گذشته مسئله جذب بازیکن و تمدید قرارداد بازیکنان تاثیرگذار است.

در شرایطی که علی پروین بعد از قبول پست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس عملاً نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در بخش تزریق پول هیچ فعالیتی انجام نداده، باید در حساس ترین روزهای سال برای پرسپولیس مدیریت خودش را به رخ رقبا بکشد؛ هرچند رقبای پروین استاد حضور در فصل نقل و انتقالات هستند.

وضعیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بستگی به حضور و یا عدم حضور دایی و پروین در این باشگاه دارد که تمام احتمالات را مورد بررسی قرار می دهیم.

دایی «شاه کلید» فصل نقل و انتقالات پرسپولیس

در حالی که تیم ها برای حضور در فصل نقل و انتقالات باید ویژگی هایی مانند پول یا حضور در لیگ قهرمانان را داشته باشند پرسپولیس با توجه به حضور علی دایی خواسته یا ناخواسته وضعیت بهتری نسبت دیگر تیم ها دارد. شخصیت کاریزماتیک دایی باعثشده خیلی از بازیکنان و ستاره ها کار کردن با او را به گرفتن پول ترجیح دهند. اتفاقی که در زمان حضور دایی در پرسپولیس رخ داد این بود که خیلی از ستاره های لیگ، ابتدا به خاطر دایی و پرسپولیس و بعد از آن به خاطر مسائل دیگر پیراهن سرخ را پوشیدند.

اگر دایی در پرسپولیس ماندگار شود، که به احتمال زیاد این اتفاق رخ می دهد خیلی از ستاره های حال حاضر پرسپولیس هم قراردادشان را با این تیم تمدید می کنند. شاید حضور بازیکنانی مانند سید جلال حسینی، بنگر، خلعتبری، ماهینی، صادقیان و حتی حقیقی منوط به ادامه حضور دایی در پرسپولیس باشد. در کنار این بازیکنان، ستاره های دیگر لیگ هم می توانند سرخپوش شوند.

بر عکس این شرایط اگر دایی فصل آینده سرمربی پرسپولیس نباشد آن وقت کار پروین و مدیران دیگر برای تمدید قرارداد با ستاره ها مشکل خواهد شد. به نوعی می توان گفت دایی شاه کلید فصل نقل و انتقالات پرسپولیس است.

«کار دشوار» پروین در فصل نقل و انتقالات

اگر بر فرض علی پروین خود را مدیرعامل فصل پرسپولیس بداند، باید آماده جنگ در فصل نقل و انتقالات شود. جنگ به این معنا که باتوجه به عدم تجربه پروین در بحثمدیرعاملی شاید برای رقبا او از همین الان یک مهره سوخته در فصل نقل و انتقالات باشد. اگر دایی و پروین برای فصل آینده در پرسپولیس ماندنی شوند کار مدیرعامل برای تمدید قرارداد با بازیکنان و جذب ستاره های لیگ ساده می شود اما اگر پروین بدون دایی و به تنهایی بخواهد تیم فصل آینده را ببندد آن وقت با توجه به مشکلاتی که تا اینجای فصل داشته کار سختی در انتظارش خواهد بود.

هر چند علی پروین هم مثل دایی یک چهره ویژه در پرسپولیس است اما دیگر آن کاریزمای گذشته را ندارد. واقعیت این است که زمان قرارداد بستن در فروشگاه و سفره خانه و نمایشگاه اتومبیل تمام شده و پروین خوب می داند برای موفقیت در فصل نقل و انتقالات باید راهکار مدیریت مناسبی در پیش بگیرد.

«پول» باز هم حلال مشکلات می شود؟

در احتمال بعدی باید پرسپولیس را بدون حضور پروین و دایی در فصل نقل و انتقالات تصور کرد. در این شرایط مدیرعامل و سرمربی بعدی پرسپولیس می توانند با تکیه به پول زیاد و وعده های مالی هم بازیکنان تاثیرگذار را در این تیم ماندگار و هم پای دیگر ستاره های لیگ را به پرسپولیس باز کنند. رویانیان ۲ فصل پیش چنین شرایطی داشت، یعنی به عنوان یک مدیرعامل غیر فوتبالی برای پیروزی در فصل نقل و انتقالات به پول پناه برد.

اتفاقاً «پول شیرین» هم کار ساز شد و تمام ستاره های لیگ که حضور ۲ نفر از آنها هم برای پرسپولیس ایده آل بود، سرخپوش شدند. حسینی، بنگر، انصاری فرد، ماهینی، قاضی و… همه با پول رویانیان پرسپولیسی شدند.

حالا باید دید سرخوشان در فصل نقل و انتقالات با چه شرایطی روبرو می شوند؟ دایی فرشته نجات می شود؟ پروین قدرت مدیریتش را به رخ همه می کشد یا معجزه پول به داد سرخپوشان می رسد؟ و سوال اساسی تر اینکه چه سرنوشتی در انتظار تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت ورزش است؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار