|
|
کدخبر: ۱۵۷۷۸۸

وزنه برداران معلول با حداقل امکانات کار بزرگی انجام دادند

مربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین گفت: هیچ شک و شبهه ای در قهرمانی ایران نیست، اما نمی دانم چرا برخی دوستان اصرار دارند این قهرمانی را لوثکنند.

غلامرضا آسترکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد وزنه برداران معلول در رقابت های جهانی امارات گفت: با ۷ وزنه بردار در بزرگسالان و ۶ وزنه بردار در جوانان عازم مسابقات شدیم که موفق به کسب ۱۲ مدال رنگارنگ شدیم. در رده جوانان ۵ طلا و یک برنز گرفتیم که عملکرد فوق العاده ای داشتیم.

وی ادامه داد: در رده بزرگسالان نتایج قابل قبول و در حد انتظار بود. تمام تیم اصلی خود را به مسابقات اعزام نکرده بودیم، اما در مقابل رقبای مان با تمام قوا آمده بودند؛ حتی مصری ها با تیمی به مراتب قوی تر از پارالمپیک لندن در مسابقات شرکت کرده بودند. عملکرد بزرگسالان خوب بود و در هر ۷ وزن برای مدال طلا رفته بودیم، اما شرایط و جو مسابقه و استرسی که به ورزشکار وارد می شود با تمرینات متفاوت است.

مربی تیم وزنه برداری جانبازان و معلولین اظهار داشت: در برخی موارد در انتخاب وزنه ها با احتیاط عمل می کردیم چون اگر می خواستیم انتحاری عمل کنیم ممکن بود علاوه بر طلا مدال نقره را هم از دست بدهیم و به دنبال جمع آوری امتیازات برای قهرمانی تیم بودیم. از عملکرد بچه ها در مجموع رضایت داشتیم. با توجه به شرایط مالی فدراسیون اردوهای خوبی را برگزار نکردیم و نتوانستیم ورزشکاران را در اردوهای بلندمدت در اختیار داشته باشیم، اما با حداقل امکانات کار بزرگی را انجام دادیم.

آسترکی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ایران قهرمان شد یا نه، گفت: طبق قوانین IPC که در اختیار NPC ها قرار گرفته و برای ما هم تجربه شده است، قهرمان مسابقات در رقابت های جهانی بر اساس مجموع امتیازی که هر کدام از ورزشکاران تیم ها کسب کردند، تعیین می شود. اگر امتیاز دو تیم برابر شود به ترتیب به مدال های طلا، نقره و در نهایت برنز آنها رجوع خواهد شد، اما تیم ما از نظر امتیازی بالاتر و قهرمانی ما مسجل بود.

مربی تیم وزنه برداری جانبازان و معلولین تصریح کرد: هیچ شک و شبهه ای در قهرمانی ایران نیست. اما نمی دانم چرا برخی دوستان اصرار دارند این قهرمانی را لوثکنند. شرایط مسابقات جهانی با بازی های المپیک و پارالمپیک که در آن مدال های کسب شده مبنای تعیین قهرمان است، فرق می کند. از اصحاب رسانه تشکر می کنم که زحمت زیادی برای پوشش مسابقات کشیدند و امیدوارم این قهرمانی با موفقیت های آینده به کام ملت ایران شیرین شود. اما باز هم تاکید می کنم که هیچ شک و شبهه ای در قهرمانی ایران وجود ندارد.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار