|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۵۲

رقابت میلان و آرسنال برای جذب آزمون؛

منابع خبری در ایتالیا اعلام کرده اند که روسای باشگاه آثمیلان برای خرید سردار آزمون نابغه ایرانی روبین کازان روسیه پنج شنبه آینده بر سر میز مذاکره خواهند نشست.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری کالچو مرکاتو؛ در میان بازیکنانی که ناظران باشگاه میلان برای خرید کاندید کرده اند نام سردار آزمون بازیکن ایرانی تیم فوتبال روبین کازان مشاهده شده و روسنری ها در تلاش برای خریدن این بازیکن هستند.

سردار آزمون متولد ۱۹۹۵ میلادی است که به نوشته مطبوعات ایتالیا مهاجمی پرسرعت بوده و از نظر تکنیکی در شرایط بسیار عالی می باشد به همین علت به لیونل مسی ایران معروف است و کیفیت خارق العاده اش از نظر فنی در زمین بازی کاملا جالب توجه می باشد. او با وجود این که بازیکن مشهوری نبوده و برای اولین بار در این فصل در روبین کازان فعالیت کرده و به سرعت مشهور شده و نام او در منابع خبری اروپا کاملا شناخته شده است.

در تحلیل ارایه شده در رسانه های ایتالیایی آمده است که سردار آزمون در بخش جوانان تیم فوتبال سپاهان که تیمی بسیار موفق در لیگ برتر فوتبال ایران است رشد کرده و روسای باشگاه سپاهان در ژانویه ۲۰۱۳ میلادی از طرف روسای باشگاه اینتر میلان پیشنهادی رسمی برای خریدن این بازیکن دریافت کردند ولی این بازیکن حضور در تیم روسی را که در آن زمان توسط " کوربان بردیوف " اداره می شد پذیرفت و از کنار پیشنهاد اینتر میلان گذشت.

این بازیکن در پیراهن تیم فوتبال روبین کازان در ۲۵ جولای اولین حضورش که در رقابت های انتخابی لیگ اروپا مقابل تیم ژاگودینا تجربه کرده و این اتفاق کافی بود تا وی به جوان ترین فوتبالیست ایرانی حاضر در یک رقابت اروپایی تبدیل شود این در حالی است که او اولین گل خود را در این رقابت ها پایان اگوست در مقابل نروژی ها به ثمر رساند.

این بازیکن در تاریخ ششم اکتبر ۲۰۱۳ میلادی در اولین دقایق حضورش در لیگ برتر فوتبال روسیه از روی نیمکت تیمش در بازی مقابل تیم قدرتمند آنژی ترکیب اصلی شد و ورودش در زمین بازی کافی بود تا دروازه حریف را باز کرده و برای تیمش گل بزند.



او در تاریخ سی ام مارس گذشته هم دومین گل خود را وارد دروازه حریف کرد ولی این گل را برای کسب پیروزی تیمش کافی نبود ولی باز هم توانست از شکست خانگی مقابل تیم اف سی روستوف جلوگیری کند. درخشش این بازیکن از دید باشگاه میلان دور نماند و آنها مطابق با ارزیابی های صورت گرفته روسنری ها تصمیم به ارائه پیشنهاد چهار میلیون یورویی به این نابغه ایرانی که تا دسامبر ۲۰۱۵ با تیم روبن کازان قرارداد دارد، گرفته و وی را خریداری کنند. سردار آزمون که در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جوانان آسیا برای تیمش گلزنی کرد ولی در مرحله یک چهارم پایانی از این رقابت ها توسط کره جنوبی حذف شد مورد توجه خاص روسای باشگاه آرسنال هم قرار داشتند و آرسنالی ها که همیشه توجه خاص روی جوانان مستعد در سطح بین المللی دارند در رقابت با باشگاه میلان برای جلب نظر مساعد این بازیکن هستند. این بازیکن قبلا از علاقه مندی خود برای حضور در میلان صحبت کرده ولی در عین حال از تمایل بسیار زیادش برای حضور در لیگ برتر هم اظهاراتی با رسانه های خبری داشته است.

گفتنی است پنج شنبه آینده مذاکرات نمایندگان میلان و آرسنال با روسای روبین کازان بر سر این بازیکن ازسر گرفته خواهد شد.

**** تحلیل مطبوعات انگلیس؛


آرسنال بهتر از آزمون چه کسی رامی خواهد؟

مطبوعات انگلیس به حضور ستاره جوان ایرانی در یکی از بهترین باشگاه های جهان خوش بین هستند و براین باورند هر آنچه که یک باشگاه از یک بازیکن می خواهد او دارا است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از آنکه باشگاه های طراز اول جهان برای جذب ستاره جوان وایرانی باشگاه روبین کازان روسیه دست به کارشدند مطبوعات انگلیس نیز از این قافله عقب نماندند و به تحصیل این بازیکن ۲۰ ساله که نوید افق های روشن را در فوتبال ایران و جهان رامی دهد پرداختند.

سردار آزمون دراین خصوص گفت: برد من افتخار است که از باشگاه هایی در چنین سطحی پیشنهاد دارم، در حال حاضر سه باشگاه آرسنال، یوونتوس و آثمیلان پیشنهاد دارم پیش از این بارسلونا نیز مذاکراتی را آغاز کرده بود اما با وجود محرومیتی که از سوی یوفا پیدا کرد نمی تواند دیگر بازیکنی جذب کند.



روزنامه انگلیس مترو در این خصوص نوشت: سردار آزمون بازیکنی جوان، سریع و قدرتمند است، آرسنال بیشتر از این دنبال چه چیزی است.
سایت بیچر نیز ضمن ستایش از آزمون جوان وی را مهاجمی قدرتمند و نیرومند می داند که در ۷ حضور خود در باشگاه روبین کازان روسیه موفق شده است سه گل به ثمر رساند.

از طرف دیگر پس از آن که سوت اوزیل بازیکن آلمانی باشگاه آرسنال رکورد نقل و انتقالات را شکست و با ۴۲ میلیون پوند سانتیاگو برنائبو را به مقصد امارات ترک کرد، در ابتدای او در آرسنال درخشید اما در ادامه نتوانست نظر هواداران را جلب کند، و هم اکنون آن ها از آرسنال مهاجمی می خواهند که برایشان گل بزند و در اینجا استعداد گمنام و نه چندان شناخته شده ایرانی آزمون مطرح می شود.

آرسن ونگر سرمربی با سابقه آرسنال که تجربه ۱۸ سال حضور را با توپ چی ها دارد نیز از دیر باز به عنوان یک استعدادیاب متبحر شناخته شده است و توانسته با این توانایی بالا سود زیادی را به این باشگاه شمال لندنی سرازیر کند حالا باید دید توپ چی ها که با مبلغ ۲ میلیون پوند در پی جذب این استعداد ناب و جوان ایرانی هستند می توانند آزمون را بیازمایند و وی را به ابر ستاره ای گران تبدیل کنند.

انتهای پیام /



ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار