|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۸۴

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه / ۶

سخنگوی قوه قضائیه از محکوم شدن، رئیس جمهوری سابق در پی شکایت یک شهروند اردبیلی و ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ستاد سوخت، حادثه ۲۲ بهمن قم و شهادت طلبه ناهی از منکر خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس محسن اژه ای در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سؤال که شنیده شده پرونده بابک زنجانی به وزارت امور خارجه داده شده است گفت: این موضوع صحت ندارد زیرا پرونده اش قضایی است و در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: البته در زمینه رسیدگی به این پرونده دستگاه قضایی از برخی وزارتخانه ها و سازمان ها کمک خواسته تا پرونده سریعتر به نتیجه برسد.

یکی از خبرنگاران از محسنی اژه ای درباره پرونده شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر پرسید که وی پاسخ داد: بلافاصله بعد از شهادت او پرونده ای باز شد اما اطلاع رسانی و غیراصولی از جانب برخی افراد باعثشد متهم گریخت.

وی افزود: البته در حال حاضر متهم دستگیر شده و در بازداشت به سر می برد اما باید منتظر نظر پزشکی قانونی ماند.

محسن اژه ای گفت: در تماسی که پیش از ظهر امروز با دادستان تهران داشتم، دادستان گفت هنوز نظر پزشکی قانونی به بازپرس پرونده ارجاع نشده است.

یکی از خبرنگاران پرسید: شنیده شده پرونده حادثه ۲۲ بهمن شهر قم با صدور حکمی در همان شهر قم مختومه شده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ محسنی اژه ای گفت: من از حکمی که در شهر قم صادر شده باشد اطلاعی ندارم اما پرونده در تهران در حال رسیدگی است و مختومه هم نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در باره اینکه سرنوشت پرونده ستار بهشتی به کجا رسیده است گفت: همان طور که اطلاع دارید این پرونده زمان زیادی را از دستگاه قضایی گرفت تا سرانجام برای آن کیفرخواست صادر شد.

محسنی اژه ای گفت: پس از صدور کیفرخواست جلسه اول دادگاه در هفته گذشته برگزار شد و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت رسیدگی به پرونده سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس پرسید که محسنی اژه ای گفت: اگر منظورتان آن پرونده ای است که در موضوع ستاد سوخت تشکیل شده بود باید بگویم که برخی تخلفات در آن پرونده شده بود که در حال رسیدگی است.

خبرنگار گفت: منظور من این پرونده نبود. محسنی اژه ای گفت: شما سؤالتان را به دفتر تحویل دهید تا هفته بعد پاسخش را بدهم.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره اینکه چرا رئیس قوه قضائیه خواستار ارائه گزارش درباره ربایش مرزبانانمان شده است گفت: باید بررسی شود که چگونه این اتفاق رخ داده و اگر ربایندگان در داخل کشور اعوان و انصاری دارند شناسایی شده و به جرمشان رسیدگی شود.

وی گفت: همچنین باید بررسی شود که آیا نفر پنجم در قید حیات به سر می برد که اگر اینگونه باشد باید تلاش کنیم وی به کشور بازگردانده شود.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: رسیدگی به پرونده رؤسای جمهور تابع ضوابط و شرایط تعیین شده در قانون است.

وی گفت: در خصوص این پرونده هم بعد از اعلام شکایت پرونده به دادگاه رفت و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

محسنی اژه ای گفت: در خصوص شکایت یکی از شهروندان اردبیلی هم دادگاه بررسی کرده و به این ترتیب رئیس جمهور سابق را مجرم شناخته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار