|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۶۲

کارشناس فوتبال گفت: اگر ما به مردم بگوییم تیم ایران از گروهش صعود می کند به فوتبالمان ضربه می زنیم.

به گزارشخبرگزاری فارس، گفت و گوی ویژه خبری جام جم میزبان مجید جلالی کارشناس فوتبال بود. جلالی در مورد وضعیت تیم ملی صحبت های زیر را مطرح کرد:

انتخاب بازیکنان تیم ملی سلیقه ای است

این کارشناس فوتبال درباره اسامی تیم ملی که برای اردوی آفریقای جنوبی دعوت شدند گفت: در هر کجای دنیا وقتی مربی تیم ملی می خواهد نفراتی را انتخاب کند همیشه یک انتقاداتی هست ولی فوتبال می گوید که ما باید تسلیم نظر سرمربی تیم باشیم. کی روش برای تیم ملی تصمیم می گیرد. او راهی را که از اول انتخاب کرده در حال ادامه دادن است و این مثبت است.

مدیریت و برنامه ریزی در فدراسیون فوتبال اشکال دارد

مجید جلالی درباره اردوی آفریقای جنوبی گفت: سازمان لیگ پیشنهاد کرده بود که تا پایان اسفند می شود لیگ را به پایان رساند. اگر این اتفاق می افتاد اردوی تیم ملی زودتر و در فروردین ماه شروع می شد و بازیکنان برای مسابقه جام باشگاه های آسیا در اختیار باشگا ها قرار می گرفتند و بعد از آن به اردوی آفریقای جنوبی می رفتند. مدیریت و برنامه ریزی ما در فدراسیون مشکل دارد وگرنه این اتفاق نمی افتاد تا تیم ملی با یازده بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی برود.

جلالی درباره اینکه زمانی که سرمربی تراکتورسازی بود با او درباره حضور ملی پوشان در تیم ملی صحبت شده یا نه گفت: نه با من مذاکره نشده بود. مدیریت یعنی همین. فدراسیون می توانست جلسه برگزار کند. اردو ۲۸ فروردین شروع می شد و آخرین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دوم اردیبهشت هست یعنی اختلاف پنج روزه قابل حل نبود؟ وقتی برنامه ای وجود ندارد و هرکس حرف خودش را می زند و تنش وجود دارد ما چه هدفی را می توانیم دنبال کنیم؟ ما باید یک برنامه ریزی پنج ساله داشته باشیم.

تنش در فوتبال، سطح انتظارات را بالا می برد

این کارشناس فوتبال درباره گروه تیم ملی در جام جهانی گفت: اگر ما به مردم بگوییم که تیم ایران از گروهش صعود می کند به فوتبالمان ضربه می زنیم. فوتبال همیشه یک اتفاقاتی کنارش هست ما به حسب اتفاقات می توانیم امیدوار باشیم ولی ما اگر روی صرفا منطق فوتبال بخواهیم حرف بزنیم، ما شانسی نداریم برای صعود. بهترین کارمان این هست که بعد از جام جهانی استارت بزنیم و آینده را ترسیم کنیم. این که الان برای جام جهانی این قدر تنش درست کنیم سطح انتظارات را بالا برده ایم. من فکر می کنم مثل ۲۰۰۶ بعد از جام جهانی فوتبال لطمه می خورد و ما باید هوشیار باشیم. اصل موضوع این هست که ما در جام جهانی حضور داریم. ما باید افتخار کنیم و لذت ببریم و همه کمک کنیم که تیممان آنجا بتواند از نظر فنی و رفتاری و فرهنگی بازخورد خوبی به دنیا بدهد چون در آنجا همه ما را می بینند. ما می توانیم بازی های خوبی انجام بدهیم. ما در بخش مالکیت توپ نمی توانیم عرض اندام کنیم ولی در دفاع، بازی فیزیکی، بازی تخریبی قابلیت خوبی داریم. تحلیل من این است که ما می توانیم بازی های خوبی انجام بدهیم تا جهان به ما احترام بگذارد.

ما باید سعی کنیم حضوری آبرومندانه داشته باشیم. نیجریه جزء تیم های خوب دنیاست. بوسنی که زودتر از خیلی از تیم های دیگر به جام جهانی صعود کرده بود و یا آرژانتین که مدعی قهرمانی هست.

فدراسیون فوتبال باید از کی روش تغییر نسل و تغییر سبک بازی را بخواهد

آقای جلالی درباره تمدید قرارداد با کی روش گفت: او کارش را بلد است. کاملا متخصص است ولی نوع بازی ما تغییری نکرده است. چیزی به فوتبال ما اضافه نشده است. کی روش از ظرفیت های ما استفاده کرده و کمبودهای ما را خیلی خوب می داند اگر ما بتوانیم ایشان را نگه داریم و یک کار با برنامه بخواهیم، اگر تغییر سبک و تغییر نسل از او بخواهیم، به نظر من این قابلیت را دارد که بتواند این کار ها را انجام بدهد.

فولاد و نفت می توانند در فوتبال ما به عنوان الگو مطرح شوند

مجید جلالی که تا هفته بیست و سوم هدایت تیم تراکتورسازی را عهده دار بود درباره لیگ امسال گفت: به نظر من این لیگ درس های خوبی می تواند به فوتبال ما بدهد. اینکه تیم های مثل نفت و فولاد می توانند موفق عمل کنند با شکلی که مدیریت کردند و به دور از حواشی به دور از جنجال سازی به هر حال شاید تا قبل از این، اینطور بود که برای اینکه یک تیم بتواند موفق باشد تو فوتبال ما باید شلوغ کند باید حاشیه سازی کند باید حتی برای حریفانشان ایجاد حاشیه بکند به هر حال این ها چیزهایی بود که وجود داشت ولی امسال این دو تا تیم آمدند در لیگ در آرامش کامل بازی هایشان را شروع کردند و با یک ثبات در تمام لیگ نتیجه عالی گرفتند. امسال می تواند این دو تا تیم به عنوان الگو قرار بگیرند برای فوتبال ما.

نگاه نتیجه گرایی سطح لیگ را پایین آورده است

جلالی درباره کیفیت لیگ سیزدهم گفت: نوع برگزاری، سازماندهی، برنامه ریزی خوب بود یعنی سال به سال داریم بهتر می شویم ولی از نظر کیفیت فنی متاسفانه لیگ متوقف است و این دلایل خیلی زیادی دارد به هرحال لیگ بازیکنان مسنی دارد. زمین های چمن کیفیت خوب ندارند و خیلی دلایل زیادی هست که کیفیت فنی لیگ متاسفانه پایین هست. ما پنج تا شش تا تیم در کورس قهرمانی تا روز آخر داشتیم که این یک موضوع خوبی هست ولی اگر واقعا متمرکز بشویم می بینیم که سه، چهار تا تیم از نظر بازیکن غنی تر از بقیه هستند ولی اختلافی بین سبک بازی آنها با تیم های پایین جدول نیست یعنی تقریبا همه یک سبک ساده معمولی و صرفا برای نتیجه گرایی بازی می کنند. این چیزی هست که سطح لیگ ما را پایین آورده است.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار