|
|
کدخبر: ۱۵۸۵۴۵

کی روش کارش را بلد بوده و کاملاً متخصص است

خبرگزاری تسنیم: کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر ما به مردم بگوییم که تیم ایران از گروهش صعود می کند به فوتبال مان ضربه می زنیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در آستانه اردوی تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی گفت و گوی ویژه خبری جام جم میزبان مجید جلالی کارشناس فوتبال بود. جلالی در این گفت وگو به مواردی اشاره کرد که مشروح آن در زیر می آید:

انتخاب بازیکنان تیم ملی سلیقه ای است
این کارشناس فوتبال درباره اسامی تیم ملی که برای اردوی آفریقای جنوبی دعوت شده اند، گفت: در هر کجای دنیا وقتی مربی تیم ملی می خواهد نفراتی را انتخاب کند همیشه یک انتقاداتی هست اما فوتبال می گوید که ما باید تسلیم نظر سرمربی تیم باشیم. کی روش برای تیم ملی تصمیم می گیرد. او راهی را که از اول انتخاب کرده در حال ادامه دادن است.

مدیریت و برنامه ریزی در فدراسیون فوتبال اشکال دارد
مجید جلالی درباره اردوی آفریقای جنوبی گفت: سازمان لیگ پیشنهاد کرده بود که تا پایان اسفند می شود لیگ را به پایان رساند. اگر این اتفاق می افتاد اردوی تیم ملی زودتر و در فروردین ماه شروع می شد و بازیکنان برای مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در اختیار باشگاه ها قرار می گرفتند و بعد از آن به اردوی آفریقای جنوبی می رفتند. مدیریت و برنامه ریزی ما در فدراسیون مشکل دارد وگرنه این اتفاق نمی افتاد تا تیم ملی با ۱۱ بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی برود.

جلالی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «زمانی که سرمربی تراکتورسازی بودید با شما درباره حضور ملی پوشان این تیم در تیم ملی صحبت شده بود؟»، گفت: نه، با من مذاکره نشده بود. فدراسیون می توانست جلسه برگزار کند. اردو ۲۸ فروردین شروع می شود و آخرین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دوم اردیبهشت است، یعنی اختلاف ۵ روزه قابل حل نبود؟! وقتی برنامه ای وجود ندارد، هرکس حرف خودش را می زند و تنش وجود دارد ما چه هدفی را می توانیم دنبال کنیم؟! ما باید یک برنامه ریزی ۵ ساله داشته باشیم.

تنش در فوتبال سطح انتظارات را بالا می برد
این کارشناس فوتبال درباره گروه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: اگر ما به مردم بگوییم که تیم ایران از گروهش صعود می کند به فوتبال مان ضربه می زنیم. فوتبال همیشه یک اتفاقاتی کنارش هست که ما به حسب اتفاقات می توانیم امیدوار باشیم ولی ما اگر روی منطق فوتبال بخواهیم حرف بزنیم، ما شانسی برای صعود نداریم. بهترین کارمان این هست که بعد از جام جهانی استارت بزنیم و آینده را ترسیم کنیم. اینکه الان برای جام جهانی این قدر تنش درست کنیم، باعثمی شود سطح انتظارات بالا برود و مانند سال ۲۰۰۶ بعد از جام جهانی فوتبال لطمه می خورد.

می توانیم در جام جهانی بازی های خوبی انجام دهیم تا جهان به ما احترام بگذارند
وی با تاکید بر اینکه اهالی فوتبال باید هوشیار باشند، افزود: اصل موضوع این است که ما در جام جهانی حضور داریم. ما باید افتخار کنیم و لذت ببریم و همه کمک کنیم که تیم ملی در جام جهانی بتواند از نظر فنی، رفتاری و فرهنگی بازخورد خوبی به دنیا بدهد، چون در آنجا همه ما را می بینند. ما می توانیم بازی های خوبی انجام دهیم. ما در بخش مالکیت توپ نمی توانیم عرض اندام کنیم اما در دفاع، بازی فیزیکی و بازی تخریبی قابلیت خوبی داریم. تحلیل من این است که ما می توانیم در جام جهانی بازی های خوبی انجام دهیم تا جهان به ما احترام بگذارند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پاس تهران با بیان اینکه باید سعی کنیم حضوری آبرومندانه در جام جهانی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: نیجریه جزو تیم های خوب دنیاست. بوسنی که زودتر از خیلی از تیم های دیگر به جام جهانی صعود کرده بود و یا آرژانتین که مدعی قهرمانی هست.

فدراسیون فوتبال باید از کی روش تغییر نسل و سبک بازی تیم ملی را بخواهد
سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز درباره تمدید قرارداد با کی روش گفت: او کارش را بلد بوده و کاملاً متخصص است اما نوع بازی تیم ملی از زمان حضور ایشان تغییری نکرده است. چیزی به فوتبال ما اضافه نشده است. کی روش از ظرفیت های ما استفاده کرده و کمبودهای مان را خیلی خوب می داند. اگر ما بتوانیم ایشان را حفظ کنیم و یک کار با برنامه بخواهیم و اگر از ایشان تغییر سبک و نسل تیم ملی را بخواهیم، به نظر من این قابلیت را دارد که بتواند این کارها را انجام بدهد.

فولاد و نفت می توانند در فوتبال ما به عنوان الگو مطرح شوند
جلالی که تا هفته بیست وسوم هدایت تیم تراکتورسازی را بر عهده داشت درباره سیزدهمین دوره لیگ برتر گفت: به نظر من این لیگ می تواند درس های خوبی به فوتبال ما بدهد. اینکه تیم هایی مثل نفت و فولاد می توانند موفق عمل کنند و به دور از حواشی و جنجال سازی اداره شدند، می توانند برای ما به عنوان الگو مطرح شوند. شاید تا پیش از این، اینطور به نظر می رسید که یک تیم برای اینکه بتواند در فوتبال ما موفق باشد، باید شلوغ کند، باید حاشیه سازی کند، باید حتی برای حریفان شان ایجاد حاشیه کند و…. به هر حال اینها چیزهایی بود که وجود داشت اما امسال ۲ تیم نفت و فولاد با آرامش کامل بازی های شان را شروع کردند و با یک ثبات در تمام لیگ عالی نتیجه گرفتند. این ۲ تیم می توانند در فصلی که گذشت به عنوان الگو قرار بگیرند برای فوتبال ما.

نگاه نتیجه گرایی سطح لیگ را پایین آورده است
وی درباره کیفیت لیگ سیزدهم گفت: در لیگی که گذشت نوع برگزاری، سازماندهی، برنامه ریزی خوب بود و در این زمینه سال به سال بهتر شده ایم. با این وجود متاسفانه از نظر کیفیت فنی لیگ متوقف شده است و این دلایل خیلی زیادی دارد. به هرحال لیگ بازیکنان مسنی دارد. زمین های چمن کیفیت خوب ندارند و خیلی دلایل زیادی هست که کیفیت فنی لیگ متاسفانه پایین است. ما تا روز آخر ۵ تا ۶ تیم در کورس قهرمانی داشتیم که این یک موضوع خوبی است اما اگر واقعاً متمرکز شویم می بینیم که ۳،۴ تیم از نظر بازیکن غنی تر از دیگر تیم ها هستند اما اختلافی بین سبک بازی آنها با تیم های پایین جدول نیست، یعنی تقریباً همه یک سبک ساده معمولی و صرفاً برای نتیجه گرایی بازی می کنند. این چیزی هست که سطح لیگ ما را پایین آورده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار