|
|
کدخبر: ۱۵۸۶۳۸

سفر به آفریقا جلوی خسارت میلیاردی را گرفت

خبرگزاری تسنیم: با لغو سفر ۱۷ بازیکن حداقل ضرری ۳۰ میلیون تومانی به فدراسیون فوتبال وارد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در صورتی که سفر تیم ملی فوتبال به آفریقای جنوبی انجام نمی شد ضرری میلیاردی در انتظار فدراسیون فوتبال بود. تیم ملی فوتبال ایران با پرواز امارات از تهران به دبی و از دبی به ژوهانسبورگ رفت. نرخ پایه پرواز تهران - دبی هواپیمایی امارات ۳۳۰ دلار و دبی - ژوهانسبورگ ۳۱۲۰ درهم معادل ۸۴۹ دلار است، بنابراین هزینه رقم مجموع بلیت پروازی این سفر ۲ مسیره هزار و ۱۷۹ دلار است.

در صورتی که سفر تمامی اعضای تیم ملی به آفریقای جنوبی و اردوی شاگردان کی روش لغو می شد، فدراسیون فوتبال با احتساب دلار ۳ هزار تومانی، رقمی بیش از ۱۲۳ میلیون تومان و با احتساب دلار دولتی ۲۵۰۰ تومانی، رقمی بیش از ۱۰۲ میلیون تومان متضرر می شد. البته این رقم تنها مربوط به بلیت پرواز بوده و با هزینه لغو کمپ اجاره شده، لغو دیدارهای هماهنگ شده و همچنین برگزاری اردوی جایگزین در تهران این رقم به ضرری فراتر از یک میلیارد تومان تبدیل می شد.

سفر تیم ملی فوتبال اما با غیبت ۱۷ بازیکن انجام شد. رقم هزینه بلیت این ۱۷ نفر برای فدراسیون فوتبال با دلار ۳ هزار تومانی بیش از ۶۰ میلیون و با دلاری ۲۵۰۰ تومانی بیش از ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که البته با توجه به قطعی شدن عدم همراهی این بازیکنان بلیت این نفرات در آستانه پرواز لغو شد اما با توجه به اینکه این اتفاق در زمان کمتر از ۲۴ ساعت مانده به پرواز رخ داد، جریمه ۵۰ درصدی به هر بلیت به فدراسیون فوتبال تعلق گرفت.

بدین ترتیب با احتساب دلار ۳ هزار تومانی، ۳۰ میلیون و با احتساب دلار ۲۵۰۰ تومانی، ۲۵ میلیون تومان حداقل ضرری است که نرفتن این ۱۷ بازیکن به سفر آفریقای جنوبی روی دست فدراسیون گذاشته و البته حضور نداشتن آنها در محل کمپ با توجه به اتاق های رزرو شده می تواند این خسارت را به رقمی فراتر از ۱۰۰ میلیون تومان برساند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار