|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۱۸

کفاشیان دست به سینه مقابل سرمربی تیم ملی ایستاده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: گفته می شود کارلوس کی روش می خواهد بعد از جام جهانی به کشور دیگری برود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مهدی مناجاتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد سفر تیم ملی فوتبال ایران به اردوی آفریقای جنوبی با حضور ۱۱ بازیکن عنوان کرد: اردویی مفید است که کل تیم در آن حضور داشته باشند و بازیکنان در معرض آزمایش قرار بگیرند. در این مورد اگر اعتراضی کنیم می گویند ما چشم نداریم مربی خارجی را ببینیم.

وی افزود: من سرمربی تیم ملی بودم و خدا رحمت کند پرویز دهداری نیز مدیر تیم بود با وجود مشکلات مالی که در آن مقطع بود کارمان را دنبال می کردیم اکنون وقتی باشگاه هایمان در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند و مسابقاتشان به پایان نرسیده اردوی خارجی به جز ناراحتی و ضرر مالی چیزی به ارمغان نمی آورد.

مناجاتی در ادامه خاطرنشان کرد: آن زمان ها پول نبود تیم ملی در آن مقاطع یا در خود ورزشگاه آزادی یا در کردان اردو برگزار می کرد. سوال ما این است که مگر بازیکنان آن زمان آدم نبودند که تیم ملی اردوی خارجی برگزار نمی کرد؟ ما در هر اردو از باشگاه های استقلال، پاس و پرسپولیس دعوت می کردیم تا در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی حاضر شوند خروجی اردو نیز بسیار مطلوب و رضایت بخش بود اکنون برای تیم ملی اردو گذاشته اند و بخشی از بازیکنان در آن حضور ندارند. واقعا سوال اینجاست که این اردو چه سودی برای تیم ملی دارد؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از فدراسیون فوتبال یادآور شد: فدراسیون دربست در اختیار آن آقا(کی روش) است او مربی حرفه ای است و تمام فعالیتش در راستای برنامه های خودش است آیا ایران برای بار اول است که به جام جهانی رفته؟ مگر ما پیش از این با مربی ایرانی به جام جهانی نرفته بودیم؟ آیا آن زمان انقدر سروصدا به پا کردیم؟ کفاشیان دست به سینه مقابل کی روش می ایستد و هر کاری که او بگوید انجام می دهد. می گویند او قرار است بعد از جام جهانی به کشور دیگری برود که امیدوارم این اتفاق بیوفتد. اشتباه بزرگ ما این است که از پیشکسوتان و افرادی که مربیان تیم ملی در گذشته بودند استفاده نمی کنیم باید شورایی با حضور این افراد تشکیل دهیم و کارها با نظارت این شورا برگزار شود. در حال حاضر کی روش فرمانده کل فوتبال ایران شده و هرچه می گوید باید انجام شود.

وی افزود: اینکه ما بخواهیم باشگاه ها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند در حالی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند درخواستی نابجا است. استقلال با شرایط موجود که تعدادی از بازیکنانش مصدوم هستند و سپاهان با وضعیت حساسی که در لیگ قهرمانان آسیا دارد نمی توانند اجازه حضور بازیکنان خود در اردوی تیم ملی را بدهند. باشگاه میلیون ها تومان خرج بازیکنان کرده تا از این مقطع از توانایی آنها بهره برداری کند تمام حقوق و مزایای بازیکن از سوی باشگاه پرداخت می شود آن وقت باید باشگاه قید حضور بازیکنانش را بزند و آنها را در اختیار تیم ملی قرار دهد؟ این آقا عقل و شعور دارد و باید اجازه دهد بازی باشگاه ها به اتمام برسد و آنوقت بازیکنان به اردو بیایند. حالا چه افراد و دلال هایی پشت این اردو هستند ما خبر نداریم.

مناجاتی در پاسخ به این سوال که تیم ملی برخلاف سایر حریفان هیچ بازی دوستانه خوبی برگزار نکرده است و شاید به همین خاطر کی روش اردوی تدارکاتی در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: درست است که ما بازی دوستانه نداشتیم اما آیا برای انجام این کار زمانی که باشگاه ها بازی دارند باید به صحرای آفریقا برویم؟ ما بهترین شهرها را برای برگزاری اردو در ایران داریم آیا در این مقطع هیچ تیم ایرانی حاضر نمی شد با ما بازی دوستانه انجام دهد؟

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی قرار نیست با تیم هایی که کیفیت باشگاه های ایرانی را دارد بازی کند و این مسابقات نمی تواند چندان تاثیر داشته باشد اظهار داشت: زمان حضور امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی در کادرفنی تیم ملی من سرپرست تیم بودم یک بازی مقابل سوریه داشتیم که هنوز مسابقات دو باشگاه ایران به پایان نرسیده بود، تیم عازم سوریه شد و من در ایران ماندم پس از اتمام بازی آن دو باشگاه چهار بازیکن را شبانه با خود به سوریه بردیم و در آن دیدار نیز به برتری رسیدیم تعامل باید دوطرفه باشد و برای یکدیگر احترام قائل شویم. اینکه بخواهیم همه چیز را در اختیار خودمان بگیریم درست نیست.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار