|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۸۱

در برنامه ورزش از نگاه ۲ چه گذشت

برنامه ورزش از نگاه ۲ شب گذشته با محوریت پیشرفت در فوتبال ترکیه روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، برنامه ورزش از نگاه ۲ شب گذشته با محوریت فوتبال ترکیه روی آنتن رفت. در این برنامه خداداد عزیزی و حمید علیدوستی حضور داشتند و در خصوص مشکلات فوتبال ایران و تفاوت های آن با فوتبال ترکیه صحبت هایی را انجام دادند. نظرسنجی این برنامه به این موضوع اختصاص داشت که با توجه به موجودیت فعلی فوتبال ایران مهمترین نیاز امروز ما توجه به کدام مشخصه است.

۱ - عدالت در تخصیص اعتبارات

۲ - شفاف سازی در عملکرد

۳ - احساس مسئولیت و تعلق خاطر

۴ - پاسخگویی به بخش های نظارتی

۵ - تداوم و استمرار در مدیریت

خداداد عزیزی در این برنامه به صحبت های جالبی اشاره کرد. مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ با اشاره به پیشنهاداتی که از کشور ترکیه داشت، گفت: بعد از جام جهانی و هنگامی که قراردادم با تیم آلمانی تمام شد راهی کشور ترکیه شدم و از تیم ترابوزان پیشنهاد داشتم. آن زمان تازه استارت لیگ حرفه ای ترکیه بود و آنها هنوز تجربه کافی را نداشتند. متاسفانه یک دلال ایرانی کار ما را خراب کرد و با وجود آنکه با آنها با رقم ۲۰ هزار دلار قرارداد امضا کرده بودم، ولی نمی دانم آن دوست و دلال ایرانی که مترجم ما بود چه کاری انجام داد که آنها از من شکایت کردند و متاسفانه ۵۰ هزار دلار جریمه شدم.

وی در خصوص تفاوت های فوتبال ایران با کشور ترکیه گفت: فوتبال ما کاملاً دولتی است و قیاس این دو کاملا اشتباه. فکر می کنم فقط یکی دو تیم خصوصی باشند که آنها هم پول ندارند. بحثما با ۸۰۰ برنامه دیگر هم به جایی نمی رسد وقتی پخش تلویزیونی نداریم مشکلات خیلی بیشتر از آن است که شما فکرش را می کنید. لیگ در ایران بدون تعارف ۲ ریال هم نمی ارزد. مدیران ما با رابطه انتخاب می شوند و با یک آبگوشت دیزی خوردن یک مدیر جابجا می شود. حداقل این است که یک مدیر باید در اینجا یا فوتبالی باشد یا مدیریت ورزشی خوانده باشد. مثلا آقایان به یکباره از میراثفرهنگی یک نفر را می آورند و او را مدیرعامل پرسپولیس می کنند. من که فکر نمی کنم مدیر بعدی پرسپولیس فوتبالی باشد.

وی افزود: شنیدم که آقای تاج گفته اند که قرار است حق پخش تلویزیونی پرداخت شود. اگر یک باشگاه خصوصی باشد، اصلا می تواند دوربین های تلویزیون را به ورزشگاه راه ندهد یا اولین مشخصه داشتن یک زمین تمرین است. اما در اینجا این مسائل وجود ندارد.

عزیزی با اشاره به مشکلات دیگر فوتبال ایران گفت: فوتبال ما فوق العاده ضعیف شده و در این چند سال امثال مجیدی، عنایتی و کریمی که مسن ترین ها بودند بهترین های لیگ ما هم بودند. شما بازی استقلال و الشباب را دیدید که فکر می کنم میانگین سن استقلال ۲۸ سال بود تنها راه نجات این فوتبال این است که نتیجه گرایی کنار گذاشته شد و باشگاه ها را مجاب کنیم که همه ساله در لیگ برتر و در هر بازی دو بازیکن زیر ۲۳ سال خود را بازی دهند. اینگونه دست دلالان هم کوتاه می شوند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: ورزشگاه نقش جهان این همه سال است که می خواهد ساخته شود اما خبری نیست. سفره ای پهن است و همه از آن می خورند اما اگر عده ای به فکر تماشاگران باشند این سفره باید جمع شود. بالای ۶۰ درصد بازیکنان ما در لیگ قرارداد می بندند اما پولشان را نمی گیرند. ۱۲ سال است ابومسلم صاحبش را نمی شناسد. به اعتقاد من این فوتبال باید دو سال تعطیل و همه چیز آن شخم زده شود.

به گزارش فارس، در ادامه این برنامه تصاویری از دیدار گالاتاسرای و بشیکتاش که دربی فوتبال ترکیه است، پخش شد. همچنین رئیس اسبق فدراسیون ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران برنامه ورزش از نگاه دو صحبت هایی انجام دادند.

وی در خصوص ورود نهادهای نظارتی به فوتبال گفت: اصلاً نباید این اتفاق بیفتد و سازمان لیگ باید این کار را انجام دهد. بهتر است دولت یک بار تصمیم بگیرد تا باشگاه ها بتوانند صاحبانشان را پیدا کنند. مگر اصفهان و تبریز تیم ندارند؟ مردم اصفهان و تبریز خودشان صاحب تیم می شوند و خودشان مدیرعاملشان را انتخاب می کنند. در انگلیس این گونه است که حتی اگر آبراموویچ برود هر شخص دیگری جانشین او شود، باید قوانین اتحادیه فوتبال انگلیس را رعایت کند و این اتفاق خود به خود می افتد.

وی در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد شما برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه های ایران چیست، گفت: مگر تیم های شما ساختار پایه دارد؟ تا وقتی مردم حس نکنند این تیم ها مال خودشان است، دیگر انتظار نداشته باشید آنها استادیوم های شما را پر کنند چون دلیلی برای این کار نمی بینند.

حمید علیدوستی در ابتدای صحبت های خود گفت: مقایسه فوتبال ما با ترکیه کاملاً اشتباه است. آنها از خیلی سال پیش حرفه ای شدند و با فوتبال توسعه یافته اروپا اُخت شدند. فوتبال ترکیه از لحاظ سخت افزاری خیلی از ما جلو است و در ۱۳ دوره گذشته لیگ حرفه ای دیدید که معایب بسیار زیادی وجود داشت و در ایران استمرار مدیریت یکی از دغدغه های بزرگ است.

وی با اشاره به قهرمانی فولاد گفت: در این چند دوره لیگ برتر هر تیمی که ثبات داشته مثل سپاهان و فولاد، موفق تر بوده و من اعتقاد دارم بحثتئوری در ورزش ما بسیار جلوتر از بحثعملی است و در اینجا تنها حرف زده می شود.

وی تاکید کرد: من نمی دانم در حال حاضر پیشکسوت تهران جوان هستم یا دارایی و نمی دانم که پیشکسوت هما محسوب می شوم یا کشاورز. فجرسپاسی به واسطه همین بازیکن سازی در حال فراموشی است و دیده نمی شود. فوتبال ما مشکلات زیادی دارد به طور مثال در فوتبال آلمان نظم و انضباط زبانزد است اما ما در اینجا چیزی نداریم که از آن یاد کنیم و بگوییم در دنیا مطرح هستیم.

به گزارشخبرگزاری فارس، اسلووآن بیلیچ سرمربی تیم فوتبال بشیکتاش نیز در خصوص فوتبال ایران گفت: این کشور فوتبالی بسیار قوی دارد و حتی می توانم بگویم مردم آن فوتبال دوست ترین مردم آسیا هستند. معلوم است که ما کرووات ها از فوتبال ایران شناخت داریم چون بلاژوویچ، استانکو، کرانچار، برانکو، فرانچیچ، بگوویچ و خیلی های دیگر در فوتبال ایران فعالیت کردند و این باعثافتخار من است که این همه مربی از کشورم در ایران حضور پیدا کرده اند.

به گزارشخبرگزاری فارس، قرار است امشب این برنامه با محوریت پیشرفت در فوتبال ترکیه مجدداً روی آنتن برود و به بررسی تفاوت های فوتبال ایران و ترکیه بپردازد.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار