|
|
کدخبر: ۱۶۱۱۱۸

برای تکرار نتایج گوانگجو تلاش می کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از دولت خواسته ایم ۷۰درصد اعتبارات ما را به خاطر در پیش بودن اردوها طی سه ماه اولیه سال پرداخت کنند چرا که پرداخت در شهریورماه چندان کارایی برای فدراسیون ها نخواهد داشت.

به گزارشخبرگزاری فارس، کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک پس از بازدید از تمرینات تیم ملی ووشو برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اردوی خوبی را شاهد بودیم و نوع نگاهی که از قبل به تمرینات و نحوه برنامه ریزی این فدراسیون داشتیم همان است که در حال اتفاق افتادن است.

وی افزود: نه تنها بودجه کمیته ملی المپیک هنوز تخصیص نیافته بلکه ما شاهد هستیم که بودجه دستگاه های دولتی هم هنوز مشخص نشده است. ما مسائل و مشکلاتی در خصوص مسائل مالی داریم اما سعی می کنیم در حضور ورزشکاران این مسائل را مطرح نکنیم. قول مساعدی از دولت دریافت کردیم و امیدواریم هرچه زودتر بودجه کمیته ملی المپیک مشخص شود.

وی در خصوص پیش بینی جایگاه ووشو در بازی های آسیایی اظهار داشت: هنوز زود است در مورد این موضوع اظهارنظر کنیم. ووشو برای حضور در بازی های آسیایی چند مرحله اردوهای تدارکاتی پیش بینی کرده است. مبنای ارزیابی ما از نوع مدل ها ارزیابی ای است که از فدراسیون ها دریافت می کنیم. هرچند مرکز نظارت بر تیم های ملی ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون ها دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه بودجه چه زمانی در اختیار کمیته ملی المپیک قرار می گیرد، گفت: ما امروز درخواستمان را به معاونت راهبردی دولت و شخص دکتر نوبخت ارائه کرده ایم درخواست ما این است که ۷۰درصد اعتبارات ما را طی سه ماه اولیه سال پرداخت کنند چرا که علت آن در پیش بودن اردوها است. اگر بودجه ما در شهریورماه پرداخت شود چندان کارایی برای فدراسیون ها نخواهد داشت.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا تکرار عنوان چهارمی در بازی های آسیایی وجود یا خیر، گفت: در مورد این موضوع اظهار نظر کردن هنوز زود است اما ما تلاشمان را می کنیم. تلاش ما این است که رنگ مدال هایمان طلا باشد و اتفاقات گوانگجو با کمک فدراسیون ها دوباره در اینچئون تکرار شود.

وی در مورد نحوه اینکه آیا کاروان ایران به بازی های آسیایی کمی خواهد بود یا کیفیتی، گفت: هنوز به جمع بندی نرسیده ایم این مسئله نیاز به بررسی بیشتر دارد و تعیین وضعیت اعتباری ما دارد. ما برای این مسئله عجله ای نداریم. گروه های اول و دوم که شامل فدراسیون های مدال آور خواهند بود اعزام می شوند.

وی در ادامه در خصوص نحوه پرداخت پول وینگادا گفت: ما همانطور که در هیچ رشته ای دستمزد مربیان خارجی آنها را تأمین نمی کنیم همین روال مدیریتی در فدراسیون فوتبال نیز حاکم است. اصلاً اینطور نیست که زمانی که ما در خصوص نحوه قراردادها حضور پیدا نمی کنیم در بحثمالی نیز فعالیتی داشته باشیم.

هاشمی در خصوص اینکه آیا کمیته ملی مخالفتی در مورد بستن قرارداد وینگادا دارد یا خیر، گفت: قبل از حضور ما در کمیته ملی المپیک با وینگادا قرارداد بسته شده بود همانطور که ما در مسائل فنی نظر نمی دهیم و دخالت نمی کنیم خود فدراسیون ها نیز در مورد مربیان باید پاسخگو باشند.

هاشمی در مورد اینکه آیا اسپانسری هم برای بازی های آسیایی جذب کرده اید یا نه، گفت: ما یک گروهی را تشکیل داده ایم تا به دلیل کمبود بودجه ای که داریم آنها به دنبال جذب اسپانسر باشند و بخشی از هزینه های این رقابت ها را آنها پرداخت کنند. البته فضای خوبی برای جذب اسپانسر وجود ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص پرداخت ورودیه برای ورود در بازی های آسیایی و بحثتحریم ها برای پرداخت پول آیا مشکلاتی را ایجاد کرده است یا خیر، گفت: مشکل ما در این خصوص حل شده است و با ستاد برگزاری بازی ها در این خصوص صحبت کرده ایم با این مسائل حل شده است و فکر نمی کنم طرح این سؤال مشکلی از ورزش ما برطرف و کمکی به ورزش کند.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار