|
|
کدخبر: ۱۶۱۱۳۵

دولت قول داده و ما به آینده خوش بین هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: فدراسیون فوتبال نیز مانند دیگر فدراسیون هاست و باید خودش دستمزد مربیان را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، کیومرثهاشمی در پایان بازدید خود از اردوی تیم ملی ووشو اظهار داشت: ما ووشو را در گروه اول رشته های اعزامی و مدال آور در بازی های آسیایی قرار داده ایم و نوع نگاه خاصی به این رشته ورزشی در توزیع اعتبارات خواهیم داشت. این رشته با زحمات علی نژاد توسعه یافته است و ما امیدواریم که ووشو در بازی های آسیایی مدال های خوش رنگی را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه «آیا بودجه ای به کمیته تخصیص یافته است؟»، اظهار داشت: هنوز بودجه ای تخصیص نیافته است و این موضوع تنها شامل حال ما نیست بلکه برای همه ارگان های دولتی است. البته ما امیدواریم این تخصیص اعتبار زودتر انجام شود و سعی می کنیم مسائل و مشکلات را در حضور ورزشکاران مطرح نکنیم. با توجه به قول های مساعدی که دولت در این راستا به ما داده است به آینده خوش بین هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در ارزیابی های خود تعداد مدال های ایران را در بازی های آسیایی مشخص کرده اید، گفت: در خصوص تعداد مدال های ایران و رتبه کشورمان در این بازی ها ارزیابی ما خوب است. به طور مثال همین فدراسیون ووشو شش هفت برنامه مختلف دارد که عملکرد ووشوکاران پس از طی این برنامه ها مشخص خواهد شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چیزی قابل پیش بینی نیست و همه چیز در آخرین لحظات مشخص می شود. امکان دارد ترکیب تیم در دقایق آخر عوض شده و یا ورزشکاری که شانس زیادی دارد مصدوم شود. ما قضاوت و ارزیابی خود را بر مبنای ارزیابی فدراسیون قرار می دهیم، هر چند که مرکز نظارت تیم های ملی به صورت دقیق ارزیابی خواهد شد. در هر صورت امیدواریم که نتایج خوبی در بازی های آسیایی کره جنوبی کسب کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: امروز درخواست خود را به آقای نوبخت، معاون رئیس جمهور دادیم و گفتیم که اگر امکان دارد تا اواخر اردیبهشت ماه ۷۰ درصد بودجه ما را بدهید، چرا که در این مقطع زمانی اردوها زیاد است. به واقع تمام اردوهای مهم در این سه ماه پیش رو پیگیری می شود. اگر اعتبارات شهریورماه به دست ما برسد دیگر ارزشی ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص اینکه آیا امکان تکرار عنوان چهارمی در بازی های آسیایی وجود دارد، گفت: برای بحثروی این موضوع خیلی زود است اما ما تمام سعی و تلاش مان این است که رنگ مدال های مان طلا باشد و سعی می کنیم اتفاقات دوره گذشته را با تلاش فدراسیون ها تکرار و مدال های خوبی کسب کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا اعزام کمی خواهد بود یا کیفی یادآور شد: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که اعزام کاروان کمی یا کیفی باشد. البته این بحثمنوط به اعتبارات هم هست، ضمن اینکه فدراسیون ها در این موضوع دخیل هستند.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد وینگادا را کمیته پرداخت می کند یا فدراسیون فوتبال، گفت: همانطور که در هیچ یک از رشته های دیگر کمیته پولی برای مربیان به عنوان حقوق پرداخت نمی کند در مورد فدراسیون فوتبال نیز همینطور است. فوتبال نیز مانند سایر رشته هاست و فرقی ندارد. همان روالی که برای سایرین طی می شود برای فوتبال هم طی خواهد شد یعنی خود فدراسیون فوتبال باید دستمزد وینگادا را بدهد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا شما در خصوص انتخاب وینگادا نظری داشتید، گفت: زمانی که ما به کمیته ملی آمدیم گویا وینگادا با فدراسیون فوتبال وارد مذاکره شده بود و کار در مرحله نهایی بود. همانطور که ما در خصوص انتخاب مربیان تیم های اعزامی به بازی های آسیای نقشی نداشتیم در خصوص دستمزدهای آنها هم نقشی نداریم و خود فدراسیون ها آنها را متقبل می شوند.

وی در خصوص جذب اسپانسر گفت: گروهی در حال تلاش هستند اما در شرایط فعلی فضا برای جذب اسپانسر مناسب نیست.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود کمیته ملی المپیک برای پرداخت هزینه های مربوط به بازی های آسیایی با مشکلاتی مواجه است و باید این کار را از طریق کشوری غیر از کره جنوبی پیگیری کند، گفت: این مشکل حل شده است این مشکل به خاطر مسائل تحریم بود که با کمک ستاد برگزاری بازی های آسیایی برطرف شد. در کل دغدغه ما در ورزش اینگونه مسائل نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار