|
|
کدخبر: ۱۶۱۶۴۲

به عقب که برگردیم، من و ابراهیم زاده حاضر به همکاری نخواهیم بود

مدافع تیم فوتبال راه آهن گفت: ای کاش برای موفقیت، در اواسط فصل مسئولان باشگاه کادر فنی تیم را تغییر می دادند.

پیروز قربانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص فصلی که در راه آهن گذراند و همچنین کسب مقام دهمی این تیم در حالی که قرار بود برای کسب سهمیه آسیایی بجنگند صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانیم.

فارس: راه آهنی که قرار بود برای سهمیه آسیایی بجنگد در پایان برای بقا در لیگ تلاش می کرد.

خدا را شکر که این فصل تمام شد و از آن خلاص شدیم! به هرحال زمانی که تیم نتیجه نمی گیرد مشکلاتی وجود دارد. ما از ابتدای فصل مسایلی گریبانگیرمان شد که تا پایان ادامه داشت. زمانی که یک بازیکن از بازی کردن خود لذت نمی برد، شرایط بسیار دشواری دارد. ما می توانستیم با بازیکنانی که داشتیم سهمیه آسیایی بگیریم اما برای بقا جنگیدیم. بازیکنان تمام تلاش شان را کردند تا تیم در لیگ برتر حفظ شود.

فارس: این مشکلات از کجا نشأت می گرفت؟

ما در ابتدای فصل مشکلات مالی نداشتیم اما این مسائل برای ما پیش آمد. به نظرم نحوه ارتباط برقرار کردن بین مربی با بازیکن بسیار مهم است. شاید این مسائل برای من و امثال من بیشتر اتفاق بیفتد. این ارتباط می توانست خیلی بهتر باشد، اینکه یک بازیکن در میدان بازی کند یا خیر بسته به نظر سرمربی است اما می تواند این موضوع خیلی راحت گفته شود نه اینکه در انگیزه بازیکن تأثیر بگذارد. به شخصه از عملکردم در این فصل راضی نیستم. می توانستم خیلی بهتر از این باشم.

فارس: یعنی نتوانستی آنطور که باید و شاید در زمین حاضر شوی؟

از عملکردم در این فصل به هیچ عنوان راضی نیستم. ۲۰ درصد از توانایی خود را به نمایش گذاشتم. حتی حاضر نیستم به فصلی که گذشت فکر کنم فصل قابل دفاعی برایم نبود دوست دارم از کارنامه ورزشی ام این فصل را حذف کنم از فوتبال بازی کردنم لذت نبردم.

فارس: علت این موضوع چه بود؟

به هرحال مشکلاتی وجود داشت، سبک مربی گری منصور ابراهیم زاده خاص خودش بود اما من آن را نمی پسندیدم. در اواخر فصل این موضوع بهتر شد آن هم با کمک حسین پاشایی. یک نکته ای را می خواهم بگویم؛ کاری ندارم که کسی ناراحت شود یا خیر اما بیشترین کسی که در حفظ راه آهن در لیگ برتر نقش داشت حسین پاشایی بود. این فصل برای من گذشت و تمام شد دوست ندارم به آن فکر کنم.

زمانی که بازیکن با اکراه سر تمرین حاضر شود، بسیار بد است. این مسائل روی بازیکن تأثیر می گذارد با شناختی که از سایر بازیکنان هم دارم می دانم که همگی توان ۲۰ و ۳۰ درصدی در زمین ارائه کردند. اگر شما از لحاظ اسم و رسم بازیکنان ما را با تیم های دیگر مقایسه کنید می بینید که جزء ۴،۵ تیم اول هستیم اما اتفاقاتی رخ داد که نتیجه نگرفتیم.

فارس: یعنی از اینکه راه آهن را انتخاب کردی و با ابراهیم زاده کار کردی پشیمانی؟

واقعیت این است که دوست داشتم با یکسری از سرمربیان در سال های پایانی بازی ام کار کنم تا از لحاظ اخلاقی و رفتاری با آنها آشنا شوم. ابراهیم زاده هم یکی از این مربیان بود اما هم اکنون می گویم سبک او برای راه آهن جواب نداد اگر واقعاً به ابتدای فصل بازگردیم چنین تصمیمی را نمی گیرم البته ما در ابتدا قرار بود با علی دایی کار کنیم که فصل گذشته با این مربی توانسته بودیم رتبه هشتم را از آن خود کنیم. در ابتدای فصل نه تنها برای کسب سهمیه بلکه حتی توان قهرمانی را هم در خود می دیدیم اما با این اتفاقات روبه رو شدیم. مطمئناً اگر به اول فصل برگردیم نه ابراهیم زاده حاضر به همکاری با من است و نه من حاضر به همکاری با او زمان به عقب بازگردد. به هیچ عنوان در راه آهن نمی مانم. اتفاقاتی افتاد که انگیزه ام را بسیار کم کرد و این برای یک فوتبالیست خیلی بد است به فوتبال او لطمه می زند.

فارس: وحید طالب لو هم در مصاحبه ای به نحوه مربی گری ابراهیم زاده معترض بود.

به نظرم رفتاری که با طالب لو شد به هیچ عنوان خوب نبود، به هر حال بین او و یک جوان ۲۰ ساله تفاوت وجود دارد. پس از اینکه آن اتفاقات برای طالب لو افتاد هیچ کس پیگیر مسائل او نشد؛ نه مدیریت و نه کادر فنی. این اتفاقات خیلی بد است خیلی از بازیکنان نمی توانند این مسائل را هضم کنند. برای خود من هم اتفاق افتاد. امیدوارم سال بعد کسانی که در راه آهن می مانند بیشتر با شرایط آشنا شده باشند و بتوانند بهتر کار کنند.

فارس: آیا بازیکنان به دلیل مشکلاتی که وجود داشت و مسائلی که می گویی در بازی ها کم کاری نمی کردند؟

به هیچ عنوان اینگونه نبود، بازیکنان با جان و دل بازی کردند و اصلاً کم کاری نکردند. آنها بیشتر از توان خود هم گذاشتند. ۸ ماه یک ریال پول دریافت نکردند اما شرایط به گونه ای بود که بازیکنان فقط می توانستند ۲۰،۳۰ درصد توانایی خود را در زمین به نمایش بگذارند.

فارس: یعنی معتقدی علت ناکامی راه آهن کادرفنی بوده؟

به شخصه معتقدم که این موضوع وجود داشته است. اگر راه آهن به لیگ دسته اول سقوط می کرد همه بازیکنان را سیبل قرار می دادند. به نظرم بهتر بود که در اواسط فصل کادر فنی تغییر می کرد و جابجایی به وجود می آمد.

فارس: شرایطت برای فصل آینده چگونه است؟

من از یک ماه گذشته کارم تمام شده و استراحت می کنم. حالا وقت زیاد است و در مورد فصل آینده صحبت کنیم.

فارس: به عنوان سؤال پایانی می خواهم توضیحی در مورد انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال داشته باشیم. بازیکن سابق این تیم بودی و در زمان شما هم چنین مبالغی پرداخت می شد؟

در زمان ما به هیچ عنوان این گونه نبود. به هر حال باید تورم را هم در نظر بگیریم اما انتشار این لیست مسخره است. چرا همه دوست دارند به فوتبالیست ها گیر بدهند چرا سایر موارد را توسعه نمی دهند. خوشحالی و شادمانی که تیم ملی با صعود به جام جهانی در کشور به وجود آورد با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست با احترامی که برای همه ورزشی ها قائلم اما هیچ ورزشی حتی یک درصد نمی تواند این نقش را در کشور ایفا کند. شما ببینید بازیکن اگر ۱۰ میلیارد قرارداد می بندد آیا صد میلیون دریافت می کند؟ بحثمالیات، بحثانتقال بازیکن از یک شهر به شهر دیگر و دادن پول به هیأت فوتبال و موارد دیگر وجود دارد که این مسائل نادیده گرفته می شود به نظرم اصلاً درست نیست که قراردادها بدون اجازه بازیکن منتشر شود این یک موضوع خانوادگی است مدیران ما یاد گرفتند برای رقابت و اینکه خود را تبرئه کنند دست به چنین کارهایی می زنند اگر فکر می کنند فوتبالیست ها زیاد پول می گیرند یک روز خود را همانند یک فوتبالیست حرفه ای زندگی کنند تا متوجه این سختی ها بشوند. مثل اینکه حق مردم را خورده ایم اما به هیچ عنوان اینگونه نیست چرا بازیکن به کشورهای عربی می رود چون آنجا به این مسائل فکر نمی کنند و پول بازیکن را هم کامل پرداخت می کنند به نظرم ریشه همه این مسائل به حسادت برمی گردد و امیدوارم این مریضی از جامعه ریشه کن شود.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار