|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۴۷

آرزوی تاریخی کشتی قهرمانی با تیم دوم در جهان است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سهم کشتی از منابع مالی که باید به این رشته تعلق گیرد متناسب با جایگاه کشتی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، رسول خادم در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی آزاد گفت: کشتی فراز و نشیب های زیادی را در سال گذشته داشت که امیدواریم در سال ۹۳ از فرصت های فنی پیش رو استفاده کرده و جایگاه کشتی ایران را ارتقا دهیم.

وی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون گفت: وارثیکسری مسائل و مشکلات مالی هستیم که تاثیر جدی در کار ما دارد. سهم کشتی از منابع مالی که باید به این رشته تعلق گیرد متناسب با جایگاه این رشته نیست. حتی کفاف اعتبار مورد نیاز یکی از رده های سنی ما را هم نمی دهد. پیاده کردن برنامه ها با مشکلات زیادی توآم خواهد بود اما به هر حال خانواده کشتی باید تلاش کنند تا انتظار مردم را به عنوان ورزش ملی برآورده کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بر اساس فرایند انتخابی تیم ملی را انتخاب کردیم و با توجه به برخی انعطافات تیم را انتخاب کردیم. تیم اعزامی هم از ترکیبی از نفرات حاضر در جام جهانی و جام تختی هستند.

وی در خصوص عملکرد آزادکاران در قزاقستان گفت: کشتی گرفتن در قزاقستان با توجه به جایگاه کشتی در این کشور با شرایط خاص خودش همراه است. برخی تیم ها هم نفرات شاخصی به همراه دارند و انتظار داریم برخی از رقبای اصلی ما در بازی های آسیایی در این رقابت ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با قابلیت هایی که کشیت گیران ما در اوران مختلف دارند نهایت نتیجه را در این مسابقات کسب کنیم. از طرفی این فرصت را داریم که برخی اشتباهات مان را که در جام جهانی داشتیم برطرف کرده و به کاهش نواقص فنی بپردازیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی گفت: مبنای اصلی حضور کشتی گیران در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در سال جاری موفقیت در این مسابقات است و بعد از آن نفرات اعزامی به این رقابت ها مشخص خواهد شد.

خادم درباره درخواست مهدی تقوی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی گفت: در خصوص تقوی با دو مسئله روبرو هستیم یکی حفظ کشتی گیر با حضورش در اردوها برای مسابقات آینده که این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و دوم پایبندی به فرایند انتخابی تیم های ملی است. اگر این چارچوب در کشتی نهادینه شود آرزوهای تاریخی ما محقق خواهد شد. آرزوی مجموعه فنی این است که روزی تیم دوم ما قهرمان جهان شود که با توجه به پتانسیلی که در حوزه فنی کشتی داریم قابل حصول است. انتخابی تیم ملی در کنار سیستم گلخانه ای که باید کار خودش را انجام دهد فرصتی است که دستیابی به پشتوانه های فنی را فراهم می کند و در نهایت منجر به داشتن تیم های ملی قدرتمند خواهد شد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار