|
|
کدخبر: ۱۶۲۰۰۲

فرنگی کاران جوان کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک برنز در تورنمنت کشتی فدراسیون آذربایجان شدند.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از فدراسیون کشتی، تورنمنت کشتی فدراسیون آذربایجان که در چهار بخش نوجوانان و جوانان فرنگی و نوجوانان و جوانان آزاد در باکو برگزار می شود، شب گذشته با کسب ۳ مدال برای نمایندگان ایران در مسابقات فرنگی جوانان پیگیری شد. فرنگی کاران جوان ایرانی که با ۹ نماینده در ۸ وزن این مسابقات شرکت کرده بودند با کسب دو طلا و یک برنز پس از جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه در رده چهارم تیمی قرار گرفتند.

پیام بویری در وزن ۷۴ کیلوگرم پس از پیروزی مقابل فرنگی کارانی از ترکیه و قزاقستان راهی فینال شد. بویری در دیدار پایانی هم ظرف یک دقیقه تامرلان شادوکایف از قزاقستان را ۸ بر صفر برد و قهرمان شد. در ۱۲۰ کیلوگرم هم بابک رزمپوش پس از غلبه بر حریفانی از گرجستان و ترکیه فینالیست شد. وی در فینال هم ساموکا دارچیا از گرجستان را چهار صفر شکست داد و قهرمان شد. به غیر از این ۲ طلا ادریس ابراهیمی هم در وزن ۸۴ کیلوگرم یک برنز برای ایران به ارمغان آورد.

در این مسابقات ۸ تیم ایران، گرجستان، آذربایجان، مجارستان، سوئیس، قزاقستان، ازبکستان و ترکیه حضور داشتند که در نهایت آذربایجان ۶ طلا گرفت. دو طلای دیگر هم سهم ایران بود. تیم کشورمان با نفرات دوم خود در این تورنمنت شرکت کرده بود. به برندگان طلا، نقره و برنز به ترتیب ۵۰۰،۳۰۰ و ۱۵۰ دلار جایزه نقدی اهدا شد. عبداله چمن گلی، سرمربی ایران درباره ارزیابی خود از نتایج ایران در این مسابقات گفت: از نتایج بدست آمده راضی ام. ما با نفرات دوم خود در این مسابقات شرکت کرده بودیم و کسب سه مدال نتیجه مطلوبی محسوب می شود.

* نتایج کامل تیم ایران به این شرح است؛

۵۰ کیلو: محمد پیامنی ابتدا کوانیسن بیریکازینوف از قزاقستان را ضربه فنی کرد. پیامنی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۶ بر ۷ مغلوب ایسلومجون باکسراموف از ازبکستان شد. در پی فینالیست نشدن کشتی گیر ازبک، پیامنی از جدول مسابقات حذف شد.

۵۵ کیلو: بهروز ملکی در گام اول دمیر زارلی خانوف از قزاقستان را ضربه فنی کرد، اما در نیمه نهایی ۶ بر ۴ مغلوب ساکت قلی اف از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. ملکی در جدال برای برنز برابر رامیز ممدوف، دیگر کشتی گیر آذربایجانی در شرایطی که داوری ناعادلانه ای بر مسابقه حاکم بود ۷ بر ۶ بازنده شد و دستش از مدال از دور ماند.

۶۰ کیلو: مهران داداشی در نخستین کشتی خود ۸ بر صفر مغلوب گیزو ملادزه از گرجستان شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

۶۶ کیلو: حسین خواجه وند در کشتی نخستش ۱۴ بر ۶ به دگ مراد ترکیه ای باخت و حذف شد.

۷۴ کیلو: ایران در این وزن دو نماینده داشت؛ محمد فلاح حمیدآبادی و پیام بویری. فلاح در کشتی اول خود ۷ بر ۶ به دیاربک شاریپوف از ازبکستان باخت و حذف شد، اما بویری در کشتی اول خود ۸ بر صفر بسار یمره از ترکیه را مغلوب کرد. او در نیمه نهایی به مصاف میراس بارشیلکوف از قزاقستان رفت و با پیروزی ۸ بر ۶ برابر حریفش فینالیست شد. حریف بویری در فینال تامرلان شادوکایف دیگر کشتی گیر قزاق بود. بویری ۸ بر صفر بر این حریفش پیروز شد مدال طلا را به گردن آویخت.

۸۴ کیلو: ادریس ابراهیمی نماینده ایران در این وزن در کشتی نخست خود ۸ بر صفر مغلوب اسلام عباسوف از آذربایجان شد. در پی فینالیست شدن عباسوف، ابراهیمی به جدول شانس مجدد راه یافت. ابراهیمی با پیروزی با ضربه فنی مقابل حسین موتسولگوف از قزاقستان راهی دیدار رده بندی شد. شالوا کاچیدزه از گرجستان حریف ابراهیمی در این دیدار بود که ادریس در یک کشتی پرهیجان ۱۳ بر ۱۲ به برتری رسید.

۹۶ کیلو: محمد ابراهیمی در گام نخست ۳ بر ۲ به زمیر مگمدوف از آذربایجان باخت و حذف شد.

۱۲۰ کیلو: بابک رزمپوش در کشتی نخست خود ۱۰ بر ۷ زوراب گدخائوری از گرجستان را شکست داد، حربف رزمپوش در دیدار نیمه نهایی توران تولگا از ترکیه بود که فرنگی کار ایرانی با شکست ۶ بر ۵ حریفش پای به فینال گذاشت. نماینده سنگین وزن ایران در دیدار پایانی برابر ساموکا دارچیا از گرجستان چهار بر صفر پیروش شد. البته در این مسابقه کشتی گیر گرجستانی سه اخطاره شد و کشتی ادامه پیدا نکرد.

تورنمنت آذربایجان در رده های سنی جوانان و نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی طی روزهای ۳۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد. شنبه در مسابقات فرنگی نوجوانان، ایران با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه سوم شد. دوشنبه و سه شنبه نوبت به نوجوانان و جوانان آزادکار می رسد که به مصاف حریفان خود بروند. وزن کشی مسابقات نوجوانان یکشنبه عصر انجام شد. تیم ایران در این مسابقات با این نفرات شرکت کرده است:

۴۲ کیلوگرم: میلاد عبدی - امیر پرسته

۴۶ کیلوگرم: رضا علیجان زاده

۵۴ کیلوگرم: کاوه رحمت آبادی

۷۶ کیلوگرم: امیرحسین خطی

۱۰۰ کیلوگرم: امیرعلی یوسف

سرمربی: سیدمراد محمدی

مربی: حمید آقاجانی

سرپرست: سیدجعفر موسوی

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار