|
|
کدخبر: ۱۶۲۰۳۸

سرپرست هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان تهران گفت: مسابقات پیشکسوتان باستانی کشور ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،علی اسدی اظهار داشت: مسابقات پیشکسوتان باستانی کشور ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد، این جشنواره باستانی در بخش زورخانه به میزبانی فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار می شود.



وی در ادامه به مهم ترین اولویت های کاری این هیات در سال جاری اشاره کرد و افزود: اجرای تقویم اجرایی از سوی فدراسیون باستانی و زورخانه ای، حمایت از استعدادهای جوان ورزشی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری و سرکشی از باشگاه های باستانی استان تهران از مهم ترین اقدامات کاری این هیات در سال ۹۳ خواهد بود.

اسدی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵هیات باستانی در استان تهران به فعالیت می پردازند، گفت: روزانه بیش از ۱۰هزار علاقه مند به ورزش باستانی در سطح استان به فعالیت می پردازند.

سرپرست هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی تهران با اشاره به اینکه فلسفه این ورزش مبتنی بر احترام به بزرگتر و اخلاق محوری است، تصریح کرد: در نظر داریم که آداب و رسوم گذشته را ارج نهاده و احترام محوری را در سنین پایین تر ترویج دهیم.

ورزش باستانی از دوبخش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی تشکیل می شود که در رشته زورخانه ای اجرای حرکاتی از جمله میل بازی، شنا، سنگ، کباده و چرخ چمنی و کشتی پهلوانی را شامل می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار