|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۳۶

ممکن است با استقلال و سپاهان برخورد شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد تغییر کمپ تمرینی تیم ملی در ژوهانسبورگ گفت: زمانی که کمپی را اجاره می کنیم سعی می کنیم برای آن آلترناتیوی را هم در نظر بگیریم که از همان ابتدا هم جایگزین کمپ اصلی مان در آفریقای جنوبی نیز مشخص بود.

به گزارشخبرگزاری فارس، مهدی محمدنبی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی گفت: بعد از عدم همکاری باشگاه ها که من آن را کم لطفی آنها می نامم از شنبه گذشته تا دیشب هفت بازیکن و شب گذشته نیز چهار بازیکن استقلال به اردوی تیم ملی اضافه شدند تا با پیوستن رحمان احمدی که امروز صورت گرفت، از ۲۸ بازیکن ۲۴ بازیکن در اختیار کی روش باشند. ضمن اینکه دو مربی از کورینتیانس برزیل از همان ابتدای اردو به تیم ملی ملحق شدند و دستیار پرتغالی کی روش نیز از همان تهران به همراه ملی پوشان راهی آفریقای جنوبی شد.

وی در خصوص اینکه مگر قرار نبود باشگاه ها از همان ابتدا با تیم ملی تعامل داشته باشند، گفت: شرایط لژیونرهایی مثل دژاگه و قوچان نژاد که به لحاظ فنی در باشگاه های خود به روز هستند از همان ابتدا مشخص بود و نیازی نبود در این مقطع به تیم ملی بروند اما در مورد بازیکنان داخلی، کی روش تأکید کرد این دسته از بازیکنان از اولین مرحله اردوی تیم ملی در اختیار این تیم باشند و پیش بینی این موضوع را برای این دسته از بازیکنان داشت.

نبی در پاسخ به این سؤال که آیا این باشگاه ها تخطی کرده اند یا خیر، گفت: باید به مصوبه ستاد جام جهانی عمل می شد با این حال پرونده به کمیته انضباطی رفته و باید در خصوص آن تصمیم گرفته شود و ممکن است برخوردی هم صورت بگیرد. البته دو باشگاه فولاد و تراکتور از همان ابتدا همکاری کرده اند و بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی گذاشتند اما استقلال و سپاهان حاضر نشدند این کار را انجام دهند که این موضوع نگرانی هایی را به وجود آورد چون امکان داشت بازیکنان این دو تیم در دیدارهای آسیایی مصدوم شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا رحمان احمدی به تنهایی راهی اردوی آفریقای جنوبی شد و تکلیف سایر بازیکنان سپاهان چه خواهد شد، اظهار داشت: قضیه احمدی با بازیکنانی نظیر جباری و عقیلی فرق داشت ضمن اینکه به خاطر بازی سپاهان، سایر سپاهانی ها به اردوی آفریقا نخواهند رسید اما برای اردوی اتریش شاید این اتفاق بیافتد. تا به حال که کی روش در خصوص این دسته از بازیکنان اعلام نظر نکرده و ما هم به او فشاری نیاورده ایم و با بازگشت به تیم ملی با سرمربی این تیم در این خصوص جلسه ای را برگزار خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا زمان اردوی تیم ملی کم شد، گفت: ایرانی ها عاطفی هستند و این زمان بستگی به توان بازیکنان داشت، از سوی دیگر نباید در این اردوها به اندازه ای فشار بیاوریم تا بدن ها را خالی کنند. بر همین اساس کی روش صلاح دید تا تیم ملی ۱۲ اردیبهشت به تهران بازگردد. ملی پوشان چهار روز در اختیار خانواده هستند و از ۱۸ اردیبهشت دوباره تمرینات در کمپ تیم ملی در تهران آغاز شده و ۲۲ همین ماه راهی اتریش خواهیم شد.

وی در مورد تغییر کمپ تمرینی ملی پوشان در ژوهانسبورگ که به خاطر نامناسب بودن زمین چمن کمپ اصلی انجام شد، گفت: زمانی که کمپی را اجاره می کنیم سعی می کنیم برای آن آلترناتیوی را هم در نظر بگیریم که جایگزین کمپ اصلی مان در آفریقای جنوبی شود و از همان ابتدا کمپ جایگزین نیز مشخص بود. در نهایت به خاطر جشنی که برگزار شد کار تیم ملی در زمین دوم دنبال شده و طی صحبتی که امروز با کی روش داشتم او در مجموع از اوضاع راضی بود.

نبی در خصوص اینکه چرا با تیم ملی به اردوی آفریقای جنوبی نرفت، یادآور شد: در گذشته تیم ملی قائم به فرد بود اما در حال حاضر اینطور نیست چرا که ۱۹ تیم ملی داریم و برای هر تیم، وظایف مشخص است و اینطور نیست که تیم ملی قائم به شخص نبی باشد. ضمن اینکه قبل از سفر به آفریقای جنوبی هماهنگی ها در جلسات داخلی انجام شد. من باید در تهران می ماندم تا اردوی برزیل و اتریش نهایی می شد و در این بین هماهنگی های مخصوص به آمدن بازرسان AFC برای بازدید از امکانات ورزشگاه های ۶ استان اعلام شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی جام ملت های ۲۰۱۹ با من بود.

نبی گفت: مسیرهای طولانی را ما می رویم و می آییم و کسی هم بدش نمی آید برای استراحت به خارج برود اما کار ایجاب می کرد تا در تهران بمانم و هماهنگی هایی را انجام دهم.

وی در مورد بازیکنان فولاد گفت: به نظرم بازیکنان این تیم بتوانند در تاریخی که دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود به فولاد ملحق شده و تیم شان را یاری کنند و فکر هم نمی کنم کی روش با جدایی آنها یک روز زودتر از موعد مقرر مشکلی داشته باشد.

نبی که در بخش خبری شبکه جام جم صحبت می کرد در مورد برنامه های تیم ملی گفت: اردوی اتریش ادامه برنامه اردوی آفریقاست که در آن سه دیدار تدارکاتی با تیم های بلاروس، آنگولا و مونته نگرو پیش بینی شده است. ضمن اینکه این اردو می تواند به اردوی برزیل ما بسیار کمک کند.

وی تأکید کرد: کی روش با حساسیت خاص برنامه ها را دنبال کرده و کار تیم ملی را در این مقطع جدی گرفته است و امیدوارم بازیکنان تیم ملی از این فرصت برای بازسازی خود بهره کافی را ببرند.

نبی در پایان در مورد پیش بینی بودجه ۲۴ میلیاردی برای کمک به تیم ملی گفت: ۲ میلیارد قبل از سال و ۲.۵ میلیارد را در هفته جاری دریافت کردیم و قرار است تا جام جهانی و در مقاطع مختلف پول هایی به ما پرداخت شود. البته به خاطر قیمت دلار با مشکل مواجه هستیم و یک بخشی از بودجه پیش بینی شده را هم باید فدراسیون پرداخت کند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار