|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۷۱

زندگی ورزشی ام را مدیون گل محمدی هستم

خبرگزاری تسنیم: دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است سرمربی این تیم برای جمع کردن شاگردانش در اردوی آفریقای جنوبی سختی زیادی کشیده است.

علیرضا بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمدر خصوص حضورش در اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی عنوان کرد: ابتدا باید بگویم از اینکه به تیم ملی دعوت شدم خیلی خوشحالم و واقعاً باید از آقای کی روش تشکر کنم که نشان داد نگاه خوبی به بازی های لیگ داشته است.

وی افزود: سرمربی محترم تیم ملی به من اعتماد کرده تا در اردوی این تیم حضور داشته باشم. امیدوارم بتوانم در اردوهای پیش رو جواب اعتماد آقای کی روش را بدهم و یکی از گزینه های ایشان برای حضور در جام جهانی باشم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چقدر برای خود شانس قائل است تا مسافر جام جهانی شود، اظهار داشت: هر بازیکنی آرزو دارد در جام جهانی بازی کند و امسال مسافر برزیل شود. من هم از اینکه به تیم ملی دعوت شدم، خوشحالم. مسلماً سعی و تلاشم را خواهم کرد تا در تمرینات و اگر در بازی های تدارکاتی فرصت رسید بهترین عملکرد را داشتم باشم و نظر آقای کی روش را جلب کنم.

«اگر این فصل سوشا مکانی از نفت به فولاد نمی رفت شانس دعوت به تیم ملی را پیدا می کردی؟» بیرانوند در پاسخ به این سؤال گفت: سوشا مکانی دروازه بان بزرگی است و من در این چند سالی که در کنار او بازی کردم نکات زیادی را از این دروازه بان آموختم. اکنون هم با یکدیگر در ارتباط هستیم و رابطه خوبی داریم. این فصل زمانی هم که سوشا در نفت بود من بازی می کردم و او در نیم فصل تصمیم گرفت به فولاد برود.

وی با بیان این جمله که «باید از یحیی گل محمدی بابت اعتمادی که به من داشت، تشکر کنم»، ادامه داد: زندگی ورزشی ام را مدیون آقای گل محمدی هستم. او بعد از سه چهار سال که در نفت دروازه بان ذخیره بودم و به علت حضور در اردوی تیم های پایه ملی بازی های کمی به من می رسید، این فصل به من اعتماد کرد. من زمان آقایان فرکی و ابراهیم زاده یک بازی انجام دادم اما خدارا شکر آقای گل محمدی به من بها داد و توانستم پاسخ اعتمادش را بدهم.

دروازه بان ملی پوش تیم نفت تهران یادآور شد: همانطور که گفتم سوشا دروازه بان بزرگی است اما من این فصل در زمان حضور او هم بازی می کردم و آقا یحیی به من اعتماد کرده بود که در ادامه سوشا تصمیم گرفت به فولاد برود. البته این فقط تصمیم سوشا نبود و چون گل محمدی دید دو دروازه بان خوب دارد تصمیم گرفت کنار هم نباشیم. به هر حال سوشا دروازه بان تیم ملی بود و دوست نداشت از تیم ملی خط بخورد، به همین دلیل تصمیم گرفت به تیمی برود که بازی کند و دوباره به تیم ملی دعوت شود.

بیرانوند در خصوص چند بخش شدن بازیکنان تیم ملی برای ملحق شدن به اردوی آفریقای جنوبی، اظهار داشت: شک نکنید کی روش فکر بزرگی دارد که این اردو را گذاشته است. اکنون هیچ تیمی تمریناتش را آغاز نکرده و بازیکنان اروپایی هنوز درگیر لیگ خود هستند اما ما در تعطیلات دور هم جمع شده ایم و تمرینات مان را انجام می دهیم.

وی به تمریناتی که کادر فنی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: خدا را شکر تمرینات را در کمپ خوبی دنبال می کنیم. هدف در این اردو آشنا شدن بیشتر با تیم ملی نیجریه است و دو سه بازی تدارکاتی هم در نظر گرفته شده تا بتوانیم با تیم های آفریقایی آشنا شویم. اکنون ۲ مربی برزیلی بدنساز هم به تیم ملی اضافه شده اند که خیلی خوب با بازیکنان تمرینات بدنسازی می کنند. مطمئناً بعد از کامل شدن بازیکنان و تشکیل تیم ملی می توانیم اردوی خوبی را پشت سر بگذاریم.

بیرانوند درباره رقابتی که بین دروازه بان های تیم ملی وجود دارد و اکنون شش نفر برای رفتن به جام جهانی مدعی هستند، عنوان کرد: واقعاً رقابت سختی است. برای من که از لحاظ سنی از همه کوچکتر هستم، حضور در اردوی تیم ملی در آستانه مسابقات جام جهانی خیلی خوشحال کننده بود. اینکه اکنون می خواهم با دروازه بان های بزرگی چون رحمان احمدی که تجربه زیادی دارد، دنیل داوری که در لیگی بزرگ و حرفه ای بازی می کند و باقی دروازه بان های تیم ملی رقابت کنم، خوشحال کننده است و باید سعی کنم نکات زیادی را از آنها یاد بگیرم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: امیدوارم بتوانم در اردوی آفریقای جنوبی جواب اعتماد آقای کی روش را بدهم تا در اردوهای بعدی نیز حضور داشته باشم. باید در این اردوها تلاش زیادی کنم تا بتوانم رقابت خوبی با دروازه بان های تیم ملی داشته باشم.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر همراه تیم ملی در جام جهانی حضور نداشته باشی، ناراحت می شوی؟»، گفت: به هیچ وجه ناراحت نخواهم شد. گفتم حضور در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است و همه دوست دارند در این تورنمنت بزرگ حضور داشته باشند. از دعوت شدن به تیم ملی واقعاً خوشحال شدم و دوست هم دارم در جام جهانی باشم اما اگر آقای کی روش من را به جام جهانی نبرد ناراحت نمی شوم.

بیرانوند با تمجید از عملکرد کارلوس کی روش اظهار داشت: سرمربی تیم ملی سختی زیادی کشیده تا این تیم را دور هم جمع کرده و در این بین برخی باشگاه ها نیز با او همکاری نکرده اند اما با این حال تیم تشکیل شده است. با تمام این مشکلات اگر بتوانم با تیم ملی به جام جهانی بروم به آرزویم می رسم و اگر هم این اتفاق رخ ندهد برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان تصریح کرد: واقعاً دوست دارم این بازیکنانی که لیگ را به پایان رساندند و اکنون دوست داشتند بعد از یک فصل پُر فشار در کنار خانواده خود باشند اما در اردوی آفریقا هستند، بتوانند در جام جهانی بازی کنند و نتیجه خوبی را رقم بزنند. پیروزی در جام جهانی و صعود از گروه مان تمام خستگی ما را برطرف می کند. امیدوارم بتوانیم در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار