|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۴۸

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه امروز با وزیر ورزش راجع به کاهش هزینه ها صحبت شد که با این شرایط باید به فکر یک مربی ارزان تر نسبت به کی روش باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان بعد از جلسه روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش گفت: در این جلسه در مورد کاهش هزینه ها صحبت شد و اینکه نباید تعهدات مالی ایجاد کنید. با این شرایط فکر نکنم بتوانیم کی روش را نگه داریم و باید به فکر یک مربی ارزان تر باشیم.

وی افزود: طبق مذاکراتی که با کی روش داشتیم این مربی درخواستی بین ۴.۵ تا ۵ میلیون دلار دارد که با توجه به صحبت های امروز این رقم در توان فدراسیون فوتبال نیست. کی روش در گذشته یک میلیون دلار دستمزد داشت و دستیاران او هم ۱.۵ میلیون دلار می گرفتند اما اکنون دستمزد کی روش ۲ میلیون یورو در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار تنها برای خود او خواهد بود. اگر وزارت ورزش به ما کمک کند و یا کی روش بپذیرد که تمامی دستیارانش ایرانی باشند آنگاه شاید بتوانیم قرارداد او را تمدید کنیم.

کفاشیان تصریح کرد: با این حال در جلسه امروز بر اینکه تعهد ایجاد نکنید تاکید شد و ما هم نمی خواهیم مانند برخی باشگاه ها تعهداتی ایجاد کنیم که بعد آمار و ارقام آن اعلام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات وزیر ورزش که نسبت به صحبت های روسای فدراسیون ها در مورد رقم قرارداد بازیکنان واکنش نشان داده بود و اینکه آیا منظور وزیر ورزش با او بوده، عنوان کرد: امروز در این مورد کلی صحبت شد و من هم از بحثقراردادهای بالا دفاع نکردم بلکه گفتم در فوتبال تعداد بازیکنانی که دستمزدهای میلیاردی می گیرند معدود است در حالی که به گونه ای صحبت می شود گویا همه بازیکنان چنین ارقامی می گیرند.

کفاشیان ادامه داد: باید میانگین پرداخت دستمزد به فوتبالیست ها را ملاک قرار دهیم. ما بازیکنانی داریم که ۵ میلیون یا ۱۰ میلیون دستمزد می گیرند. من هم مخالف دستمزدهای میلیاردی هستم اما می گویم تعداد بازیکنانی که چنین ارقامی می گیرند انگشت شمار است.

وی در مورد اینکه گفته می شود این پول ها از بیت المال پرداخت می شود تاکید کرد: پولی که برای ساخت فیلم های سینمایی داده می شود از کجا تامین می شود؟ مگر ما بازیگر نیستیم؟ فوتبال هم به اندازه همان فیلم های سینمایی مردم را سرگرم می کند و در جامعه تاثیرگذار است.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: فوتبال هم نیاز مردم جامعه است و همه به آن توجه می کنند. در تمامی کشورها به اینکه تیمشان در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی باشد افتخار می کنند اما ما در اینجا اینگونه مسائل را مطرح می کنیم.

کفاشیان گفت: خوشبختانه سازمان لیگ قرارداد خوبی در بحثتبلیغات منعقد کرده و اگر بتوانیم رقم واقعی حق پخش را از صدا و سیما بگیریم دیگر اصلا به پول دولتی نیازی نداریم و باشگاه های ما بی نیاز می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رقم اعلام شده برای قرارداد بازیکنی چون آندرانیک تیموریان رقمی منطقی است خاطرنشان کرد: من معتقدم این رقم درست است و تیموریان بیش از ۲ میلیارد تومان می ارزد. باید به این موضوع توجه کنیم که بازیکنانی چون تیموریان پیشنهادهای ۴،۵ میلیاردی خارج از ایران را رها کرده و در ایران بازی می کنند.

کفاشیان افزود: در این شرایط باید به بازیکنانمان اعلام کنیم که اگر قراردادهای بیشتری در خارج از ایران بود به آن کشورها بروند.

وی درباره مقایسه درآمد فوتبالیست ها با پزشکان اظهار داشت: من در این مورد گفتم همانگونه که ۹۸ درصد پزشکان دستمزدهای کمی دارند و یکی دو درصد آنها دستمزدهای بالا می گیرند برای فوتبالیست ها نیز شرایط به همین گونه است.

به گزارش تسنیم، کفاشیان درباره وضعیت اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت: خوشبختانه شرایط اردو خوب است و با اضافه شدن بازیکنان همه چیز به خوبی پیش می رود.

رئی فدراسیون فوتبال در مورد بازیکنان سپاهان و رحمان احمدی تصریح کرد: این موضوع را چندین بار توضیح داده ام که بازیکنان سپاهان خط نخورده اند و قرار شد بازیکنان نمایندگان ایران در آسیا بعد از مشخص شدن وضعیت تیم هایشان به تیم ملی ملحق شوند. احمدی هم با توجه به اینکه سپاهان به او نیاز نداشت به اردوی تیم ملی ملحق شد.

وی درباره حضور بازیکنان لژیونر در اردوی اتریش گفت: طبق قانون فیفا مشکلی برای حضور این بازیکنان در اردوهای بعدی تیم ملی نخواهیم داشت.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار