|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۱۱

بودجه سال گذشته تکواندو به اندازه یک بازیکن فوتبال نبوده است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به میزبانی کره ای ها در بازی های آسیایی کار تکواندو در این رقابت ها سخت تر از سایر رشته های ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در پایان نشست رؤسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه های این فدراسیون برای موفقیت در بازی های آسیایی گفت: مشکلاتی از نظر بودجه برای اجرای برنامه ها داشتیم. در آخرین جلسه ای که با سجادی برگزار کردیم قرار شد بودجه لازم در اختیار ما قرار گیرد. اجازه ندادیم هیچ کدام از برنامه ها متوقف شود و به صورت اعتباری کار کردیم.

وی ادامه داد: کار ما در کره از تمام رشته های ورزشی سخت تر است چون کره میزبان مسابقات حساب ویژه ای روی مدال های تکواندو باز کرده است. قطعا برای عنوان نائب قهرمانی بازی ها برنامه ریزی کرده است اما امیدواریم با تلاش ورزشکارانمان مدال های خوشرنگی کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه آیا بودجه ورزش به صورت عادلانه به فدراسیون های ورزشی تخصیص داده می شود، گفت: اتفاقات خوبی با شفاف سازی قراردادها صورت گرفت البته ما به عنوان خانواده ورزش اطلاع داشتیم که بخش عمده بودجه ورزش کجا هزینه می شود اما با مطرح شدن آن از یک مرجع رسمی اتفاقات خوبی افتاد. امیدواریم بودجه به صورت عادلانه در تمام رشته های ورزشی و بر اساس قوانینی که در افتخارآفرینی در مسابقات المپیک و بازی های آسیایی دارند، توزیع شود.

پولادگر تصریح کرد: به وزیر پیشنهاد می کنیم قراردادهای بازیکنان غیرفوتبالی را هم رسانه ای کنند تا خود مردم قضاوت کنند که کدام بخش، عمده بودجه ورزش را صرف کرده است. بخش عمده بودجه به جاهایی اختصاص داده می شود که نه در عرصه قهرمانی و نه در عرصه حرفه ای افتخاراتی ندارد.

وی افزود: اگر در عرصه المپیک با آن تاثیرگذاری در جهان که مهترین رویداد جهان است که بخش عمده بودجه کشورهای پیشرفته به آن اختصاص پیدا می کند، افتخارآفرینی کسب شود آیا در کشور ما هم اینگونه عمل می شود؟ اینکه فوتبال کم می گیرد یا زیاد بحثدیگری است و اینکه بخواهیم با کشورهای اروپایی خودمان را مقایسه کنیم، درست نیست. حرف ما این است که چرا بودجه دولتی آنجا هزینه شده است.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: بودجه سال گذشته ما به اندازه یک بازیکن فوتبال بوده است باید سؤال شود جایی که در کشورهایی اروپایی در فوتبال سرمایه گذاری می شود به عنوان صنعت دیده می شود و سود آن را می برد اما آیا در فوتبال ما هم این موضوع صادق است.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار