|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۰۳

توقع از جامعه کاراته بالاست

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وظیفه فدراسیون کاراته است که حقوق ملی پوشان را در زمان اردوها فراهم کند و ما هم در این زمینه کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، کیومرثهاشمی در جمع ملی پوشان کاراته کشورمان اظهار داشت: واقعیت امر این است که کمیته ملی المپیک با توجه به شرح وظایف خود در مورد رویدادهای متعلق به خودش تلاش می کند تا بتواند از تیم های ملی حمایت های مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: کاراته کشور گستردگی و توسعه خوبی دارد و این رشته رزمی در بین رشته های غیرتوپی از نظر گستردگی رتبه اول را داراست که این نشان از علاقه مردم به این رشته ورزشی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: افرادی که امروز در اردوی تیم ملی حضور دارند نماینده خانواده یک میلیونی کاراته هستند. واقعا حضور در اردوی تیم ملی با این جمعیت، خیلی متفاوت با رشته ای دو سه هزار نفری است. واقعا مشخص است که زحماتزیادی کشیده شده است که امروز شما در اردوی تیم ملی هستید.

وی یادآور شد: کاراته در بازی های آسیایی دوحه، ۳ مدال طلا کسب کرده و در بازی های گوانگجو هم ۲ مدال گرفته است. افرادی که در بازی های آسیایی دوحه طلا گرفتند امروز در کادر فنی حضور دارند. ما براساس سابقه در ارزیابی های فعلی کاراته را در دسته بندی رشته ها به عنوان رشته نخست مشخص کردیم.

هاشمی با تشریح رشته ها گفت: رشته ها به ۳ دسته تقسیم می شوند رشته های گروه اول آنهایی هستند که قطعا شانس طلا دارند و طلایی محسوب می شوند. رشته های دوم آن دسته ای است که احتمال مدال آوری دارند و رشته های دسته سوم رشته های حمایتی هستند که شانس زیادی برای مدال آوری آنها قایل نیستیم. تمام سعی و تلاش مان این است که بتوانیم موفق ظاهر شویم. ما تمرکز خود را بیشتر روی گروه نخست معطوف کرده ایم و موظف هستیم خدمات ویژه ای را به آنها بدهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به ملی پوشان کاراته کشورمان خاطرنشان کرد: همین جا قول می دهم از امروز این آمادگی وجود دارد که در آکادمی ملی المپیک تا زمان بازی های آسیایی تمرین کنید. البته سعی ما این است که در آینده هم توجه ویژه ای به این رشته داشته باشیم. در بخش دوم هم که خواسته شما افزایش حقوق بود تلاش می کنیم بودجه ای را به فدراسیون تخصیص بدهیم تا حقوق های شما افزایش یابد. این وظیفه فدراسیون است که حقوق ملی پوشان را در زمان اردوها فراهم کند و ما هم به فدراسیون ها کمک خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ظاهرا در دو، سه سال گذشته مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار نشده است و آقای وزیر هم اعلام کرده که احتمالا در خرداد و یا تیر با حضور رئیس جمهور این مراسم برگزار می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازی های آسیایی بسیار ارزشمند و مدال آن از اهمیت بالایی برخوردار است. من از پورشیب ابتدای برنامه سوال کردم که با ارزش ترین مدالت کدام بوده است و او به من گفت مدال بازی های آسیایی. قطعا برای رشته هایی مانند کاراته که در بازی های المپیک شرکت نمی کنند، بازی های آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار است، هر چند در ورزش لحظات و ثانیه ها اثرگذارند. قطعا اگر موفق به کسب مدال هم نشوید چیزی از ارزش های شما کم نخواهد شد اما از همین حالا به مدال طلای شما فکر می کنند و توقع از جامعه کاراته بسیار بالاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار