|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۶۳

اگر اول آسیا بودیم سه تیم مان حذف نمی شد

خبرگزاری تسنیم: کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حاشیه های فوتبال ما بسیار زیاد شده و اکنون از همه دنیا پیش افتاده ایم و می توانیم قهرمان جام جهانی حاشیه ها شویم.

حمید درخشان در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به نتایجی که تیم های باشگاهی ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گرفتند، اظهار داشت: طبیعتاً زمانی که از چهار تیم فقط یک تیم به مرحله حذفی راه پیدا می کند و سه تیم از دور رقابت ها کنار می روند باید گفت یک ناکامی بزرگ داشته ایم.

وی افزود: اگر می توانستیم عکس این قضیه نتیجه بگیریم و سه تیم مان از مرحله گروهی عبور می کردند آن وقت می شد گفت که نتیجه خوبی گرفتیم. در لیگ قهرمانان آسیا سه تیم ارزشمند ما که هر سال در لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند از مرحله گروهی خود هم بالا نمی آیند که این برای فوتبال ما ناکامی محسوب می شود.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دلایل این ناکامی عنوان کرد: برای پی بردن به دلایل ناکامی باید به گذشته فوتبال مان بازگردیم. امکانات، سخت افزار، نرم افزار و هیچ یک از این مسائل را در اختیار نداریم و زمانی که شرایط به این شکل باشد ناکامی سراغ ما می آید.

درخشان اضافه کرد: باید بیشتر از اینها کار و ابزار مناسبی برای فوتبال مان درست کنیم. فوتبال حرفه ای فقط نام و پول حرفه ای نیست، بلکه باید برنامه ریزی خودمان را حرفه ای کنیم و فقط نگاه مان به مستطیل سبز نباشد. در فوتبال ما نگاه ها فقط به زمین مسابقه است و زمانی که بازی تمام می شود، به سایر مسائل کاری نداریم.

وی گفت: تا زمانی که دو تیم در زمین مسابقه حضور دارند می گوییم اکنون دو تیم حرفه ای در زمین بازی می کنند اما وقتی به شرایط این دو تیم مراجعه و امکانات آنها را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که شاید تنها ۱۰ درصد امکانات آنها حرفه ای باشد.

«تیم های ایرانی همیشه به راحتی تیم های اماراتی را شکست می دادند اما اکنون این مسئله وجود ندارد و ما مقابل اماراتی ها نیز به مشکل می خوریم.» درخشان با بیان این جمله یادآور شد: اماراتی ها در این چند سال نشان داده اند که در فوتبال پیشرفت کرده اند اما ما پیشرفتی نداشتیم. اکنون که به جام جهانی رفتیم، به این مسئله افتخار می کنیم و معتقدیم حرفه ای هستیم اما به این مسائل فکر نمی کنیم که رفتن ما به جام جهانی اتفاق بود.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: شرایط فوتبال ما به گونه ای است که یک دوره به جام جهانی می رویم اما دو یا سه دوره در این مسابقات غایب هستیم. به نظر من حضور در آن یک دوره هم اتفاقی است چون اگر اتفاقی نبود و روی اصول حرفه ای به جام جهانی برویم باید مانند کره و ژاپن در هر دوره نماینده آسیا باشیم که اینگونه نیست. اگر دیدارهای مقدماتی جام جهانی را هم نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما شایسته صعود به این مسابقات نبودیم.

درخشان به حاشیه های بیش از حد فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: تنها کاری که توانستیم در چند سال اخیر انجام دهیم و پیشرفت خوبی هم داشته باشیم، حاشیه بوده که از تمام دنیا سبقت گرفته ایم و آنقدر حاشیه سازی بلدیم که از همه دنیا پیش می افتیم. اگر جام جهانی حاشیه بگذارند مطمئناً می توانیم با اختلاف قهرمان شویم.

وی به نقش حاشیه ها در فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: حاشیه های فوتبال ما آنقدر زیاد است که روی مدیرعامل، مربی، بازیکن و بازی یک تیم تاثیر می گذارد. در حال حاضر پرداختن به حاشیه اولویت ماست.

درخشان با طرح این سؤال که «آیا تیم فولاد که به مرحله یک هشتم نهایی رفته می تواند به راحتی از این مرحله هم عبور کند؟» خاطرنشان کرد: دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا مسلماً بسیار سخت تر است و با تیم های خطرناک تری روبرو خواهیم شد. ما هنوز با تیم های شرق آسیایی بازی نکرده ایم و زمانی که با آنها بازی کنیم متوجه خواهیم شد که فاصله ما با فوتبال آسیا چقدر است.

وی با اشاره به حضور ایران در رتبه اول فوتبال آسیا در رنکینگ فیفا، به تسنیم گفت: اول بودن در رتبه اول آسیا نشان دهنده این نیست که شما بهترین تیم آسیا هستید. حضور در رتبه اول افتخار نیست و باید ببینیم فوتبال مان چقدر ظرفیت دارد. اگر واقعاً فوتبال ما در آسیا بهترین است و در رتبه اول حضور دارد پس چرا سه تیم باشگاهی ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند؟

درخشان گفت: ما اصل راه فوتبال را گم کرده ایم و فقط به بدهی استقلال و پرسپولیس چسبیده ایم. اگر به جام جهانی برویم و نتایج خوبی بگیریم تمام ایرادها پوشیده می شود اما اگر نتیجه نگیریم همه دوباره شروع می کنند به انتقاد کردن که در فوتبال پایه کاری نکردیم، امکانات نداریم و از این دست مسائل! زمانی که باید به مشکلات فوتبال مان برسیم کاری نمی کنیم و همه ساکت هستند و فقط منتظر اتفاقات نشسته ایم.

کارشناس فوتبال مان خاطرنشان کرد: ما بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ و بعد از آن همه انتقاد به تیم ملی، چه کاری برای فوتبال مان انجام دادیم که اکنون انتظار نتیجه گیری داریم؟ نباید انتظار داشته باشیم که در خانه بخوابیم و بعد برویم در آسیا قهرمان هم شویم. اگر اینگونه بود همه حریفان ما هم در خانه خود می خوابیدند و هنگام مسابقات می آمدند و قهرمان می شدند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار