|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۷۸

پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بسته شد و سه نماینده کشورمان از این رقابتها حذف شدند و تنها فولاد خوزستان به مرحله بعد صعود کرد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان کشورمان به جز فولاد خوزستان عملکرد ضعیفی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، همین موضوع بهانه ای شد تا نظر کارشناسان در مورد ناکامی سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کنیم.

چرخابی: حذف نمایندگان زنگ خطری برای فوتبالمان است

کارشناس فوتبال در خصوص حذف سه نماینده کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا گفت: حذف سه نماینده کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا زنگ خطری برای فوتبال ما است.

چرخابی در ادامه اظهار داشت: اکثر هم گروههای تیمهای ما عربی بودند و آنها به مرحله بعد صعود کردند، براین اساس این موضوع زنگ خطری برای فوتبالمان به صدا درآورد که عربها با اینکه فوتبالشان ضعیف تر از ما است اما ساختار قوی تری نسبت به ما دارند.

وی بیان کرد: عربها در گرفتن بازیکن خارجی دم به تله نمی دهند آنها بازیکن خارجی نمی آورند یا اگر هم بیاورند یک سروگردن از بازیکنانشان بالاتر می آورند.

وی درباره تاثیر حذف سه نماینده کشورمان با اختلاف تیمها با کی روش بیان کرد: به طول حتم اختلاف کی روش با تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در حذف سه نماینده کشورمان تاثیرگذار بوده است.

چرخابی تصریح کرد: هر بازیکنی علاقه دارد که در جام جهانی بازی کند، حاج صفی بازیکن سپاهان هم به خاطر حذف از لیست تیم ملی با تمرکز بالا در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکرد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: قانون فیفا این اجازه را به باشگاه ها داده که بازیکن به تیم ملی ندهند درصورتیکه در آسیا حضور داشته باشند، به هر حال تیم های حاضر در آسیا هزینه زیادی کردند حق دارند که بازیکن به تیم ملی ندهند.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: تیمهای فوتبال ما بایستی خودشان را با استانداردهای فیفا مطابقت دهند.

وی درباره راهکارش برای تیمهای فوتبال کشورمان برای موفقیت در آسیا اظهار داشت: به نظرم اهالی فوتبال به جای کوبیدن یکدیگر بهتر است دور هم بنشینند و برنامه ریزی مناسب برای فوتبال کشورمان انجام دهند.

چرخابی در ادامه اظهار داشت: مسئولان فوتبال باید اتاق فکر تشکیل دهند و علل ناکامی تیم های فوتبالمان در آسیا را بررسی کنند همچننی باید از فوتبال روز دنیا الگوبرداری کنند.

وی درباره حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظرم تیم سپاهان به کمک داور و لجبازی کرانچار باخت انتخاب درست ترکیب اولیه یک تیم تضمین کننده پیروزی آن تیم است.

چرخابی عنوان کرد: هوای عربستان گرم است و بر این اساس کرانچار باید ۱۱ بازیکنی را به زمین مس فرستاد که با این آب و هوا آشنا بودند.

وی تصریح کرد: براساس آمار و ارقام اعلام شده، مهدی شریفی گل زن ترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا است اما کرانچار از این بازیکن در ابتدای بازی استفاده نکرد و به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین مسابقه کرد.

چرخابی بیان کرد: کرانچار، فاندیک را به جای شریفی در ترکیب اصلی قرار داد که این بازیکن خارجی نتوانست حتی دو، سه پاس درست و حسابی به مهاجمان بدهد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: به هر حال تیم سپاهان ۴۵ دقیقه نیمه اول را به خاطر تاکتیک اشتباه کرانچار از دست داد، تیم سپاهان در ۴۵ دقیقه اول در لاک دفاعی خود فرو رفته بود و قصد داشت از طریق ضد حملات روی دروازه حریف موقعیت گلزنی ایجاد کند اما از این تاکتیک به خوبی استفاده نکرد.

وی بیان کرد: تکنیک شریفی برای ضد حمله نسبت به فاندیک بهتر است اما کرانچار به اشتباه فاندیک در ابتدای بازی استفاده کرد.

وی افزود: تیم فوتبال الهلال بر خلاف تیم سپاهان در نیمه دوم توانست از ضد حملات به خوبی استفاده کند چرا که ابزار لازم برای این تکنیک داشت.

چرخابی عنوان کرد: سیستم غلط کرانچار و اشتباه کمک داور باعثباخت سپاهان مقابل الهلال شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فاندیک و بولکر بایستی یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان ایرانی باشند اما آنها کیفیت بازیشان نسبت به داخلی ها پایین است. به نظرم سپاهان برای فصل بعد بازیکن خارجی جذب نکند.

جلالی: ناکامی نمایندگان ما در آسیا معمای پیچیده ای نیست / مشکلات فوتبال ما در بخش آموزش است

مجید جلالی افزود: در شرایطی فوتبال آسیا در رکود است. این موضوع هم گریبانگیر تیمهای ما در آسیا شده است.

جلالی در ادامه اظهار داشت: فوتبال آسیا در فصل گذشته هم نزول داشت که امسال هم شاهد این نزول بودیم. بر این اساس سه تا تیم ما هم در آسیا حذف شدند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: فوتبال ما در زمینه استانداردها و امکانات پیشرفت کرد اما در زمینه فنی پیشرفتی نکرد. تیمهای ما از لحاظ فنی عقب گرد داشتند.

جلالی عنوان کرد: عربها هم در فوتبال از لحاظ کیفی نزول کردند اما فضای حاکم بر فوتبال آنها نسبت به ایران وضعیت بهتری دارد.

عربها گرایش بیشتری نسبت به جذب بازیکنان خارجی با کیفیت دارند. به هر حال آنها در زمینه های فنی در حال پیشرفت هستند.

وی درباره گفته های تونی نسبت به بودجه کل فوتبال ایران به اندازه هزینه های باشگاه الهلال نیست، بیان کرد: همین بودجه فوتبال ما برایش جنجال سازی شده است. در مقایسه با کشورهای عربی بودجه فوتبال ما ناچیز است.

جلالی در ادامه اظهار داشت: به هر حال صاحب نظران و کارشناسان باید بررسی کنند که چرا فوتبال ما پیشرفت نمی کنند. مشکلات فوتبال ما بیشتر در بخش آموزش است.

وی درباره بازیکنان خارجی بیان کرد: بازیکنان خارجی با کیفیت به سمت کشورهای عربی می روند و آنهایی که کیفیت پایین دارند به سمت فوتبال ما می آیند.

جلالی درباره تأثیر اختلاف تیم ملی با باشگاه ها بر روی عملکرد تیم ها در آسیا گفت: چالش ایجاد شده بین تیم ملی و باشگاه ها باعثمتضرر شدن فوتبالمان شد. ملی پوشان باشگاه ها تمرکزشان را از دست دادند. بازیکنی که جام جهانی را از دست بدهد نمی تواند عملکرد خوبی در باشگاهش داشته باشد.

وی درباره صعود فولاد به مرحله بعد بیان کرد: گروهی که فولاد در آن قرار داشت نسبت به گروههای تیمهای دیگر ایرانی نسبتاً آسانتر بود.

جلالی در پایان درباره راهکارش برای موفقیت نمایندگان کشورمان در آسیا گفت: مسئولان باید در بخش آموزش بیشتر تمرکز کنند. بودجه کشورهای عربی زیادتر از ما است مشکل فوتبال ما این موضوع نیست. به هر حال مسئولان باید برنامه ها را مدیریت کنند و اقداماتی در بخش آموزش انجام دهند تا فوتبال ما از استهلاک و رکود نجات یابد.

درخشان: فوتبال ما سالهاست رشد نداشته است / باید زیرساخت فوتبال را بهبود ببخشیم

حمید درخشان گفت: تیم های عربی به این دلیل بهتر از ما در آسیا ظاهر می شوند که آنها مدت زیادی برنامه ریزی و زیرساختی درست دارند.

وی ادامه داد: تیم های عربی از ۶،۷ سال قبل پایه در زیرساختی درست دارند و بررسی این روزهای خود برنامه ریزی کرده اند.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته که ما پیشکسوتان فوتبال بازی می کردیم حتی با تیم دوم هم که به زمین می رفتیم پیروز میدان می شدیم ما الان در مقابل امارات، عربستان دچار مشکل می شویم.

وی تصریح کرد: ما از نظر فوتبال رشد نکردیم و همین باعثشده که تیم های مطرح فوتبال ما از این مسابقات حذف شوند و نتوانند به مرحله بعد صعود کنند.

درخشان افزود: تیم فولاد به این این دلیل کمی بهتر توانسته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ظاهر شودکه زیرساخت آنها بهتر از دیگر تیم هاست.

وی افزود: در صورتی می توانیم بگوییم که فولاد موفق عمل کرده است که درمرحله بعد بتواند از گروهش صعود کنند البته فولاد در مرحله بعد با مشکل روبه رو خواهد شد و امیدوار هستیم بتواند نتیجه بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس اظهار داشت: ما در فوتبال داخلی خودمان در حال درجا زدن هستیم و به همین دلیل است که در مسابقات بیرون مرزی نمی توانیم نتیجه بگیریم.

وی بیان داشت: ما باید برای بهبود این شرایط قبل از همه سخت افزاری فوتبالمان را در حد بین الملل پیش ببریم، برنامه ریزی ۶،۷ ساله داشته باشیم، ساختار فوتبالمان را درست کنیم، شرایط استادیوم و زمین را بهبود ببخشیم و همچنین رده جوانان و امید فوتبالمان را به خوبی تقویت کنیم.

درخشان بیان داشت: فوتبال ما همیشه درحاشیه قرار دارد در صورتی که تیم های عربی مشکلات مالی ندارند و این طبیعی است که با تشکیلاتی که آنها دارند و هزینه ای که می کنند بهتر نتیجه بگیرند.

وی اظهار داشت: باشگاه ها حق در اختیار داشتن بازیکنان ملی خود را دارند و این ناهماهنگی ها که بین تیم ملی و باشگاه ها وجود دارد تا حدودی بر روی روحیه بازیکنان تاثیر می گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی ما به دلیل اینکه با فوتبال جهان فاصله دارد، اردوهای بلند مدت برای بازیکنان می گذریم اما کشورهای اروپایی اردوهای کوتاه مدت و تا یکی، دو هفته قبل از جام جهانی بازیکنان در اختیار باشگاه ها هستند.

تقوی: بها دادن به تیم ملی، فوتبال ما را از آسیا دور کرد

مجتبی تقوی عنوان کرد: باشگاه های ما هر فصل نسبت به فصل قبل دچار وضع بدتری می شوند چرا که برنامه ریزی های ما براساس تیم ملی است نه براساس باشگاه ها، باید آسیب شناسی کرد چرا که بدون برنامه ریزی نمی توان حرکت کرد.

وی افزود: در کشور ما احترامی برای لیگ قائل نیستند، خیلی ها عنوان می کند که باید برای تیم ملی جان فشانی کرد و فقط به تیم ملی نگاه کرد و این نگاهی ملی گرایانه است در صورتی که تیم ملی فقط یک خروجی است تا زمانی مه برنامه ریزی های برای تیم ملی خوبی نخواهیم داشت، کشورهایی که کانون توجه شان لیگ است تیم ملی قوی ای خواهند داشت.

تقوی درباره مشکل باشگاه های ایران گفت: مشکل واقعی از نظر فنی این است که بازیکنان ما توانایی بازی هر ۴،۵ روزی یکبار را ندارد. از طریق برنامه ریزی ها باید این مشکل حل شود به گونه ای که تیم ها هر چند روز یک بار بازی کنند، ما در برنامه ریزی هایمان استوار و راسخ نیستیم، همیشه تمام گناه ها معطوف به تیم ملی است به طوری که لیگمان را به خاطر اردوی تیم ملی یک ماه تعطیل می کنیم.

وی در خصوص پیشرفت کشورهای عربی تصریح کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی می کنند اما می بینیم که روند رشد کشورهای عربی کند است، چون استعدادهایشان کم است اما در فوتبال ما به حدی استعداد وجود دارد که با تقویت بینه مالی مشکل ها حل می شود.

وی اضافه کرد: در فوتبال ما پولی نیست، به جای اینکه مشکلات را حل کنیم فقط می گوییم در فوتبال پول زیادی وجود دارد و این امر باعثشده که مردم از فوتبال توقع زیادی داشته باشد، بودجه ما کم است و این روند رو به نزول ادامه دارد چون باشگاه ها پول ندارند و به پایه نمی پردازد، سپس در آینده وضع فوتبال ما بدتر خواهد شد.

تقوی در پایان خاطر نشان کرد: رفتن به جام جهانی تمام ایرادات را محور کرده است و مشکلات فوتبال ما دیگر دیده نمی شود باید برنامه بلند مدت، تیم ملی باید در مرحله دوم اهمیت قرار گیرد. وقتی لیگ قوی باشد مربی تیم ملی با دست باز می تواند هر کسی را که می خواهد دعوت کند چرا که در لیست چند بازیکن مطرح و آماده خواهیم داشت.

طباطبایی: باید به ظرفیت هایمان توجه کنیم

هادی طباطبایی در خصوص عملکرد تیم های ایرانی در جام باشگاه های آسیا گفت: کیفیت فوتبال ما از لحاظ فنی در سطح پائینی است و تنزل زیادی کرده، لیگ ما بسیار ضعیف شده است، کشورهای منطقه سرمایه گذاری می کنند و قادرند که گران ترین بازیکنان را به خدمت بگیرند و دلیل پیشرفتمان هم همین مورد است اما تیم های ما توانایی خرید بازیکن گران قیمت و صرف هزینه های کلان را ندارند.

وی در خصوص عملکرد فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان توجه زیادی بر استعدادهایش دارد و روی آنها سرمایه گذاری می کند، این تیم باید الگویی برای تیم های دیگر ما باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید به ظرفیت های خودمان توجه کنیم، توجه به ظرفیت ها و داشته هایمان تنها راهکاری است که منجر به حل مشکلات فوتبال باشگاهی ما می گردد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار