|
|
کدخبر: ۱۶۵۴۱۹

تناقض در موضوع یک سهمیه شنای المپیک

تیم ملی شنا کشورمان در رده سنی جوانان توانست درمسابقات بین المللی امارات چهار سهمیه المپیک جوانان چین را به خود اختصاص دهد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ملی پوشان جوان کشورمان برای حضور در این مسابقات دو مرحله اردوی تدارکاتی را در تهران به طور متمرکز دنبال کردند و از سوی کادر فنی ۵ نفر از بهترین ها انتخاب و به دبی اعزام شدند.

درخشش شناگران ایرانی در امارات تعجب همگان را برانگیخته تا جایی که بسیاری فقط کسب سه سهمیه را در بهترین شرایط پیش بینی می کردند.

حال با چهارمین سهمیه المپیک همگان آینده درخشان شنای کشورمان را باور کردند.

در کنار اعزام تیم ملی و کسب رکوردهای خوب شناگران ایرانی در دبی، حواشی نیز وجود داشت که تا حدودی بحثبرانگیز شده است.

شنیده ها حاکی از آن است، که مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی در زمان تشکیل اردوی تدارکاتی از تمامی نخبگان دعوت کردند اما یکی از شناگران " رهام پیروانی " در تمریناتی که پس از تعطیلات نوروز تشکیل شد، حضور نیافت و غیبت کرد.

مسئولان فدراسیون شنا پس از پایان مرحله اول اردوی تدارکاتی در خصوص غیبت این شناگر جوان پیگیریهای لازم را انجام دادند و در جلسه کمیته انضباطی پدر " رهام پیروانی " به طور کتبی تعهد داد که از اردوی بعدی فرزندش در تمرینات حاضر شود که متاسفانه در دومین مرحله تمرینات آماده سازی باز هم وضعیت همانند گذشته بود و " رهام " غیبت داشت.

با توجه به وضعیت فوق مسئولان فدراسیون وکادر فنی در آخرین تست گیری پیش از اعزام از شناگران موردنظر از " پیروانی " دعوت نکردند.
نکته جالب در این ماجرا، حضور رهام در مسابقات دبی بود، وقتی که دوستان جوانش خود را برای نبرد با حریفان و کسب سهمیه المپیک آماده می کردند وی را کنار استخر دیده که به تنهایی با هزینه شخصی و تحت حمایت مالی یک باشگاه اماراتی در مسابقات شرکت کرده است.

حضور پیروانی در مسابقات امارات بی نتیجه هم نبود، وی توانست در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت سهمیه المپیک را کسب کند، حال برای حضور در مسابقات المپیک نمی تواند بازهم به طور شخصی اقدام کند و باید در قالب تیم ملی حضور یابد این مسئله به نوعی سر در گمی هم برای والدین پیروانی و هم مسئولان فدراسیون ایجاد کرده است.

شنیدیم که پدر این شناگر مدعی است که چون فرزندش به هیچ عنوان از سوی فدراسیونی ها به تیم ملی دعوت نشده است به طور شخصی کار را دنبال کردیم. اما از طرفی مسئولان فدراسیون با ارائه مدارک هستند می گویند که وی دعوت فدراسیون را نادیده گرفته است.
از این پس هم اگر می خواهد به تیم دعوت شود باید وضعیتش در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار بگیرد! آن ها معتقدند در صورتی که با حضور پیروانی در تیم ملی جوانان به طور مجدد موافقت کنند فرهنگ بازیکن سالاری در شنا رواج یافته و دیگر نمی توان این ملی پوشان را مدیریت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار