|
|
کدخبر: ۱۶۵۹۵۰

احیف که افتخارآفرینی رهام در قالب تیم ملی شنا به دست نیامد

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: رضوانی هیچ وقت در صحبت هایش چه در قالب مصاحبه یا دوستانه نگفته که پیروانی دوپینگی است.

محسن سمیع زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، درمورد اظهارات پیمان پیروانی، پدر رهام پیروانی شناگر جوان ایران که توانست در مسابقات بین المللی دوبی سهمیه A رقابت های المپیک نانجینگ را کسب کند، اظهار داشت: رهام از شناگران خوب ایران است؛ پدر رهام بارها گفته که پسرم مربی اختصاصی دارد و نمی تواند در اردوی تیم ملی حضور پیدا کند. ما وقتی اردوی متمرکز برگزار می کنیم و تما جزئیات با وزارت ورزش هماهنگ می شود ورزشکاران باید تمام شرایط را قبول کنند. حضور ورزشکاران ملی پوش در اردوهای تیم ملی اجباری است.

وی ادامه داد: برای مثال اگر کی روش یک بازیکن را به تیم ملی دعوت کند و آن بازیکن بگوید من به اردو تیم ملی ایران نمی آیم و می خواهم با تیم ملی برزیل تمرین کنم، با وجود اینکه سطح برزیلی ها از ایران بالاتر است، آیا کی روش این بازیکن را می پذیرد تا در تیم ایران بازی کند؟

سمیع زاده گفت: ما رهام را به اردو دعوت کردیم و پدرش اعلام کرد که رهام در ایران نیست، اما بعدها متوجه شدیم که این ورزشکار در شیراز مشغول تمرین است. ما از وی خواهش کردیم که به تهران بیاید و در کنار تیم ملی تمرین کند، اما متاسفانه بازهم قبول نکرد. ما چون نگاه پدرانه داشتیم از رئیس هیأت خود خواستیم تا با پدر رهام صحبت کند و وی را توجیه کند، اما بازهم به نتیجه نرسیدیم.

وی با بیان اینکه نمی دانم از چه زمانی از زمین به آسمان می بارد، تصریح کرد: هیچ فدراسیونی زیر بار نمی رود که ورزشکار برای تیم ملی خط و نشان بکشد. رهام ورزشکار بسیار خوبی است، اما تا زمانی که در مسیر فدراسیون نباشد نمی تواند در قالب تیم ملی ایران به مسابقات اعزام شود؛ ما چندین بار از وی دعوت کردیم، اما رهام در اردوها حاضر نشد.

دبیر فدراسیون والیبال درخصوص اظهارات پیمان پیروانی مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون گفته است که رهام دوپینگی است، خاطرنشان کرد: اگر رئیس فدراسیون فکر می کرد که پیروانی دوپینگی است آیا اجازه نمی داد به اردوی تیم ملی دعوت شود؟ رضوانی هیچ وقت در صحبت هایش چه در قالب مصاحبه یا دوستانه نگفته که پیروانی دوپینگی است.

وی گفت: بازهم شرایط را بررسی می کنیم تا این موضوع ختم به خیر شود. از افتخارآفرینی رهام خوشحالیم، اما حیف که این افتخارآفرینی در قالب تیم ملی صورت نگرفته است. نگاه ما یک نگاه پدرانه است و دوست داریم که همه از قانون تبعیت کنند. راه برای بازگشت رهام به تیم ملی شنا باز است.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار