|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۰۲

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قزاقستان

خبرگزاری تسنیم: در پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شاگردان محمد بنا با حضور ۲ نماینده ایران در فینال و راه یافتن ۳ فرنگی کار دیگر به رده بندی، شانس کسب ۵ مدال را دارند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از روز گذشته در آستانه قزاقستان آغاز شده، در پایان مسابقات صبح امروز ۲ تن از نمایندگان ایران به فینال اوزان خود رسیدند و ۳ فرنگی کار دیگر نیز شانس کسب مدال برنز دارد تا روز دوم مسابقات برخلاف روز اول امیدوار کننده باشد.

عصر امروز بهنام مهدی زاده در ۱۳۰ کیلوگرم و یوسف قادریان در ۸۰ کیلوگرم با رقبای خود برای کسب مدال طلا سرشاخ می شوند. علیاری در ۹۸ کیلوگرم، عبدولی در ۷۵ کیلوگرم و طاهری در ۶۶ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

در مسابقات امروز در وزن ۸۰کیلوگرم یوسف قادریان در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۲ مقابل ماساتو سومی از ژاپن پیروز شد تا راهی دور دوم شود. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از کشور قزاقستان قرار گرفت که در نهایت با ضربه فنی حریف قدرتمند خود را شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. قادریان در نیمه نهایی به مصاف هاربرت هندی رفت و در نهایت توانست وی را با نتیجه ۸ بر ۴ شکست دهد تا راهی فینال مسابقات شود. قادریان در فینال باید با کنزیف قرقیزستانی سرشاخ شود.

در ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور نخست با نتیجه ۸ بر یک مقابل بهرام تویچیف از تاجیکستان به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد. فرنگی کار ۱۳۰ کیلوگرمی کشورمان در دور دوم به مصاف یانگ مین کیم قهرمان سال ۲۰۱۱ آسیا رفت که در نهایت با وجود ناداوری و اعمال نفوذ داوران با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل وی پیروز شد. مهدی زاده در مرحله نیمه نهایی با ژالگاسایف قزاقستانی سرشاخ شد. وی در تایم اول با نتیجه ۷ بر ۲ و با چند بارانداز بی نقص از حریف خود پیش افتاد. در تایم دوم نیز در نهایت حریف قزاقستانی مهدی زاده ۳ اخطاره شد تا نماینده ایران راهی فینال مسابقات شود. فرنگی کار سنگین وزن کشورمان در فینال مسابقات باید با رومانو قرقیزستانی کشتی بگیرد.

در ۶۶ کیلوگرم رامین طاهری در دور اول رقابت ها برابر ژانگ چینی قرار گرفت که در نهایت با ضربه فنی حریف خود را شکست داد تا در دور دوم به مصاف آبلوبردیو تاجیکستانی برود. طاهری برابر آبلوبردیو تاجیکستانی در حالی که یک بر صفر عقب بود با ناداوری ۳ اخطاره شد تا برابر حریف خود شکست بخورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی محروم شود. با وجود این آبلوبردیو با شکست حریف نامدار کره ای خود شگفتی آفرید و راهی فینال مسابقات شد تا به این ترتیب طاهری به گروه شانس مجدد بازگردد. طاهری در گروه شانس مجدد به مصاف چائو از چین تایپه رفت و در نهایت با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار رده بندی با ریو قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان از کره جنوبی دیدار می کند.

دیدار فینال این وزن بین روسلان تساریف از قرقیزستان و آبلو بردیو از تاجیکستان برگزار خواهد شد.

در ۷۵ کیلوگرم سعید عبدولی که در این مسابقات در یک وزن بالاتر به مصاف رقبا می رود پس از استراحت در دور اول در دور دوم برابر کیم از کره جنوبی قرار گرفت و در نهایت در حالی که در تایم اول با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود در تایم دوم او نیز توسط داوران ۳ اخطاره شد تا حریف کره ای پیروز شود. عبدولی پس پیروزی کیم برابر حریف قزاق در گروه باقی ماند و باید در دیدار رده بندی به مصاف کاردیکو قزاقستانی برود.

کیم هیون وو از کره جنوبی و تاخیرو کاناکوبو از ژاپن دیدار فینال این وزن را برگزار خواهند کرد.

در ۹۸ کیلوگرم نیز علی علیاری پس از استراحت در دور اول در حساس ترین دیدار این گروه در دور دوم برابر بک سلطان ماگمدوف با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید تا راهش برای رسیدن به فینال هموار شود. علیاری در دور سوم نیز به مصاف اکیرا اوساکا از ژاپن رفت که در نهایت در شرایطی که تا ۲ ثانیه مانده به پایان تایم دوم از حریف پیش بود روی پل رفت تا با حساب ۶ بر ۲ مقابل حریف ژاپنی شکست بخورد. به این ترتیب علیاری در دیدار رده بندی باید در یک کشتی آسان به مصاف ابوتبیکی از اردن برود.

آکیرا اوساکا از ژاپن و یرولان ایسکاکوف از قزاقستان فینال این را برگزار خواهند کرد.

روز گذشته نیز تیم کشتی فرنگی کشورمان ۳ نماینده داشت که در نهایت این کریم فر بود که در وزن ۸۵ کیلوگرم یک مدال برنز برای تیم ایران بدست آورد. محسن حاجی پور و محمد کریمی نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار