|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۴۳

در زمینه سخت افزار، آموزش و کسب میزبانی هم باید توسعه پیدا کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: قطعا یکی از نتایج حاصل از برگزاری جام ملت ها، توسعه فوتبال در تک تک استان های ایران خواهد بود.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال در نشست بررسی امکانات ایران برای میزبانی مسابقات جام ملتهای فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ به نکاتی اشاره کرد.

علی کفاشیان در نشست بررسی امکانات ایران برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ که با حضور بازرسان AFC و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد، گفت: جام ملت های ۲۰۱۹ ویژگی خاصی با جام ملت های قبلی دارد. بر اساس قانون جدید مسابقه ها از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش پیدا کرده است. این افزایش قطعا با افزایش کشورها فضای بزرگتری می خواهد، چون نمایندگان کشورهای بیشتری در کشور میزبان حاضر می شوند و می توانند فرهنگ کشور میزبان را ببینند. طبق رنکینگ فیفا، ما در آسیا رتبه اول را داریم و می خواهیم در زمینه سخت افزار، آموزش، کسب میزبانی ها و… توسعه پیدا کرده و در آن ها هم جزو برترین های آسیا باشیم. ما پا را فراتر گذاشتیم و حتی به دنبال این هستیم و می خواهیم به کشورهای همسایه هم کمک کنیم و این توسعه را در آن ها هم ببینیم. حتی به کشورهایی چون ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان پیشنهاد داده ایم و می خواهیم ایران مرکزی باشد برای توسعه فوتبال در تمام این کشورها. لذا این میزبانی هم برای توسعه فوتبال در ایران و هم در آسیا است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری جام ملت ها، توسعه فوتبال در سطح آسیا است. احساس مسئولیتی که باعثشد ما میزبانی را در آسیا بپذیریم و می خواهیم آن را به دست آوریم این است که توسعه فوتبال در آسیا بیشتر باشد چرا که اگر بتوانیم در ایران فضا را به گونه ای مهیا کنیم که کشورهای مختلف به ایران بیایند و استان های مختلف ما را ببینند، قطعا یکی از نتایج حاصل از برگزاری جام ملت ها، توسعه فوتبال در تک تک استان های ایران خواهد بود.

کفاشیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر ۴۵ استادیوم با ظرفیت بالای ۱۰ هزار نفر داریم و طبعا با این نوع برنامه های توسعه ای می توانیم استادیوم هایمان را فعال کنیم. اعضای AFC در بازدیدهایی که در چند سال گذشته داشتند، ایران را از نظر معیارهای ساخت و ساز استادیوم ها و زیرساخت های استادیوم سازی جزو بهترین کشورهای آسیا دانستند، به طوری که ما بعد از ژاپن رتبه دوم را در اختیار داریم. تمام شهرهایی که مورد بازدید شما قرار می گیرد و قبلا هم مورد بازدید نمایندگان AFC قرار گرفته است، از طرف آن ها تایید شده است اما امیدواریم در بازدید مجدد، بتوانیم استادیوم هایمان را برای گرفتن این میزبانی کامل تر از قبل کنیم.

رییس فدراسیون در پایان گفت: قطعا هر کدام از استان های ما در پروژه های ویژن آسیا بوده اند و تک تک هیات های ما در استان ها مانند یک فدراسیون برنامه ریزی کرده اند و می خواهند به ما کمک کنند تا بتوانیم این میزبانی را به نحو احسن داشته باشیم. من باز هم از حضور نمایندگان AFC و سایر حضار تشکر می کنم و امیدواریم این حرکت برای برداشتن قدم بزرگی در جهت کسب میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ شروعی جدید باشد.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار