|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۰۹

نایب رئیس انجمن والیبال معلولین:

نایب رئیس انجمن والیبال معلولین گفت: برگزاری دیدارهای متعدد با چین و ژاپن استرس بازیکنان ایرانی را از بین برد.

به گزارشخبرگزاری فارس، با پایان یافتن رقابت های والیبال نشسته قهرمانی آسیا، لیلی توکلی، نایب رئیس انجمن والیبال معلولین درخصوص دستاوردهای این رقابت ها گفت: میزبانی شایسته مشهد در این رقابت ها، به فدراسیون جهانی این رشته و تیم های آسیایی ثابت کرد که ایران می تواند میزبان خوبی برای رویدادهای مهم باشد و توانمندی برگزاری مسابقات مهم را دارد.

وی افزود: مدت ها بود که در صدد برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی چین بودیم که در خلال برگزاری مسابقات و به دلیل بازی های متعددی که با این تیم داشتیم، این مساله خود به خود اتفاق افتاد. رقابت با این تیم و نیز تیم ژاپن باعثشد تا به مرور ترس و استرسی که بازیکنان ایرانی از مهم ترین رقبای آسیایی خود داشتند، از بین برود، به نحوی که در بازی فینال که بین ایران و چین برگزار شد، شاهد یک دیدار بسیار نزدیک و پایاپا بودیم.

نایب رئیس انجمن والیبال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاهد بازی های آسیایی در مقاطع مختلف بوده ام، سطح تیم ها نسبت به آخرین دوره بازی های پاراآسیایی که در گوانگجو برگزار شد، بسیار بهتر شده بود. به عنوان مثال تیم مغولستان با آمادگی خوبی آمده بود و با اینکه باخت های متعددی داشت، اما از روحیه خوبی برخوردار بودند. سایر تیم ها نیز رشد چشمگیری در این دوره از مسابقات داشتند.

توکلی افزود: سطح فنی مسابقات بسیار خوب بود و داورانی از کشورهای آلمان، استرالیا، کره جنوبی، چین و سریلانکا در کادر فنی حضور داشتند که البته باید بگویم کادر فنی کشورمان بسیار قدرتمندتر از آنها بود و در ایران داوران بسیار خوبی وجود دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال ۸۷ به بعد، در مسابقات جهانی شرکت نکردیم، در حال حاضر جایگاه جهانی تیم والیبال نشسته بانوان ایران در جایی که باید باشد، نیست، اما شرکت در مسابقات جهانی، که سهمیه آن نیز در مسابقات مشهد به دست آمد، می تواند این جایگاه را ارتقا دهد، البته برای اعزام بانوان به مسابقات جهانی، پس از اعلام نظر کمیته فنی، تصمیم گیری خواهد شد.

نایب رئیس انجمن والیبال گفت: در این رقابت ها ضمن کسب سهمیه جهانی، دیدارهای بسیار خوبی با حریفان آسیایی برگزار شد که شناخت ما را از رقبا و همچنین از توانمندی ملی پوشان افزایش داد، ضمن اینکه به واسطه این مسابقات، چهره ای که در خارج از ایران علیه ایران و ملت آن ترسیم شده بود، از بین رفت و تمام میهمانان خارجی از میهمان نوازی و برگزاری شایسته مسابقات ابراز رضایت می کردند.

در پایان رقابت های والیبال نشسته قهرمانی آسیا که از اول تا پنجم اردیبهشت ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، بانوان ملی پوش کشورمان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و دریافت مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان شدند.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار