|
|
کدخبر: ۱۶۷۲۳۱

شانس صعود در جام جهانی برای ما کم است

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: باید این را در نظر داشته باشید که ۹۰ درصد پول فوتبال ما از دولت می آید و ما هم مجبور هستیم تا از مدیران حمایت و تعریف کنیم تا بتوانیم پول بگیریم که این هم از معایب فوتبال دولتی است.

به گزارشخبرگزاری فارس، یحیی گل محمدی با حضور در برنامه ۹۰ در خصوص موضوعات مختلفی صحبت کرد. گل محمدی در ابتدای صحبت هایش درباره شانس ایران برای صعود از گروه مقدماتی جام جهانی گفت: فکر می کنم شانس زیادی برای صعود نداریم اما ما ایرانی ها نشان دادیم که مرد روزهای سخت هستیم. فکر می کنم دعای مردم هم پشت بازیکنان تیم ملی باشد.

وی درباره لیگ سیزدهم که با نفت تهران در آن به مقام سوم رسید اظهار داشت: گروه خوبی در نفت دور هم جمع شده بودند و سال خوبی هم پشت سر گذاشتیم تیم یک دلی بودیم که با انگیزه در بازی های مان ظاهر می شدیم. روزهای سختی را داشتیم اما برای رسیدن به هدف بزرگی که داشتیم جنگیدیم و تنها تیمی بودیم که در روز آخر شانس قهرمانی دست خودمان بود اما به سپاهان باختیم. البته مقام سومی برای ما کمتر از قهرمانی نبود چرا که بضاعت تیم ما همین قدر بود.

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در مورد این که جدا شدن از این تیم به نفعش شد افزود: اگر پرسپولیس را خودم می بستم و قهرمان نمی شدیم من مقصر بودم اما من از نیم فصل به عنوان مربی به این تیم اضافه شدم تا در کنار ژوزه باشم. بعد هم من تیمی را تحویل گرفتم که از نظر جسمی و روحی خراب بود و بالا بردن این تیم کار سختی بود چرا که بازیکنان خوب تمرین نکرده بودند و طاقت تمرینات سخت را نداشتند. بعد از آن هم به فینال جام حذفی رسیدیم و بر روی اشتباهات فردی که کمتر دیده شده بود به سپاهان باختیم. بعد از آن هم از پرسپولیس جدا شدم و تیم نفت را انتخاب کردم که فکر می کنم گزینه خوبی بود و با تیم جوان و امکانات خوبی که در اختیار داشتیم نتایج خوبی گرفتیم و از شرایط کلی تیم راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که سال آینده را هم در این تیم باقی می ماند یا نه ادامه داد: حدود ۱۰ روز پیش با آقای قنبرزاده در این باره صحبت کردم و قرار شد هیات مدیره بودجه و سیاست های کلان باشگاه را مشخص کند و بعد به جمع بندی برسیم. در هر حال من منتظر تماس آقای قنبرزاده هستم. البته پیشنهاداتی هم از تیم های مختلف داشتم اما به صورت مستقیم با تیمی مذاکره نکردم و منتظر تماس مسئولان باشگاه نفت هستم.

گل محمدی درباره پدیده های تیمش در فصلی که گذشت هم افزود: سوشا مکانی و بیرانوند دو دروازه بان خوب ما بودند که سوشا به فولاد رفت و هم به خودش و هم به فولاد و بیرانوند کمک کرد چرا که او پر از انگیزه بود و همه از این انتقال سود بردیم. وحید امیری هم موثرترین بازیکن ما بود که از لیگ یک به نفت آورده بودیم. کامیابی نیا و قربانی هم از دیگر پدیده های ما در نفت بودند. البته در کنار این ها از بازیکنان با تجربه ای مثل رضا نوروزی، آل نعمه، حمدی نژاد و… هم سود بردیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد این که رضا نوروزی را نمی خواستید گفت: شرایط خوبی بود تا او به پرسپولیس برود و ۳ بازیکن این تیم به نام های شاکری، محمدی و هادی نوروزی را به خدمت بگیریم که این اتفاق نیفتاد و رضا هم در نیم فصل دوم برای ما گل های خوبی زد.

وی در خصوص انتشار لیست قرارداد بازیکنان هم ادامه داد: فکر می کنم این دستوری بود که از بالا امد تا تیم ها رقم های شان را اعلام کنند که البته خیلی از تیم ها این کار را نکردند. البته من مخالف انتشار این لیست ها بودم و معتقدم می شد به صورت کلان اعلام کرد که یک باشگاه چقدر برای خرید بازیکن هزینه کرده است. این کار حرفه ای نبود.

گل محمدی در مورد بنر حاشیه سازی که در اصفهان به همه نشان داده شده بود هم افزود: من از بنر اطلاع نداشتم اما فکر می کنم آقای زنگنه پدیده مدیریتی بوده چرا که هر جا بوده موفق بوده است. البته باید این را در نظر داشته باشید که ۹۰ درصد پول فوتبال ما از دولت می آید و ما هم مجبور هستیم تا از مدیران حمایت و تعریف کنیم تا بتوانیم پول بگیریم که این هم از معایب فوتبال دولتی است.

وی درباره عملکرد تیم خودش هم گفت: خوبی تیم ما این بود که به دنبال فوتبال بازی کردن بودیم چون اعتقاد داشتیم فوتبال بازی کردن نتیجه می آورد. نشان دادیم که اگر تمرکز بر روی داخل زمین باشد می شود به خوبی نتیجه گرفت. بچه های تیم من بی حاشیه بودند و مثل بچه های خط مقدم جنگیدند.

گل محمدی در پایان در خصوص هجمه هایی که این روزها به فوتبال می شود خاطر نشان کرد: این روزها همه درباره فوتبال بد حرف می زنند و به نوعی فوتبال را تحویل نمی گیرند و با این کار فوتبال را از چشم مردم می اندازند و از زمانی که بحثمیلیاردی مطرح شده نگاه مردم به ما در کوچه و خیابان عوض شده است. این موضوع جای نگرانی است و من در این باره هشدار می دهم چرا که باید با فوتبال مهربانانه تر برخورد شود. ورزش اول ما کشتی است اما کسی بعد از قهرمانی جهان هم به خیابان نمی ریزد اما بازی های فوتبال مثل بازی با کره جنوبی یا استرالیا باعثمی شود تا خیابان ها خلوت شود. دلخوشی مردم ما به فوتبال است و باید نگاه مثبتی به فوتبال بشود. در این میان عده ای هم از آب گل آلود ماهی می گیرند تا وضعیت را بدتر کنند اما ببینید که بخشش قاتل پای چوبه دار هم از اثرات خوب فوتبال است و باید به این مسائل توجه شود و فوتبال را نکوبیم. مگر چند نفر از بازیکنان بالای یک میلیارد می گیرند؟ بیشتر از ۴۰۰ بازیکن در فوتبال داریم که شاید نهایتا ۱۰ سال به صورت مفید فوتبال بازی می کنند. مشکل فوتبال ما زیاد است اما بیایید دلار را هزار تومان کنید تا فوتبالیست ها هم قراردادشان را یک سوم کنند! البته امیدوارم این تعدیل قیمت ها در همه بخش های کشور باشد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار