|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۱۲

آیا ورود نمایندگان مجلس به هیات مدیره استقلال و پرسپولیس قانونی است؟

کاظم جلالی نماینده مجلس از ازدحام بالا و فشار زیاد برخی افراد برای حضور روی وزیر ورزش برای حضور در هیات مدیره های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارس، در چند روز گذشته انتخاب اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس و مدیران عامل این دو باشگاه نقل محافل ورزشی شده است و وزارت ورزش روزهای پرفشاری را سپری می کند.

در روزهای اخیر اعضای هیات مدیره پرسپولیس و مدیرعامل این باشگاه مشخص شدند و به زودی هم اعضای هیات مدیره و مدیرعامل استقلال انتخاب خواهد شد.

در این رابطه اخباری به گوش می رسید درباره اینکه فشار زیادی به وزارت ورزش وارد شده تا افرادی در هیات مدیره این دوباشگاه پرطرفدار حضور یابند که البته صحبت های کاظم جلالی نماینده مجلس در این رابطه این حدس ها و گمانه زنی ها را به یقین مبدل کرد و این نماینده مجلس از فشار بر روی وزیر ورزش پرده برداشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره به گفت و گوی تلفنی در برنامه ۹۰ پرداخت و درباره هیأت مدیره هایی که برای استقلال و پرسپولیس انتخاب شده اند به اظهار نظر پرداخت.

وی گفت: بنده هیچ دخلی در ورزش ندارم و ورزش را بیشتر دوست دارم. در طول روزهای اخیر برایم جالب بود که چرا برای عضویت در هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا این اندازه ازدحام وجود دارد؟ و چرا همه تلاش می کنند تا افرادی را واسطه کنند تا به عضویت در هیأت مدیره این دو باشگاه پرطرفدار درآیند؟ به نظرم برنامه ۹۰ باید در این باره تبیین کند و به این موضوع بپردازد.

جلالی ادامه داد: چند نکته وجود دارد که در صحبت های مدیرعامل جدید پرسپولیس هم وجود داشت که به هر حال افراد سیاسی باید وجود داشته باشند که از پست و سمت آنها استفاده شود و اینکه افراد اقتصادی حضور داشته باشند که از ظرفیت آنها استفاده شود.

این نماینده مجلس با رد این صحبت ها افزود: یک بحثکلان وجود دارد که چرا ما به سمتی نرفتیم که باشگاه های استقلال و پرسپولیس درآمدزا باشند و اینکه متکی به لابی های سیاسی و اقتصادی نباشند. در سال های گذشته هم وقتی چهره های اقتصادی آمدند چندان ثمربخش نبوده و این گروه اقتصادی بیشتر از آنکه به نفع این تیم ها عمل کنند از شهرت ورزش استفاده کردند و بدهکاری هایی را هم به وجود آوردند که خود مؤید همین موضوع است.

جلالی افزود: به نظر من افراد سیاسی هم باید به بحثسیاسی بپردازند و ورزش باید به ورزشی ها سپرده شود. به نظرم کارهای کشور آنقدر زیاد است که اگر ما بتوانیم به کارهای سیاسی خودمان برسیم خیلی هنر کردیم.

وی ادامه داد: در بعد اقتصادی هم باید تأمل جدی وجود داشته باشد. این نوع حرکت که الان انجام می شود و افراد به عضویت در هیأت مدیره ها درمی آیند درست نیست.

جلالی عنوان کرد: در این باره در چند روز گذشته با وزیر محترم ورزش هم صحبت کردیم. وزیر ورزش هم متأسفانه در فشارهای مختلفی قرار دارد که این فشارها باید برداشته شود و کار به سمت تخصص جلو برود تا مشکلات بعدی را نصیب ورزش کشور نکند.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار