|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۴۶

برای پول دادن شخصیت بازیکنان را زیر سوال نمی بریم

مدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت: گل محمدی را می خواهیم اما در فوتبال حرفه ای هر چیزی امکان پذیر است.

منصور قنبرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، با بیان اینکه یحیی گل محمدی گزینه اصلی باشگاه نفت تهران برای هدایت تیم فوتبال این باشگاه در لیگ برتر چهاردهم است، گفت: تمایل باشگاه نفت به حفظ و ابقای گل محمدی است اما فکر می کنم همه چیز هفته آینده روشن شود. اما بعید است که اتفاقی غیر از حضور گل محمدی در نفت بیفتد چرا که خود وی هم ابراز تمایل کرده تا در باشگاه ما باقی بماند چرا که جو آرام و جوان ما باعثشده تا این علاقه دوطرفه به وجود بیاید.

وی ادامه داد: باشگاه ما هم از حسن رفتار، کردار و منش گل محمدی ابراز رضایت دارد و تمایل طرفین به همکاری با یکدیگر است اما در عالم فوتبال حرفه ای هر چیزی امکان پذیر است اما همانطور که گفتم تمایل ما به حفظ اوست. چرا که لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و با آماری که سازمان لیگ داده تیم ما جوان ترین تیم لیگ است و به دلیل این فاصله کم سنی میان سرمربی و بازیکنان ما ارتباط میان آنها راحت تر است و واقعا ما هم گل محمدی را شایسته می دانیم و امید زیادی داریم تا پیش ما باقی بماند.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه نفت تهران امسال لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش دارد و آیا قرار است این باشگاه برای حضوری پرقدرت تقویت شود یا نه، اظهار داشت: حدود ۶ نفر از بازیکنان ما قراردادشان با ما تمام شده که این ۶ نفر از بازیکنان تاثیرگذار ما هستند و اولویت ما این است که آنها را حفظ کنیم. با استناد به اظهار نظر کارشناسان مثل مجید جلالی، امیر حاج رضایی، مرتضی محصص و… تیم فوتبال نفت کمترین نوسان را در لیگ برتر داشته و صعود و سقوط کمی در لیگ داشتیم. فکر می کنم اگر همین تیم را در یکی دو پست تقویت کنیم می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: بازیکنان ما جوان اما باتجربه هستند و بازیکنانی مثل امین حاج محمدی، علیرضا بیرانوند و.. هم در لیگ پخته شدند و هم تجربه بین المللی دارند و سایر بازیکنان ما هم چندین دوره در لیگ برتر بازی کردند که علیرغم جوانی آنها هم باتجربه هستند. امیدوارم بتوانیم از پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بالا برویم و نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشیم. اما منطق فوتبال این را می گوید که جنگنیدن در سه جبهه نیازمند تقویت تیم است و نباید احساسی حرف بزنیم.

قنبرزاده در مورد اینکه آیا در رقابت با تیم های دیگر لیگ برتر که هزینه های میلیاردی می کنند این باشگاه می تواند بازیکنان طراز اول به خدمت بگیرد، اظهار داشت: من به این صحبت زیاد اعتقاد ندارم چرا که شاید روی کاغذ برای بازیکنان یک میلیارد بنویسند اما ۳۰۰ میلیون بیشتر دست بازیکن را نمی گیرد. برخلاف همه که می گویند باشگاه نفت کم پول داده و من باید بگویم که ما همان ابتدای فصل ۴۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم که آن زمان دلار در حدود ۲ هزار تومان قیمت داشت. شما آن پول را با این پول مقایسه کنید که بازیکن برای گرفتن آن باید با شخصیتش بازی شود، شخصیتش زیر سؤال برود، شخصیتش حفظ نشود و… اینها را باید در نظر گرفت حتی اگر بودجه نامحدودی هم برای باشگاه نفت داشتیم من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر هزینه کنم چون به این موضوع اعتقاد ندارم و فکر می کنم اگر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشم باید آن را در زیرساخت ها و آکادمی ها هزینه ها کنم. بیشتر از ۱۵ و ۲۰ درصد افزایش بودجه نسبت به سال گذشته را به صلاح فوتبال نمی بینم و این دو دیدگاه که مطرح کردم دیدگاه هیأت مدیره ما است.

وی ادامه داد: بازیکنان ما هم پیشنهادهایی با رقم های بالا داشتند اما تیم را ترک نکردند و خوشبختانه جوانترین تیم لیگ توانست سهمیه آسیایی بگیرد و شاید اگر این بازیکنان با ما نبودند این شرایط را نداشتند و شاید به آنها بازی نمی رسید. اما تلاش ما این است که همه بازیکنانمان را حفظ کنیم.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در پاسخ به این سؤال که بودجه باشگاه نفت برای لیگ برتر چهاردهم چقدر است، گفت: این رقم هنوز تصویب نشده و باید در هیأت مدیره به این موضوع بپردازند. با این همه فکر نمی کنم افزایش بودجه ۱۵ تا ۲۰ درصد منطقی باشد و تقاضای خودم هم از هیأت مدیره همین است. ما سال گذشته در حدود ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان هزینه کردیم که با این افزایش بودجه، بودجه ما به ۱۰ میلیارد تومان هم نمی رسد البته نکته ای که مهم است این است که هزینه های متفرقه ما بیشتر است چرا که من در حال حاضر هزینه های حضور در آسیا را محاسبه نکردم و ما باید بازی های لیگ قهرمانان آسیا و پلی آف را هم لحاظ کنیم چرا که شرایط آنجا فرق می کند و من در حال حاضر مبنای قیمتی این مسابقات دستم نیست و باید آن را جداگانه حساب کنم.

وی ادامه داد: در آسیا ما حداقل ۳ سفر خارج از کشور داریم و باید این را در نظر داشته باشیم که هتل، غذا، بلیت هواپیما و.. گران شده و همین موضوع باعثشده هزینه های جانبی ما افزایش پیدا کند. این مسائل تراواش ذهنی من است و باید بیشتر بررسی شود. از طرف دیگر منتظر می مانیم تا سازمان لیگ بر اساس مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که ضمانت اجرایی دارد سقف هزینه تیم ها برای قرارداد را اعلام کند که باید دید آن مبلغ هم چقدر است و بعد بتوانیم هزینه های باشگاه را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار