|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۱۷

بهتر است افراد هیات مدیره سیاسی نباشند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز به بخش خصوصی واگذار نشده اند یک تخلف قانونی است.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، درباره انتخاب اعضای هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط وزارت ورزش اظهار داشت: تا وقتی که این دو باشگاه دولتی هستند وزارت ورزش می تواند هیأت مدیره این دو باشگاه را انتخاب کند اما اینکه سرخابی ها هنوز واگذار نشده اند یک تخلف قانونی است و ۳ سال است این تخلف در حال انجام است.

وی افزود: این موضوع باید هر چه زودتر انجام شود و سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شوند. عزم مجلس هم برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جزم است و در این باره تذکر هم داده ایم. از سال گذشته جلسات مختلفی را برگزار کرده ایم و وزیر ورزش هم در این باره قول هایی به مجلس داده است.

این نماینده مجلس افزود: در صورتی که امسال هم بحثواگذاری سرخابی ها انجام نشود ما مجبور خواهیم شد از راهکارهای نظارتی استفاده کنیم. دلیلی ندارد که بودجه وزارت ورزش برای این دو باشگاه هزینه شود در حالی که ما در بسیاری از مقوله های ورزشی از نظر زیرساختی با کمبود مالی روبرو هستیم و حتی برخی از فدراسیون های مدال آور ما محتاج هزینه چند میلیونی هستند.

فولادگر خاطر نشان کرد: نباید همه بودجه وزارت ورزش به فوتبال واریز شود البته ما نمی گوییم که نباید در فوتبال سرمایه گذاری نشود بلکه ورزش حرفه ای باید خصوصی شود و نباید دولتی باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید راهکاری بیاندیشد تا با واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی این هزینه ها را کاهش دهد البته مسئولان وزارت ورزش می توانند نقش نظارتی خود را هم ایفا کنند به طور مثال ۲۰ درصد از سهم این باشگاه ها را خود در اختیار داشته باشند تا بتوانند جنبه نظارتی خود را به خوبی در این دو باشگاه اجرا کنند متأسفانه در سال های گذشته استقلال و پرسپولیس هزینه ها و بار مالی، مدیریتی(همواره دغدغه وزیر ورزش بوده است) و سیاسی را به همراه داشته است.

فولادگر ادامه داد: در انتخاب اعضای هیات مدیره خیلی بهتر است که از افراد ورزشی استفاده شود و حضور چهره های سیاسی چندان مناسب نخواهد بود. البته انتخاب رحیمی برای پرسپولیس خوب بود.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار