|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۷۸

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری رویترز در گزارشی ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ را منتشر کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش «رویترز» ترکیب احتمالی ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به شرح زیر است:

دروازه بانان:

رحمان احمدی۳۳ ساله از سپاهان با ۱۰ بازی ملی. او که تمام دوران حرفه ای اش را در ایران بوده در بازی آخر ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل کره جنوبی چند واکنش فوق العاده داشت و کمک شایانی به تیم ملی برای کسب سهمیه حضور در مرحله پایانی این رقابت ها کرد.

دنیل داوری۲۶ ساله از تیم اینتراخت برانشوایگ آلمان با ۳ بازی ملی. یکی از بازیکنانی که در خارج از ایران متولد شده اند و توسط کی روش به ترکیب تیم ملی اضافه شد. او که از پدری ایرانی و مادری لهستانی متولد شده در اولین بازی که با پیراهن ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۳ به میدان رفت موفق شد مقابل تایلند در چارچوب رقابت های مرحله انتخابی جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا دروازه اش را بسته نگه دارد. داوری به خوبی فارسی صحبت نمی کند ولی رقیب جدی رحمان احمدی برای قرار گرفتن در درون دروازه ایران است.

علیرضا حقیقی۲۶ ساله از تیم کوویلیا پرتغال با ۶ بازی ملی. با مهار ضربه پنالتی علی دایی، اسطوره فوتبال ایران او در تیم پرسپولیس مطرح شد. در سال ۲۰۱۲ به روبین کازان روسیه ملحق شد ولی تلاش او برای کسب جایگاه در این تیم ثمری نداشت تا اینکه به طور قرضی به تیم دسته دومی کوویلیا پرتغال رفت.

مدافعان:

پژمان منتظری۳۰ ساله از تیم ام صلال قطر با ۱۹ بازی ملی. مدافع راستی که در تیم کی روش جایگاه ثابتی داشته و در سه بازی آخر ایران در مرحله انتخابی جام جهانی به کمک مدافعان دیگر دروازه را بسته نگه داشتند. برادر پژمان در تیم ملی راگبی ایران عضویت دارد.

استیون(مهرداد) بیت آشور۲۷ ساله از تیم ونکوور وایت کپس کانادا با ۴ بازی ملی. او که متولد کالیفرنیا است در سال ۲۰۱۲ به اردوی تیم ملی آمریکا برای دیدار دوستانه با مکزیک دعوت شد ولی فرصت بازی با پیراهن این تیم به او نرسید. بیت آشور به دعوت کی روش برای بازی برای ایران پاسخ مثبت داد و در دیدار برابر تایلند در چارچوب رقابت های مرحله انتخابی جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا اولین بازی ملی اش را به ثبت رساند. او که از خانواده ای کاملاً ایرانی متولد شده با منتظری رقابت تنگاتنگی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم خواهد داشت.

سید جلال حسینی۳۲ ساله از پرسپولیس با ۸۴ بازی ملی. صخره ای مستحکم در قلب خط دفاعی ایران که تأثیر بسزایی در صعود ایران به جام جهانی و چهارمین تجربه این تیم در این تورنمنت داشت. حسینی در حملاتی که روی غافلگیری حریف شکل می گیرد بازیکنی موثر است. او در بازی مقابل تایلند در چارچوب رقابت های مرحله انتخابی جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا گل اول تیمش را به ثمر رساند.

خسرو حیدری۳۰ ساله از استقلال با ۴۶ بازی ملی. مدافع راست دیگری که در رقابت های مرحله انتخابی جام جهانی بازیکنی فوق العاده موثر برای ایران بوده است. حیدری برای ۶ باشگاه مختلف در ایران بازی کرده است.

مهرداد پولادی۲۷ ساله از پرسپولیس با ۱۷ بازی ملی. کی روش در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل ماداگاسکار او را برای اولین بار در ترکیب ایران قرار داد و پس از آن هم از این هافبک - مدافع چپ استفاده کرد.

امیرحسین صادقی۳۲ ساله از تیم استقلال با ۱۲ بازی ملی. یکی دیگر از مدافعان قدرتمند ایران که پس از شش سال دوری از ترکیب تیم ملی ایران از سوی کی روش به این تیم دعوت شد.

هاشم بیک زاده۳۰ ساله از استقلال با ۱۶ بازی ملی. مدافع چپ قدرتمندی که توانایی بازی در دفاع میانی و حتی در پست هافبک را هم دارد.

احسان حاج صفی۲۴ ساله از سپاهان با ۵۶ بازی ملی. یکی دیگر از مدافعان چپ ایران که قادر به بازی در پست های دیگر هم است. او متخصص زدن ضربات ایستگاهی است و در کنار اینکه ارسال های خوبی انجام می دهد شوت های خوبی هم با پای چپ می زند.

هافبک ها:

جواد نکونام۳۳ ساله از تیم الکویت کویت با ۱۳۹ بازی ملی. کاپیتان و بازیساز تیم ملی ایران پس از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دومین حضورش در این تورنمنت معتبر را تجربه خواهد کرد. متخصص استفاده از فضاهای به وجود آمده، اولین ایرانی است که پس از پیوستن به اوساسونا در سال ۲۰۰۶ در لالیگا بازی کرده است.

آندرانیک تیموریان۳۱ ساله از تیم استقلال با ۷۶ بازی ملی. هافبک دفاعی قدرتمند که در جام جهانی ۲۰۰۶ و جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ یکی از تکیه گاه های ایران بوده است. او که در تیم های فولام، بارنزلی و بولتون واندررز انگلیس حضور داشته در کنار نکونام بازی می کند.

اشکان دژاگه۲۸ ساله از تیم فولام انگلیس با ۱۱ بازی ملی. او که در تهران متولد شده در سن پایین به آلمان مهاجرت کرد و برای این تیم اروپایی در تمامی رده های سنی به غیر از تیم ملی آلمان بازی کرده است. کی روش در فوریه ۲۰۱۲ او را برای بازی مقابل قطر در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دعوت کرد و اشکان در همان بازی نخست ۲ گل برای ایران به ثمر رساند. او که بیشتر در پست بال بازی می کند و توانایی ایفای نقش در خط میانی را هم دارد در آگوست ۲۰۱۲ به فولام ملحق شد.

مسعود شجاعی۳۰ ساله از تیم لاس پالماس اسپانیا با ۴۹ بازی ملی. یکی دیگر از هافبک های مستعد و باتجربه تیم ملی ایران که در جام جهانی ۲۰۰۶ بازی کرد و پس از آن به نکونام در اوساسونا اسپانیا ملحق شد ولی دوره او در این تیم اسپانیایی با مصدویت به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش۲۰ ساله از تیم اِن ای سی نایمخن هلند با ۴ بازی ملی. او هم در اکتبر ۲۰۱۳ در بازی برابر تابلند اولین بازی ملی اش را انجام داد ولی همین ۴ بازی ملی که او تاکنون داشته هواداران ایرانی را متقاعد ساخته که می تواند در برزیل برای ایران بازی کند.

بختیار رحمانی۲۲ ساله از فولاد با ۳ بازی ملی. هافبک جوانی که با درخشش در رده های جوانان خودش را به تیم کی روش تحمیل کرد. او که در پست هافبک راست بازی می کند توانایی بازی با هر دو پا را دارد.

مجتبی جباری۳۰ ساله از تیم الاهلی قطر با ۲۹ بازی ملی. هافبک راست پای تیم ملی که از قدرت پاسوری بالایی برخوردار است و کی روش او را پس از سه سال غیبت به اردوی تیم ملی دعوت کرد. جباری شانس حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را به دلیل بیماری از دست داد.

قاسم حدادی فر۳۰ ساله از تیم ذوب آهن با ۱۵ بازی ملی. هافبک میانی که پس از یک سال دوری از ترکیب تیم ملی ایران در بازی دوستانه مقابل گینه در ماه مارس ۲۰۱۴ به ترکیب این تیم دعوت شد.

یعقوب کریمی۲۲ ساله از تیم سپاهان با ۶ بازی ملی. هافبک نفوذی جوانی که اولین بازی ملی اش را در سال ۲۰۱۲ انجام داد. البته با توجه به شرایط بازی ها در برزیل به نظر می رسد رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم داشته باشد.

مهاجمان:

رضا قوچان نژاد۲۶ ساله از تیم چارلتون انگلیس با ۱۱ بازی ملی. او که متولد ایران است در کودکی به هلند مهاجرت کرده و با بازی که در رده های سنی هلند داشته است کی روش را برای حضور در تیم ملی ایران متقاعد کرد. او در ۱۱ بازی که برای تیم ملی انجام داده ۹ گل به ثمر رسانده که مهمترین آنها گلی بود که در بازی آخر از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل کره جنوبی زد.

محمدرضا خلعتبری۳۰ ساله از پرسپولیس با ۵۸ بازی ملی. مهاجم باتجربه و تکنیکی است که مدت کوتاهی را هم در الوصل امارات زیر نظر دیه گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین بازی کرده است.

کریم انصاری فرد۲۴ ساله از تراکتورسازی با ۳۹ بازی ملی. او که در سن ۱۹ سالگی اولین بازی ملی اش را مقابل ایسلند انجام داد گل برتری ایران مقابل این تیم را به ثمر رساند. گفته می شود او علی دایی بعدی ایران خواهد بود که بهترین گلزن، کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار