|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۰۹

۴۳ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

مربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: حضور در این میدان بزرگ آرزوی خیلی هاست که باید سعی کنیم بهترین بازی ها را ارائه کنیم، غیر از این باشد روزهای بدی در انتظارمان خواهد بود.

بهتاش فریبا در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد نحوه آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی برزیل اظهار داشت: این طور که حرف ها نشان می دهد، بچه ها از نحوه آماده سازی تیم راضی هستند و برنامه ها در جهت پیشبرد اهداف شان بوده است. ظاهرا در فاصله ای که باید، بدنسازی را انجام داده اند و من در سه چهار مصاحبه ای که از ملی پوشان و کی روش دیده ام، به نظر می رسید که همه راضی اند.

وی ادامه داد: بازی با تیم های ضعیف خیلی نمی تواند خوب باشد اما به نظر می رسد که کی روش و کادر فنی می خواهند از بازی های سبک و ساده کارشان را شروع کنند و بعد به بازی های سنگین برسند. در واقع این طور است که تیم های حریف ایران براساس میزان آمادگی بچه ها انتخاب می شوند. به همین دلیل است که در اردوی آفریقای جنوبی با تیم های رده پایین جدول لیگ این کشور بازی کردیم و هر چه به جلو می رویم حریفان مان قوی تر می شوند. بعد هم که قرار است به اتریش برویم و با تیم های بلاروس، آنگولا و مونته نگرو مسابقه دهیم و در اردوی برزیل هم با تریندیداد و توباگو.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه چند تن از بازیکنان شاخص، تیم ملی را در اردوی آفریقای جنوبی همراهی نکرده اند، تصریح کرد: تنها اشکال این اردو، به نظر من این است که ۴۰ درصد از ترکیب اصلی تیم ملی، اکنون در آفریقای جنوبی نیستند. نفراتی چون نکونام، قوچان نژاد و دژاگه سه رکن اصلی تیم ملی در جام جهانی هستند که به خاطر قانون فیفا از حالا نمی توانند در کنار تیم ملی باشند.

وی در مورد اینکه کی روش اعلام کرده اگر تیم ملی در برزیل نتیجه نگیرد، باشگاه هایی چون استقلال و سپاهان که بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی قرار ندادند باید پاسخگو باشند، گفت: آنها که به اردو ملحق شده اند. به عقیده من تا الان هر انتقادی بوده، باید آنها را دیگر کنار بگذاریم و از امروز دیگر فقط حمایت کنیم چون دیگر نمی توان تغییری در تیم ایجاد کرد.

بهتاش فریبا با تاکید بر اینکه باید نسبت به صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی امیدوار بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد امید نداشته باشیم، این غلط است. این فکر خوبی نیست که سه بازی داریم و سه باخت در انتظارمان است، این فکر با روح ورزش منافات دارد. در ورزش باید انگیزه داشت. ایرانی همیشه کارهای بزرگ انجام داده، مگر کسی فکرش را می کرد که برابر استرالیا و یا کره جنوبی به آن شکل موفق عمل کنیم؟ اگر از پیش باخته به مصاف حریفان برویم، حیثیت ورزش مان را زیر سوال برده ایم. همچنین حضور در جام جهانی یک افتخار بزرگ است که انگیزه های خاص خودش را می طلبد. حضور در این میدان بزرگ آرزوی خیلی هاست که با غیرت ایرانی که همیشه بین بچه ها دیده شده، باید سعی کنیم بهترین بازی ها را ارائه کنیم. غیر از این باشد، روزهای بدی در انتظارمان خواهد بود.

عضو تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفت: من معتقدم اگر بتوانیم به اصطلاح فوتبالی ها، بازی اول را درآوریم، می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. هر سه بازی ما سختی های خودش را دارد، تیم نیجریه خیلی سرعتی و دونده است، بوسنی هم با گل های زیاد حریفانش را در مقدماتی جام جهانی شکست داده، آرژانتین هم که یکی از بهترین تیم های دنیاست. فقط امیدوارم مسی مثل این روزها، در جام جهانی هم در دوره افتش باشد چون او هر لحظه که بخواهد می تواند نتیجه یک بازی را تغییر دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار