|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۷۳

عضو شواری فنی تیم های ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: با توجه به حضور کشتی گیران جوان درمسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتن روی سکوی شوم نتیجه قابل قبولی بود.

بهرام مشتاقی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانضمن بیان این مطلب فزود: کادر فنی تیم ملی بر اساس فرآیند مسابقات انتخابی ملی پوشان رقابتهای قهرمانی آسیا را انتخاب کرد که اکثر این نفرات جوان وکم تجربه بودند.

وی اضافه کرد: به هرحال زمانی که به فکر پشتوانه سازی و سازندگی هستیم باید صبور باشیم یعنی این که به کادر فنی فرصت داد تا با میدان دادن به جوان تر ها آنها را برای میادین بزرگ تر آماده سازند، ضمن آنکه برای میها ساختن چند کشتی فرنگی کار ششدانگ در هر وزن باید کمتر توجه به نتیجه گرایی داشته باشیم.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران با اشاره به عملکرد فرنگی کاران در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: در هر صورت رامین طاهری، محمد کریمی، یوسف قادریان و مجتبی کریم فر در اوزان ۶۶،۷۱، ۸۰ و ۸۵ کیلو گرم به عنوان کشتی گیران جوانی که تجربه لازم را نداشتند عملکرد خوبی داشتند و ما را به آینده امیدوارکردند. بهنام مهدی زاده در وزن ۱۳۰کیلو گرم بسیار خوب و منطقی روی تشک حاضر شد و با کسب مدال طلا خود را به عنوان یکی از مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابتهای جهانی معرفی کرد. سعید عبدولی اگر قرار است در وزن ۷۵ کیلو گرم کشتی بگیرد باید قدرت بدنی خود را بیشتر کنددر غیر این صورت باید در همان وزن ۷۰ کیلو گرم حاضر شود. محسن حاجی در وزن ۵۹ کیلو گرم به هیچ عنوان عملکرد قابل دفاعی نداشت و ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد از او به عنوان یک کشتی گیر با تجربه توقع داشتیم خیلی بهتر روی میدان داری می کرد. اما در مورد علی علیاری در وزن ۹۸ کیلو گرم باید عرض کنم نسبت به کشتی او در دیدار نیمه نهایی انتقاد زیادی دارم درست است وی تجربه چندانی ندارد و در همین مسابقات نیز به مدال برنز رسید اما در دیدار ماقبل فینال مقابل حریف ژاپنی خیلی مفت مغلوب شد و در حالی که می توانست فینالیست شود به دیدار رده بندی رسید.

وی افزود: در مجموع عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا قابل قبول است چرا که تیم اصلی در تهران بود و خود را برای رقابت های مهم جام جهانی آماده می کرد، در نتیجه از دوستداران کشتی انتظار دارم از نقدهای غیر اصولی و تخریبی پرهیز کنند تا کادر فنی و شخص محمد بنا با تمرکز بهتری بتوانند خود را برای میدان جام جهانی آماده کنند.

مشتاقی خاطرنشان کرد: از آنجا که مسابقات جام جهانی اواخر ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد این رقابت ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد به همین منظور باید با همدلی بیستر تلاش کنیم تا بچه های فرنگی کار از هر نظر آماده حضور در این مسابقات شوند و بعد از آن پس از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به فکر جمع و جور کردن یک تیم منسجم و قدرتمند برای مسابقات جهانی و بازی های آسیایی باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار