|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۸۰

پولی نگرفتیم ولی فقط به ما حمله شد؛ مردم از درون تیم خبر ندارند

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: رفتن بازیکنان در پست های مختلف و مشکلات دیگر عامل نتیجه نگرفتن استقلال در فصل گذشته بود.

به گزارشخبرگزاری فارس، پژمان نوری یکی از بازیکنانی که از ابتدای فصل به جمع آبی پوشان اضافه شد اما وی سال سختی را در استقلال سپری کرد. این بازیکن با تجربه کاپیتانی ملوان و همچنین حضور در دیگر تیم پرطرفدار تهرانی پا به استقلال گذاشت تا روزهایی موفق را به کارنامه خود اضافه کند اما استقلال خوب نبود تا تماشاگران نسبت به عملکرد بازیکنان انتقاد داشته باشند.

به همین منظور در خصوص اتفاقات این فصل گفت و گویی را با نوری انجام دادیم و در خصوص سختی های امسال و فصلی که گذشت با این بازیکن صحبت کردیم.

گفت و گوی خبرنگار ورزشی فارس با هافبک استقلال را در زیر می خوانید:

فارس: به نظر یک فصل سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشتی؟

امسال سال خوبی نبود، نه برای تیم، نه برای بازیکنان. این موضوع هم دلایل مختلفی داشت که دلایل خیلی زیادی داشت.

فارس: تو امسال در پست های مختلفی بازی کردی و بازی ات کمتر به چشم آمد اما خیلی ها از نحوه بازی ات انتقاد می کردند البته این موضوع در مورد خیلی از بازیکنان اتفاق افتاد…

من همیشه به انتقاد سازنده احترام می گذارم و فکر نمی کنم تاکنون کسی از من صحبتی شنیده باشد که به مربی ام و یا بازیکنان بی احترامی کرده باشم و همیشه به هواداران فوتبال احترام گذاشتم، چه در ملوان، چه در پرسپولیس و چه حالا در استقلال. من برای پولی که می گیرم، زحمت زیادی می کشم و آن کسانی که هر روز در تمرینات ما حاضر هستند، می توانند شهادت بدهند جزو اولین بازیکنانی بودم که در تمرین حاضر می شدم و جزو آخرین بازیکنانی بودم که از محل تمرین می رفتم. حتی روزهایی بوده که وسیله نقلیه زیر پایم نبوده، اما خودم را زود به محل تمرین رساندم. از روزهای ابتدایی فصل در تمرینات بدنسازی تیم حضور داشتم و به قلعه نویی گفتم همه جوره به او کمک خواهم کرد، چون به عنوان یک بازیکن، اصول حرفه ای را می دانم. اما بعضی مواقع اتفاقاتی می افتد که به بازیکنان فشار روحی زیادی وارد می شود.

فارس: چه اتفاقاتی؟

خودتان بهتر می دانید در این فصل ما شاکله اصلی تیم مان را از دست دادیم. تیمی مثل استقلال در سه پست اصلی خود بازیکنان خوبی را از دست داد و این موضوع روی همه بچه ها تاثیر گذاشت. منتظری، نکونام، جباری و مجیدی، و حتی علی حمودی هم پارسال در این تیم جا افتاده بود از تیم به هر دلیلی جدا شدند. معلوم است وقتی مثلا یک بازیکن از خط دفاع جدا می شود، در طول مسابقات به دو بازیکن دیگر فشار می آید. من امسال هم در دفاع چپ بازی کردم و هم در هافبک چپ و هم هافبک دفاعی، چون انصافا دست مربی خالی شده بود. شاید به این دلیل بود که بازی ام به چشم نمی آمد.

فارس: اتفاقا برخی از بازیکنان تو را دونده ترین بازیکن تیم می دانستند ولی بازی ات به چشم نمی آمد…

شما می توانید از کادر فنی و کسانی که بازی های ما را آنالیز کردند سوال کنید که میانگین دوندگی من در طول بازی ها چقدر است؟ در بعضی از بازی های استقلال انصافا خیلی بیشتر از حد طبیعی می دویدم و وقتی به رختکن می رسیدیم، نای بلند شدن نداشتم. این را می توانید از بازیکنان دیگر استقلال هم سوال کنید. ولی اخلاقم طوری نیست که بخواهم به انتقادات هوادارانی که در سرما و گرما تیم خود را تشویق می کنند اعتراض کنم یا خدای ناکرده جواب آنها را بدهم. همیشه سرم پایین بوده و سعی کرده ام کار خودم را انجام دهم. هر وقت هم آنها حرفی زده اند قبول کردم و به آنها احترام گذاشتم.

فارس: قبول داری که میانگین سنی استقلال امسال خیلی بالا بود؟

من نمی توانم به این سوال شما جواب بدهم، شاید هم این گونه باشد؛ اما همان طور که گفتم این موضوع دلیلی بر عدم نتیجه گیری استقلال نیست، بلکه مسائل مختلفی مثل رفتن بازیکنان، تزریق دیرهنگام پول توسط وزارتخانه به باشگاه، مصدومیت های بازیکنان و خالی ماندن دست کادر فنی و خیلی مسایل دیگر باعثشد که تیم ما نتیجه نگیرد. من خودم در رختکن و بعد از بازی ها شاهد بودم که بچه های ما خیلی ناراحت می شدند که نتیجه نمی گرفتیم، اما بیشتر ناراحتی آنها از این موضوع بود که چرا به آنها لقب بی غیرت می دهند؟ شما حنیف عمران زاده و امیرحسین صادقی را ببینید که چندین بار ابرو و بینی شان شکست، اما برای استقلال بازی کردند. انصافا نباید به آنها و خیلی دیگر از بازیکنان مان لقب بی غیرت داد، چون اصلا این مساله را قبول ندارم. هیچ بازیکنی در فوتبال ما پیدا نمی شود که بخواهد برای تیمش کم بگذارد، چون من سابقه بازی در تیم های مختلف را دارم و این موضوع را حس کرده ام.

فارس: این روزها شایعات زیادی مبنی بر حضور افراد مختلف در رأس کادر فنی استقلال شنیده می شود و عده ای هم می گویند قلعه نویی می ماند، نظر تو چیست؟

من یک بازیکن هستم و تابع؛ اگر من را بخواهند با کمال میل در خدمت شان هستم و اگر نخواهند باز هم به تصمیم آنها احترام می گذارم. این سلیقه یک مربی است که چه بازیکنی را داشته باشد، من هم در جایگاهی نیستم که بخواهم بگویم فلان مربی باشد یا نباشد؟!

فارس: پس تکلیفت برای فصل آینده مشخص نیست؟

هنوز که تکلیف مدیریت باشگاه هم مشخص نیست و فکر می کنم خود آقای فتح الله زاده هم نمی داند که در استقلال باقی می ماند یا از این تیم جدا خواهد شد.

فارس: در این مدت انتقادات زیادی به رقم پرداختی های بازیکنان استقلال شد و اتفاقا در مورد تو هم بحثهای زیادی صورت گرفت.

اتفاقا من در این مورد هم حرف دارم، من امسال تنها در ابتدای فصل مبلغی از باشگاه گرفتم و فصل هم به پایان رسیده است، شما بگویید وقتی من چنین قراردادی بستم و فقط چند درصد از قراردادم را گرفته ام، آیا باید این همه انتقاد بشنوم؟ در همه جای دنیا قانون این است که بازیکن ۲۰ درصد قراردادش را ابتدا، ۶۰ درصد در اواسط فصل و درست بلافاصله بعد از بازی آخر فصل ۲۰ درصد انتهای قراردادش را می گیرد، اما اینجا من ۲۰ درصد گرفته ام و جالب است که باید مالیات کل قراردادم را تا همین چند روز دیگر به اداره مالیات پرداخت کنم. من که کل قراردادم را نگرفته ام، آن وقت می گویند بازیکن میلیاردی، اتفاقا همین چند روز پیش بین بازیکنان تیم صحبت می کردیم و من گفتم نوش جان آنهایی که گرفتند، ما که نگرفتیم، اما درست هم نیست اینقدر به من و بازیکنان حمله کنند و بگویند فلان بازیکن میلیاردی گرفته. به خدا این بازیکنان هر روز باید به دفتر این مدیر و آن مدیر بروند تا سراغ پول هایشان را بگیرند. مردم که از درون تیم ما خبر ندارند. من الان بازیکنانی را می شناسم که فوتبالشان تمام شده اما هنوز ا باشگاه هایی که بازی کرده اند طلب دارند.

فارس: حالا با این شرایط مالی به نظرت سرنوشت استقلال چه خواهد شد؟

من که واقعا نمی دانم چرا شرایط استقلال این گونه است، اگر یادتان باشد ابتدای همین فصلمصاحبه ای کردم و گفتمباید پای بازیکنان استقلال را طلا گرفت که این گونه و با این شرایط قهرمان شدند؛ الان هم حرفم همین است، نمی دانم چرا وزارتخانه فکری اساسی به حال این دو باشگاه پایتخت نمی کند؟ وگرنه با یک سال و تزریق مقداری پول، گره ای از این دو تیم باز نخواهد شد.

فارس: گفتی که شرایطت مشخص نیست، اما احتمال دارد به ملوان برگردی؟

فعلا که بحثی مطرح نشده و صحبتی نیست، ولی تصمیم دارم چند روزی استراحت کنم تا وضعیت تیم مشخص شود؛ بعد از آن تصمیم لازم را خواهم گرفت.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار